خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر به ملبورن

هنری، پر جنب و جوش، شیک و مدرن… این ها تنها چند ویژگی ای است که برای شهر ملبورن در استرالیا می توان به کار برد. امروزه ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا و یکی از بهترین شهرهای جهان بررای زندگی است. سفر به ملبورن می تواند یک سفر خاطره انگیز باشد و شما را با روح فرهنگی استرالیا آشنا کند چرا که این شهر به اندازه ای دیدنی دارد و فضای آن شاد است که خیلی راحت می توانید یک هفته را در آن بگذرانید و پیشمان نشوید. در ادامه قصد داریم تا شما را با ۱۰ واقعیت جالب از ملبورن آشنا کنیم. با الی گشت همراه شوید:

۱- هیچ فقیری در ملبورن نمی بینید!

خوب ممکن است به ملبورن رفته باشید و با خودتان بگویید که این فقط یک حرف است! من یکبار به ملبورن رفتم یک بی خانمان را در خیابان دیدم. بله درست است، اما تعداد آن ها به اندازه ای در این شهر بزرگ، انگشت شمار است که اصلا به چشم نمی آید. در ضمن شاید تعجب کنید اگر که بشنوید که ملبورن قابل زیست ترین شهر جهان است! طبق نظر سنجی هایی که شده است مشخص شده است که ویکتوریا مرکز ملبورن به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی رای آورده است البته این نظر سنجی مربوط به ۲ سال پیش است ولی این حقیقت را نمی توان انکار کرد که ملبورن از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. استانداردهای زندگی در ملبورن بسیار بالاست و یکی از ۵ معیار اصلی ای که در این رای گیری به آن توجه شده است، ثبات، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تحصیلات و ساختارهای شهری است.

۲- ۳۸ درصد مردم این شهر در خارج از ملبورن به دنیا آمده اند!

نیهائو، ناماسته یا مرحابا… این ها از آن دست گفته های رایجی است که در سفر به ملبورن زیاد به گوشتان می خورد و البته که راه دیگری برای سلام گفتن در دومین شهر بزرگ استرالیا است چرا که به طور میانگین نیمی از ملبورنی ها حتی در استرالیا متولد نشده اند! بیشتر آن ها در انگلستان، ایتالیا، ویتنام، چین و یونان به دنیا آمده اند و بعدها به ملبورن رفته اند. این همه تنوع باعث شده تا ملبورن شاهد تنوع فرهنگی و تفاوت های بسیاری باشد و همین یکی از دلایل جذابیت این شهر است. هر منطقه ای در این شهر نسبت به منطقه ی دیگری تفاوت هایی دارد و شما می توانید این تفاوت های فرهنگی را در هر منطقه ای که هستید ببینید.

۳- ملبورن نقطه عطفی در مسابقات المپیک در جهان بود

احتمالا خواندن در باره ی بازی های المپیک یا دیدن ورزشکارانی که در این المپیک با هم مسابقه می دهند اصلا چیز عجیبی برایتان نباشد. اما همیشه هم المپیک همینطور نبود، در سال ۱۹۵۶، ملبورن اولین میزبان بازیهای المپیک در خارج اروپا و آمریکای شمالی شد. در کنار همه ی ورزشکارانی که در این مسابقات با هم مسابقه دادند، ستاره ی اصلی این بازی ها پسر بچه ای به نام جا یان وینگ بود. او یک نامه ی بلند بالا به کمیته ی المپیک فرستاد و این پیشنهاد را داد که ورزشکاران باید با هم در پایان مسابقات رژه بروند تا سمبلی از اتحاد جهانی باشند… هویت این پسر بچه تا ۳۰ سال بعد ناشناس ماند…

۴- در تراموای این شهر به شما غذا داده می شود!

شاید شوکه شوید وقتی که بشنوید بهترین رستوران ملبورن یک تراموا است! این رستوران از دیدگاه مسافرانی که سفر به ملبورن داشته اند و در تریپ ادوایزر نظرات خود را ثبت کرده اند، توانسته رتبه ی اول را بگیرد. یک تجربه ی رمانتیک با ترکیبی از آشپزان ۵ ستاره و یک تور دیدنی به دور ملبورن که احتمالا یکی از تنبلانه ترین راه های ممکن برای گشت و گذار در سفر به ملبورن است. در این گشت، علاوه بر این که غذا می خورید، این تراموا شما را به ساختمان های پارلمان، بانک جنوبی و چند خیابان معروف ملبورن می برد. ایده ی بدی نیست، نه؟

۵- چهار فصل را در یک روز می توان تجربه کرد!

یکی از مواردی که ملبورن به واسطه ی آن شناخته شده است، آب و هوای غیر قابل پیش بینی ملبورن است به طوری که می توان چهار فصل را در یک روز این شهر تجربه کرد!

بالاترین درجه ی هوایی که تا به حال از ملبورن ثبت شده است، ۴۶.۴ درجه ی سانتیگراد در سال ۲۰۰۹ بوده است و کمترین دمای ثبت شده از این شهر، منفی ۲.۸ درجه ی سانتیگراد در سال ۱۸۶۹ بوده است.

۶- فرهنگ ورزش در این شهر بی مانند است!

ملبورن یکی از آن شهرهایی در جهان است که ورزش در آن همه گیر است و در واقع پایتخت ورزشی غیر رسمی استرالیا محسوب می شود. ملبورن تنها شهر جهان با ۵ امکانات استاندارد بین المللی ورزشی است. این شهر رکورد پیوستن به مسابقات کریکت را با ۹۰۸۰۰ تماشاچی در سال ۱۹۶۱ داشته است.

۷- جالب از شهر ملبورن!

همانطور که می دانید امروزه شهر کانبرا پایتخت استرالیا است در حالی که در گذشته چنین نبود. تا ۲۶ سال کامل یعنی از سال های ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷، ملبورن پایتخت استرالیا بود که از آن تاریخ به بعد، کانبرا پایتخت این کشور شد. ملبورن بزرگ ترین سیستم تراموایی را در بیرون از اروپا دارد و چهارمین سیستم بزرگ جهان در دنیا را دارد.

چند نکته ی جالب از شهر ملبورن این است که به این شهر شهر بتمن هم می گویند، اولین چراغ های راهنما در استرالیا در شهر ملبورن نصب شد و همچنین این شهر ببیشترین کافه ها و رستوران ها را از نظر تعداد مردمی که به آن جا می روند، در جهان دارد!

۸- سریع ترین شخص مکعبی جهان در ملبورن است!

تا حال مکعب های روبیک را حل کرده اید آیا موفق شده اید تا رنگ های آن را درست کنید؟ خیلی از افراد ساعت ها می نشینند و باز نمی توانند بیشتر از یک طرف این مکعب ها جادویی را درست کند. پس احتمالا خیلی متعجب می شوید وقتی که بشنوید فلیک زمدگز سریع ترین فرد جهان در حل مکعب های روبیک با رکورد باورنکردنی ۶.۵۴ ثانیه از شهر ملبورن است! او توانست این رکورد را در سال ۲۰۱۳ به دست بیاورد و جدیدا هم رکورد خودش را در سیدنی شکسته است.

منبع: الی گشت


۸ واقعیت جالب درباره ملبورن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا