- عضویت
- 28/2/20
- ارسال ها
- 4,354
- امتیاز واکنش
- 51,361
- امتیاز
- 443
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرخ
چرخ یکی از عجایب مهندسی و یکی از معروفترین اختراعات بشر است که تأثیر بسیاری در زندگی انسان داشته است. یکی از مهمترین تأثیرات این فناوری این بود که مسافرت را برای انسانها آسانتر کرد. بنابر کاوشهای باستان شناسی، قدیمی ترین چرخ شناخته شده برای ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد است. چَرخ ابزاری است گِرد که کاربردهای گوناگون دارد؛ ولی نخستین و مهمترین کاربرد آن کاهش اصطکاک و تسهیل حرکت است.
قطب نما
قُطبنما وسیلهای برای تعیین جهت(جهتیابی) است. این وسیله با استفاده از میدان مغناطیسی زمین جهت قطب شمال را نشان میدهد که در حقیقت شمال مغناطیسی زمین است؛ که با شمال حقیقی مقداری فاصله دارد. زاویه بین شمال حقیقی و شمال مغناطیسی، میل مغناطیسی نامیده میشود. امروزه برای تعیین شمال حقیقی از قطبنماهای پیشرفتهتری مانند قطبنمای ژیروسکوپی استفاده میشود. برخی گمان میکنند که چینیان نخستین بار ۱۰۵۰ سال پیش از میلاد قطبنما را ساختند. اختراع قطب نما کمک بسیاری در جهت یابی به بشر کرد. اختراع الکترومغناطیسی در سال ۱۸۲۵ منجر به توسعه قطب نما مدرن گردید.
اتومبیل
گرچه در سال ۱۸۸۶ نخستین خودرو مدرن توسط "کارل بنز"(Karl Benz)، مخترع آلمانی اتومبیل توسعه داده شد اما تا اوایل قرن بیست و یکم، خودرو به طور گستردهای در دسترس نبود. تاریخ خودرو نشان دهنده یک تکامل جهانی است.
سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد اتومبیلهای مدرن امروزی شناخته میشود، کارل بنز مخترع آلمانی در این سال پتنت موتور واگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸ که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، به سرعت کالسکهها جای خود را به اتومبیلهای موتوری دادند.
نخستین خودرو با موتور برون سوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخار یا موتور برون سوز نام گرفت. اما به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق میگردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب میشوند.
در عین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو میدانند. این اشتباه به این خاطر رخ میدهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم عادی امکانپذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته میشود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشینهای موسوم به مدل A و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیلها را توسعه دهد تا تولید ماشینها سریعتر و اقتصادیتر شود. مدل T اتومبیلی بود که در همه جای آمریکا به راحتی استفاده میشد و موتورش آنقدر قوی بود که در زمینهای ناهموار به راحتی حرکت میکرد. این اتومبیل، به سادگی تعمیر میشد و حتی یک کشاورز با کمی دقت میتوانست قطعات معیوب آن را عوض کند. قیمت این اتومبیل در آن زمان، ۸۵۰ دلار بود. این قیمت اگر چه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب میشد، ولی نسبت به اتومبیلهای زمان خودش بسیار ارزان بود.
موتور بخار
"توماس سوری"(Thomas Savery) نخستین کسی بود که موتور بخار عملیاتی را در سال ۱۶۹۸ اختراع کرد. او با این اختراع بسیار مشهور شد چرا که با این اختراع او زندگی جهانیان را تغییر داده بود.
چند سال بعد در سال ۱۷۸۱ "جیمز وات"(James Watt ) با حمایت همسرش مارگارت میلو، دکتر جان روباک و یک کارخانهدار ثروتمند به نام ماتیو بالتن دست به تجاربی زد و موفق گردید با اختراع نخستین موتور بخار تجاری، بزرگترین انقلاب را در صنایع انگلیس ایجاد کند. در طول دهه ۱۸۰۰ این موتورها سبب تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل، کشاورزی و تولید شدند.
ایده استفاده از بخار آب برای ایجاد نیروی حرکتی پیشینهای طولانی در حدود ۲۰۰۰ سال دارد. اما تا حدود ۳۰۰ سال پیش دستگاههای بخار تولیدکنندگان مهمی در حوزهٔ نیروی مکانیکی نبودند. توسعه استفاده از بخارهای پر فشار و تبدیل آنها به نیروهای خطی و دورانی قادر به ایجاد نیروی مورد نیاز بسیاری از ماشینهای تولید بود. این دستگاهها در هر جایی که آب و سوخت چون زغال سنگ یا چوب فراهم باشد قابل استفاده هستند. ماشینهای بخار وسایل حمل و نقل اولیه چون تراکتورهای بخار و لوکوموتیوهای بخار را ممکن ساخت. امروزه توربینهای بخار مدرن حدود ۸۰ درصد برق تولیدی را در جهان بـ*ـو*سیلهٔ سوختهای متفاوت تولید میکنند.
بتن
بتن یکی از مواد منحصر به فرد ساخت انسان است. بتن یک ماده مرکب است که از ترکیب کامپوزیتی سفت با سیمان مایع همراه است که در طول زمان سخت و محکم میشود. بیشتر بتنهایی که استفاده میشود آهک، بتن آسفالت و بتنهای پلیمری هستند. پیش از این، سنگ آهک به عنوان یک سیمان خام مورد استفاده قرار گرفت اما با بهبود و پیشرفت مواد و ترکیبات، بتن مدرن اختراع شد. سیمان یکی از اجزای اصلی بتن است. سیمان در سال ۱۳۰۰ قبل از میلاد ساخته شد. بتن از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. ویژگی اصلی بتن ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه آن است. همچنین میتوان خاطرنشان کرد که تولید انواع بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام میگیرد. بتن بهطورکلی محصولی است که از مخلوط آب با سیمان آبی و سنگدانههای مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی حاصل میشود و دارای ویژگیهای خاص است. وزن بتن بیشتر به نوع دانههای آن و تراکم قطعه بستگی دارد، هرچه دانههای سنگی سبکتر باشند قطعه سبکتر و تاب مکانیکی کمتری را از خود بروز میدهد. برعکس بتنی که دارای دانههای سنگی سنگینتر و متراکمتری باشد، قطعهای وزینتر با تحمل بیشتر ارائه میدهد.
در حدود ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد، اولین ساختارهای بتنی توسط تاجران و بادیهنشینان مناطق جنوبی سوریه و شمال اردن ساخته شد.
با گذشت ۷۰۰ سال قبل از میلاد، اهمیت آهک هیدرولیکی شناخته شد، که این موضوع منجر به توسعه کوره، زمینهای بتنی و مخازن ضد آب زیرزمینی شد.
تا سال ۳۰۰۰ قبل از میلاد، مصریها از اشکال اولیه بتن برای ساخت اهرام استفاده میکردند.
چرخ یکی از عجایب مهندسی و یکی از معروفترین اختراعات بشر است که تأثیر بسیاری در زندگی انسان داشته است. یکی از مهمترین تأثیرات این فناوری این بود که مسافرت را برای انسانها آسانتر کرد. بنابر کاوشهای باستان شناسی، قدیمی ترین چرخ شناخته شده برای ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد است. چَرخ ابزاری است گِرد که کاربردهای گوناگون دارد؛ ولی نخستین و مهمترین کاربرد آن کاهش اصطکاک و تسهیل حرکت است.
قطب نما
قُطبنما وسیلهای برای تعیین جهت(جهتیابی) است. این وسیله با استفاده از میدان مغناطیسی زمین جهت قطب شمال را نشان میدهد که در حقیقت شمال مغناطیسی زمین است؛ که با شمال حقیقی مقداری فاصله دارد. زاویه بین شمال حقیقی و شمال مغناطیسی، میل مغناطیسی نامیده میشود. امروزه برای تعیین شمال حقیقی از قطبنماهای پیشرفتهتری مانند قطبنمای ژیروسکوپی استفاده میشود. برخی گمان میکنند که چینیان نخستین بار ۱۰۵۰ سال پیش از میلاد قطبنما را ساختند. اختراع قطب نما کمک بسیاری در جهت یابی به بشر کرد. اختراع الکترومغناطیسی در سال ۱۸۲۵ منجر به توسعه قطب نما مدرن گردید.
اتومبیل
گرچه در سال ۱۸۸۶ نخستین خودرو مدرن توسط "کارل بنز"(Karl Benz)، مخترع آلمانی اتومبیل توسعه داده شد اما تا اوایل قرن بیست و یکم، خودرو به طور گستردهای در دسترس نبود. تاریخ خودرو نشان دهنده یک تکامل جهانی است.
سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد اتومبیلهای مدرن امروزی شناخته میشود، کارل بنز مخترع آلمانی در این سال پتنت موتور واگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸ که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، به سرعت کالسکهها جای خود را به اتومبیلهای موتوری دادند.
نخستین خودرو با موتور برون سوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخار یا موتور برون سوز نام گرفت. اما به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق میگردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب میشوند.
در عین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو میدانند. این اشتباه به این خاطر رخ میدهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم عادی امکانپذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته میشود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشینهای موسوم به مدل A و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیلها را توسعه دهد تا تولید ماشینها سریعتر و اقتصادیتر شود. مدل T اتومبیلی بود که در همه جای آمریکا به راحتی استفاده میشد و موتورش آنقدر قوی بود که در زمینهای ناهموار به راحتی حرکت میکرد. این اتومبیل، به سادگی تعمیر میشد و حتی یک کشاورز با کمی دقت میتوانست قطعات معیوب آن را عوض کند. قیمت این اتومبیل در آن زمان، ۸۵۰ دلار بود. این قیمت اگر چه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب میشد، ولی نسبت به اتومبیلهای زمان خودش بسیار ارزان بود.
موتور بخار
"توماس سوری"(Thomas Savery) نخستین کسی بود که موتور بخار عملیاتی را در سال ۱۶۹۸ اختراع کرد. او با این اختراع بسیار مشهور شد چرا که با این اختراع او زندگی جهانیان را تغییر داده بود.
چند سال بعد در سال ۱۷۸۱ "جیمز وات"(James Watt ) با حمایت همسرش مارگارت میلو، دکتر جان روباک و یک کارخانهدار ثروتمند به نام ماتیو بالتن دست به تجاربی زد و موفق گردید با اختراع نخستین موتور بخار تجاری، بزرگترین انقلاب را در صنایع انگلیس ایجاد کند. در طول دهه ۱۸۰۰ این موتورها سبب تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل، کشاورزی و تولید شدند.
ایده استفاده از بخار آب برای ایجاد نیروی حرکتی پیشینهای طولانی در حدود ۲۰۰۰ سال دارد. اما تا حدود ۳۰۰ سال پیش دستگاههای بخار تولیدکنندگان مهمی در حوزهٔ نیروی مکانیکی نبودند. توسعه استفاده از بخارهای پر فشار و تبدیل آنها به نیروهای خطی و دورانی قادر به ایجاد نیروی مورد نیاز بسیاری از ماشینهای تولید بود. این دستگاهها در هر جایی که آب و سوخت چون زغال سنگ یا چوب فراهم باشد قابل استفاده هستند. ماشینهای بخار وسایل حمل و نقل اولیه چون تراکتورهای بخار و لوکوموتیوهای بخار را ممکن ساخت. امروزه توربینهای بخار مدرن حدود ۸۰ درصد برق تولیدی را در جهان بـ*ـو*سیلهٔ سوختهای متفاوت تولید میکنند.
بتن
بتن یکی از مواد منحصر به فرد ساخت انسان است. بتن یک ماده مرکب است که از ترکیب کامپوزیتی سفت با سیمان مایع همراه است که در طول زمان سخت و محکم میشود. بیشتر بتنهایی که استفاده میشود آهک، بتن آسفالت و بتنهای پلیمری هستند. پیش از این، سنگ آهک به عنوان یک سیمان خام مورد استفاده قرار گرفت اما با بهبود و پیشرفت مواد و ترکیبات، بتن مدرن اختراع شد. سیمان یکی از اجزای اصلی بتن است. سیمان در سال ۱۳۰۰ قبل از میلاد ساخته شد. بتن از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. ویژگی اصلی بتن ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه آن است. همچنین میتوان خاطرنشان کرد که تولید انواع بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام میگیرد. بتن بهطورکلی محصولی است که از مخلوط آب با سیمان آبی و سنگدانههای مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی حاصل میشود و دارای ویژگیهای خاص است. وزن بتن بیشتر به نوع دانههای آن و تراکم قطعه بستگی دارد، هرچه دانههای سنگی سبکتر باشند قطعه سبکتر و تاب مکانیکی کمتری را از خود بروز میدهد. برعکس بتنی که دارای دانههای سنگی سنگینتر و متراکمتری باشد، قطعهای وزینتر با تحمل بیشتر ارائه میدهد.
در حدود ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد، اولین ساختارهای بتنی توسط تاجران و بادیهنشینان مناطق جنوبی سوریه و شمال اردن ساخته شد.
با گذشت ۷۰۰ سال قبل از میلاد، اهمیت آهک هیدرولیکی شناخته شد، که این موضوع منجر به توسعه کوره، زمینهای بتنی و مخازن ضد آب زیرزمینی شد.
تا سال ۳۰۰۰ قبل از میلاد، مصریها از اشکال اولیه بتن برای ساخت اهرام استفاده میکردند.
۲۰اختراع که زندگی انسان را متحول کردند!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com