خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای سفر به دبی

از دبی بیشتر بدانیم

سفر به دبی برای بسیاری از گردشگران به خصوص ایرانی ها یکی از اولویت ها در سفر است. نزدیکی کشور ما به این شهر، دلیل خوبی است تا به سفر به آن فکر کنیم. دبی شهری شلوغ و مدرن است، هر آنچه که از ساختمان های مدرن و عجیب در ذهنتان نقش می بندد، انتظار دیدنش را در این شهر داشته باشید. جایی که انتخاب فوق العاده ای برای یک تعطیلات درست و حسابی است. چه تنها باشید، چه با همسر و فرزندانتان و یا قصد سفر با دوستانتان را داشته باشید اینجا به معنی واقعی کلمه خوش خواهید گذراند. شگفتی های این شهر آن را مخاطب بسیاری از مردم مشهور جهان کرده است. با اینکه دبی شهری ساحلی است و تاریخ غنی ندارد اما اگر اهل جاذبه های تاریخی نیز باشید، آثار تاریخی جالبی را می توانید اینجا ببینید. با الی گشت همراه باشید تا در ادامه درباره سفر به دبی راهنماییتان کنیم.

در دبی چه کنیم؟

تنوع جاذبه ها و فعالیت هایی که در دبی می توانید انجام دهید به قدری است که خاص ترین سلیقه ها را نیز راضی می کند. پیشنهاد می کنیم در سفرتان زمانی را صرف تماشای آکواریوم این شهر کنید که در زیر بازار دبی قرار گرفته است. با رفتن به این مکان در کنار خرید های دلچسب می توانید در تونل ۵۱ متری قدم بزنید و انواع کوسه ها و جانوران آبی جالب را تماشا کنید. نکته ی جالب اینجاست که در این آکواریوم پنگوئن و سمورهای دریایی را نیز می توانید ببینید.
برج ها و آسمان خراش ها و هتل های دبی نیز گزینه ی خوبی برای گشت و گذار و اقامت هستند، یکی از معروف ترین آنها برج خلیفه، بلندترین برج جهان است. با رفتن به بالای برج منظره بسیار شگفت انگیزی از دبی، خلیج فارس و بیابان های اطراف پیش رویتان خواهد بود. یکی دیگر از جذابیت های دیدنی این شهر وجود فواره های فوق العاده و متنوع آن است که با نور پردازی های خاص و عجیب حسابی سرگرمتان می کنند. در کنار این فعالیت ها می توانید به تماشای موزه ی دبی، پارک آبی ویلد وادی، شهربازی، خریدهای هیجان انگیز و… بروید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

وضعیت آب و هوایی

باید از دبی با عنوان شهر آفتاب و روزهای گرم یاد کنیم، جایی که به ندرت بارانی در آن می بارد. اگر به دنبال فرصت مناسب برای سفر به این شهر هستید ما از ماه نوامبر تا آوریل را پیشنهاد می کنیم چرا که با هوای مطلوبی روبرو خواهید بود. از طرفی از ماه مه تا شش ماه بعد دمای هوا بالاتر می رود و کمی برایتان طاقت فرسا خواهد بود، اما باید بدانید در این زمان قیمت هتل ها بسیار مناسب هستند، برعکس ماه های شلوغ و پر گردشگر که قیمت هتل ها اقزایش پیدا می کنند.

حمل و نقل در دبی

در دبی مشکلی از نظر حمل و نقل نخواهید داشت؛ چرا که وسایل حمل و نقل متنوعی برای گردشگران طراحی شده است. خطوط اتوبوس رانی دبی که گسترده هستند، گزینه خوبی برای رفت و آمد ارزانند، قسمت جلوی اتوبوس ها به خانواده ها و بانوان اختصاص داده شده است.


راهنمای سفر به دبی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: Meysa و ozan♪

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر تمایل دارید با تاکسی رفت و آمد کنید، راه بسیار راحت و نسبتا گران تری را نسبت به اتوبوس انتخاب کرده اید. متروهای دبی نیز از صبح زود تا اوخر شب مشغول فعالیت هستند. برای حمل و نقل روی آب نیز ما آبرا، کشتی های کوچک را پیشنهاد می کنیم.

خرید در دبی

خرید در دبی برای بسیاری اولویت در این شهر به حساب می آید. در اینجا با پاساژ ها و مراکز خرید بسیار بزرگ با اجناس برند و غیر برند و قیمت های مناسب روبرو خواهید شد.
از صبح که از خواب بلند می شوید تا نیمه های شب می توانید بگردید و از خریدهایتان برخوردار شوید. در مراکز خرید دبی هر آنچه که بخواهید می توانید خریداری کنید، مراکزی پیشرفته که شامل فروشگاه ها، مغازه ها، رستوران ها، مراکز تفریحی و … هستند.

با ما همراه باشید تا چند مرکز خرید معروف دبی را نام ببریم:

دبی مال

مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید امارات

دیره سیتی سنتر

دبی مارینا مال

مرکز خرید میردف

دبی فستیوال سیتی

بازار الکرامه

جاذبه های دبی

پارک آبی ویلد وادی Wild Wadi
ویلد وایدی بزرگترین استخر از نوع موجی در امارات است، جایی که بازی های هیجان انگیزی برای بچه ها و بزرگسالان وحود دارد. به یاد داشته باشید در روزهای جمعه، این پارک بسیار شلوغ است.

موزه‌ی دبی
برای تماشای آثاری که نشانگر تغییر و تحول این شهر طی سال های گذشته است به موزه ی دبی بروید. در اینجا علاوه بر تماشای سلاح های متنوع می توانید سبک زندگی بادیه نشینان عشایر را نیز ببینید.

دلفین بی
اگر می خواهید بزرگ ترین مرکز نگهداری دلفین ها را ببینید و با این موجودات دوست داشتنی سرگرم شوید به این مجموعه بروید. در اینجا می توانید در آب های کم عمق کنار دلفین ها بایستید و با آنها شنا کنید.

اسکله ابرا
در اسکله ابرا می توانید سوار بر قایق های چوبی و سنتی، روی آب های زیبای خلیج فارس قایق سواری کنید. با این قایق ها به سمت بازار پارچه، گالری های هنری و بازار طلافروش ها خواهید رفت.

بیابان های دبی
دبی به بیابان‌ها وسیع و دیدنی اش معروف است. در کویر های دبی می توانید از سافاری های مهیج روی تپه های شنی حسابی برخوردار شوید، روی شن ها اسکی سواری کنید و سوار بر شترها بیابان گردی کنید.

پیست اسکی
شاید باورتان نشود اما دبی دارای یکی پیست سرپوشیده‌ اسکی معروف است که در مرکز خرید امارات قرار دارد. یکی از جالب ترین چیزهایی که در اینجا خواهید دید پنگوئن های برفی هستند که گردشگران را هیجان زده می کنند.

دبی شامل صدها جاذبه ی دیدنی و مراکز تفریح است، مواردی که نام بردیم تنها بخشی از آنها هستند.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به دبی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: Meysa و ozan♪
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا