خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,238
امتیاز واکنش
64,092
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
---652f29f4b458518d.jpg

میگو یکی از آبزیان پرطرفدار و خوشمزه است که به شیوه‌های گوناگون طبخ و مورد استفاده قرار می‌گیرد . با ما همراه باشید .
یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی میان هموطنان ایرانی میگوست.بریانی میگو یکی از غذا های هندی می باشد . با ما در پرشین ویهمراه باشید .
مواد لازم بریانی میگو
میگو=نیم کیلو
پیاز=۲ عدد
روغن=به مقدار لازم
ادویه(نمک،فلفل،پودر فلفل قرمز،زردچوبه،دارچین،پودر زیره)=به مقدار لازم
سیر=۳ حبه
گشنیز خرد شده=۱ لیوان
رب گوجه فرنگی=۲ قاشق غذاخوری
برنج آبکش شده=به مقدار لازم
طرز تهیه بریانی میگو:
۱٫پیاز و سیر را خرد کرده در روغن سرخ کنید.۲٫ادویه را به پیاز اضافه کرده هم بزنید.
۳٫میگو را به مواد اضافه کرده در روغن کمی تفت دهید.
۴٫گشنیز خرد شده را به مواد اضافه کرده هم بزنید.
۵٫رب گوجه فرنگی را همراه با نصف لیوان آب جوش به مواد اضافه کرده بگذارید روی حرارت ملایم بماند تاکمی بجوشد.
۶٫بعد از اینکه مواد غلیظ شد؛ مواد را لای برنج آبکش شده در قابلمه ریخته سپس قابلمه را روی حرارتملایم بگذارید تا پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.۱۵ دقیقه قبل از دم کشیدن برنج کمی کره آب کرده وزعفران روی برنج بریزید.
میگو و خواص باورنکردنی آن
میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان است که در اکثر آب‌های جهان وجود دارد. میگو علی‌رغم ظاهر نه‌چندانجذابش، یکی از منابع غنی از آهن است و مصرف آن به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می‌شود.میگو همچنین یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ است و به همین دلیل، به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند.

میگو خوشمزه و بسیار لذیذ است و نسبت به سایر غذاهای دریایی کالری کمتری دارد. روش‌های متنوعیبرای طبخ و پخت میگو وجود دارد اما برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو بهتر است انواع میگو را کبابیا بخارپز کنید. همراه ما باشید، در مطلب زیر به حقایقی در مورد میگو و نیز مضرات و خواص میگو اشارهمی‌کنیم که دانستن‌شان خالی از لطف نیست.
بریانی میگو
یکی از خواص میگو این است که این خوراکی جزو غذاهای کم کالری است. یک میگوی متوسط حدود۷ کالری دارد، یعنی ۱۲ عدد از آن کمتر از ۸۵ کالری دارد؛ تقریبا ۱۵ کالری کمتر از یک سـ*ـینه‌ی مرغ ۸۵گرمی. یک میگوی جامبو (نوعی میگو که معمولا در کوکتل میگو سرو می‌شود) حدود ۱۴ کالری و یکقاشق چای‌خوری از سس کوکتل ۵ کالری دارد،
بنابراین ۳ عدد میگوی جامبو، هرکدام با یک قاشقچای‌خوری سس کوکتل به‌عنوان پیش‌غذا، در کل ۶۰ کالری دارد؛ یعنی ۱۰ کالری کمتر از یک سوسیسانگشتی و ۲۰ کالری کمتر از دو عدد مینی امپانادا (گوشت یا میوه‌ی خردشده که در لایه‌ای از خمیرمی‌پیچند و سرو می‌کنند) یا دو عدد مینی پای کیش (خوراک پنیر، گوشت و اسفناج که در لایه‌ایاز خمیر ماکارونی پیچیده و طبخ می‌شود).
همه چیز درباره خواص میگو
یکی دیگر از خواص میگو داشتن مقدار زیادی پروتئین است. میگوها علاوه بر آب، عمدتا از پروتئینتشکیل می‌شوند. ۸۵ گرم میگوی پخته یا کباب‌شده حدود ۲۰ گرم پروتئین فراهم می‌کند؛ یعنیفقط چند گرم کمتر از یک سـ*ـینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی. هر عدد میگوی جامبو حدود ۳ گرم پروتئین داردو حاوی چربی و کربوهیدرات بسیار کمی است.
خواص میگو
دستورالعمل‌های رژیمی فعلی مربوط به USDA (وزارت کشاورزی ایالات‌متحده) و انجمن قلب آمریکامی‌گویند که مصرف کلسترول رژیمی باید به کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود شود و ۸۵ گرممیگو حدود نصف آن مقدار را فراهم می‌کند. دو نوع کلسترول وجود دارد. اولی کلسترول رژیمینامیده می‌شود که همان کلسترول موجود در مواد غذایی است. فقط غذاهای حیوانی حاویکلسترول هستند، چون بدن حیوانات کلسترول تولید می‌کند. نوع دوم کلسترول، کلسترولخون یا سرُم است؛ این کلسترول‌ِ داخل بدن شماست. کلسترول خون توسط کبد شما تولیدو به درون جریان خون‌تان ترشح می‌شود.
#پرشین_وی


طرز تهیه بریانی میگو

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا