خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراکز خرید دبی

مراکز خرید دبی یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور دبی می باشند. شما همچنین می توانید با جستجو در سایت الی گشت و خرید ارزان بلیط هواپیما دبی، از این مراکز خرید برخوردار شوید. در بیشتر این مراکز خرید، رستوران یا غذاخوری هایی وجود دارد که انواع غذاها را سرو می کنند. همچنین مکان هایی برای بازی کودکان اختصاص داده شده است. در زمان فستیوال خرید دبی و فستیوال تابستانی، مراکز خرید بزرگ مکان برگزاری برنامه های سرگرم کننده می باشند که طرفداران بسیاری دارد. همچنین در ماه های تابستان قرعه کشی و اهدای جوایز انجام می پذیرد که شاید شما برنده آن باشید. در کنار این امکانات خدماتی چون بانک، صرافی، پست، خودپرداز، هایپر مارکت، آژانس مسافرتی، سالن زیبایی، پزشک، سالن ورزشی، محل بازی کودکان، شعبه برندهای معروف پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و عطر و لوازم الکتریکی و خانوادگی در اکثر مراکز خرید وجود دارد. در این بخش به برترین و مهم ترین مراکز خرید دبی می پردازیم:

دبی مال | Dubai Mall

دبی مال یک پاساژ غول پیکر و بزرگ ترین مرکز خرید دنیا می باشد. امکاناتی چون هزار و دویست فروشگاه، بیست و دو سالن سینما، یک زمین یخ استاندارد المپیک، آکواریوم و حیات وحش زیر آب، شهربازی و تعداد زیادی رستوران در بنایی به وسعت ۱۱۲۴۰۰۰ متر مربع وجود دارد!
این مرکز خرید منحصربفرد که قسمتی از پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه است، در سال ۲۰۰۸ افتتاح و به سرعت تبدیل به محبوب ترین مرکز خرید دبی شده است. اگر قصد خرید و بازدید از این مجموعه را دارید، لیست و نقشه فروشگاه ها را از سایت مرکز خرید یا کیوسک های خدمات مشتریان بگیرید و یک راست به مکان مورد نظرتان بروید.
در طبقه اول این مرکز خرید، خیابان مد با کلکسیونی از گران ترین و لوکس ترین برندهای پوشاک جهان قرار دارد. برندهایی مثل ورساچه، گوچی، دولچه و گابانا، لویی ویتون، شانل، کریستین دیور و آرمانی در این بخش جای دارند. بزرگ ترین بازار طلای سرپوشیده جهان نیز در همین مرکز خرید است. طبقات دوم تا چهارم به فروشگاه های پوشاک، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، رستوران های ملل و کافی شاپ اختصاص دارد. یک کتاب فروشی بزرگ به نام Kinokuniya هم در طبقه چهارم این مرکز خرید وجود دارد که جدید ترین کتاب ها، فیلم ها و مجلات را به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه و غیره عرضه می کند. پارکینگ این مجموعه، ظرفیت چهارده هزار خودرو را دارد. شهر سگا یا «Sega Republic» هم نام شهر بازی این مرکز خرید است که برای عاشقان بازی های کامپیوتری طراحی شده و در طبقه اول قرار گرفته است.

کیدزانیا (Kidzania) نیز نام مرکزی تفریحی و آموزشی مخصوص کودکان است که در آن می توانند انواع شغل ها را تجربه کنند، خرید و فروش کنند و حتی پول در بیاورند. این مرکز بازی در طبقه چهارم است. برای رسیدن به این مرکز خرید، مترو بهترین گزینه است. ایستگاه برج خلیفه خط قرمز رنگ مترو، یک خروجی و راهروی سرپوشیده به داخل این مرکز خرید دارد.

مرکز خرید ابن بطوطه | Ibn Battuta Mall

مرکز خرید ابن بطوطه دبی در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقه آزاد جبل علی قرار دارد. نام این بازار که در سال ۲۰۰۵ گشایش یافت از ابن بطوطه، جهانگرد معروف اهل مراکش که در سده ۱۴ میلادی می‌زیسته اقتباس شده ‌است. معماری این مرکز خرید با بهره گیری از ماجراهایی که این جهان گرد در طول سفر خود داشته، طراحی شده و به نشانه شش کشوری که او به آن ها سفر کرده، دارای شش بخش است. هر کدام از این بخش ها ویژگی ساختاری معماری و هنر آن دوران، یعنی قرن چهارده را دارند. به عنوان مثال در بخش ایران، طاق های هلالی آجری و کاشی کاری های فیروزه ای، فضایی شبیه به بناهای سنتی ایران را تداعی می کنند. این مرکز خرید با مساحت ۱،۲۰۰،۰۰۰ فوت مربع (فقط برای فروشگاه‌هایش) بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی جهان است.
این مرکز خرید دارای ۲۷۵ فروشگاه، پنجاه رستوران، ۲۱ سالن سینما و سینمای Imax سه بعدی است. پارکینگ این مجموعه ظرفیت پنج هزار خودرو را دارد.

محوطه بازی کودکان و هایپر مارکت GEANT برای خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه، از دیگر قسمت های این مرکز خرید هستند. بخش های مختلف این مرکز خرید به صورت خاصی تفکیک شده اند. بخش چین مخصوص سرگرمی ها، رستوران ها و سینماست. طرفداران مد می توانند بوتیک های درجه یک لباس و فروشگاه های برندهای لوکس را در قسمت هند پیدا کنند. در بخش ایران فروشگاه های دبنهامز، فروشگاه پاریس گالری (مخصوص عطر و لوازم آرایش)، H & M، و کافی شاپ معروف استارباکس قرار گرفته است. بخش مصر شامل فروشگاه های عرضه محصولات و مارک های ورزشی است.

سوپر مارکت بزرگ GEANT، چند فست فود و مرکز بازی کودکان به نام فان سیتی در بخش تونس جا خوش کرده است. مراکز خدمات مثل آرایشگاه، خدمات زیبایی و گل فروشی را هم در بخش آندلس خواهید یافت. برای اینکه در فروشگاه سردرگم نشوید، به خاطر بسپارید که از کدام بخش وارد فروشگاه شده اید. بهترین راه دسترسی به این فروشگاه خط قرمز مترو است.


مراکز خرید دبی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرکز خرید وافی | Wafi Shopping Mall

مرکز خرید وافی یکی از لوکس ترین مراکز خرید در دبی می باشد. قیمت ها نیز به همین جهت تا حدودی با سایر مراکز خرید متفاوت می باشد. این مرکز با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و با مساحتی حدود ۵۲۰ هزار متر مربع یکی از دیدنی ترین و لوکس ترین مراکز خرید در دبی می باشد. معماری این مرکز الهام گرفته از معماری مصر و سایر آثار باستانی این کشور می باشد. چندین هرم شیشه ای خیره کننده قرار گرفته در سقف این مرکز که به طرز بسیار زیبایی طراحی و رنگ آمیزی شده اند و همچنین مجسمه هایی از فراعنه مصر در بیرون بر زیبایی خاص این مرکز افزوده اند. در کنار بوتیک ها و فروشگاه های لوکس، تعدادی رستوران و کافی شاپ و یک مجموعه تفریحی نیز در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به این مرکز خرید، خط سبز مترو را سوار شده و در ایستگاه مرکز خدمات از قطار پیاده شوید.

مرکاتو | Mercato

مرکز خرید مرکاتو به سبک رنسانس‌ طراحی شده است و دارای بیش از نود فروشگاه و یک سینما با ۷ پرده نمایش و ۷ سالن سینما است و تعدادی کافی شاپ و رستوران دارد. یک شعبه از فروشگاه بزرگ اسپینیز در این مرکز خرید واقع شده است.
این بنا با سقف قوسی شیشه ای، نور آبی رنگ و آرامش بخشی به فضا می دهد. واژه مرکاتو در زبان ایتالیایی به معنی بازار است. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرده است و برندهای معروف اروپایی مثل دیزل، ماسیمو دوتی، مانگو، برشکا و سنزا در این مرکز خرید شعبه دارند. نزدیک ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید مرکاتو، ایستگاه برج خلیفه است.

امیریتز مال | Mall Of Emirate”s

امیریتز مال بعد از دبی مال، بزرگ ترین مرکز خرید دبی است. این مرکز خرید به خاطر داشتن اولین پیست اسکی کشور امارات، معروف و محبوب است. این بنای عظیم با ۲۲۳۰۰۰ متر مربع مساحت، دارای ۵۶۰ فروشگاه از برندهای بین المللی، چهارده سالن سینما، ۹۰ رستوران، دو بخش غذا (Food Court) و یک بخش بزرگ بازی کودکان به نام Magic Planet است. در این مرکز خرید می توانید فروشگاه هایی مثل مادر، دبنهامز، زارا و مانگو را پیدا کنید. بزرگ ترین شعبه سوپر مارکت کارفور در دبی هم در این مرکز خرید قرار دارد.

لامسی پلازا | Lamcy Plaza

مرکز خرید لامسی پلازا دبی بیش از ۱۵۰ مارک برجسته خرده فروشی محلی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی را درخود جای داده است. لامسی تنها به خاطر آخرین مد پوشاک معروف نیست بلکه یک سوپر مارکت طراز اول انواع لوازم خانگی و بخش کالاهای ورزشی فوق العاده اش نیز به معروفیتش اضافه کرده است. در اینجا برای کودکان نیز سرگرمی های بسیاری وجود دارد از مرد عنکبوتی با لباس قرمز و آبی محبوب همه گرفته تا انواع وسایل بازی و سرگرمی که باعث شادی کوچکترها می شوند.

سیتی سنتر دیره | City Centre Deira

سیتی سنتر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مراکز خرید دبی است. سیتی سنتر در قلب دبی و در جوار ایستگاه مترو واقع شده است. شاید این مرکز خرید با حضور رقبای جدید، کمی قدیمی به نظر برسد، اما به دلیل موقعیت مکانی عالی اش، همیشه شلوغ است. این مرکز خرید در ۳ طبقه طراحی شده و با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع مساحت، ۳۷۰ فروشگاه، ۱۱ سالن سینما، سالن بولینگ، تعداد زیادی رستوران و یک شهر بازی را در دل خود جای داده است. پارکینگ این مرکز خرید گنجایش ۴۰۰۰ خودرو را دارد.

دراگون مارت | Dragon Mart 2

دراگون مارت معروف به بازار چینی ها در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و با ۱۵۰۰۰۰ متر مربع مساحت، بزرگ ترین مرکز تجاری محصولات چینی خارج از کشور چین است. این مرکز خرید بیش از ۳۹۰ مغازه را در خود جای داده است. در فروشگاه های این مرکز خرید، مبلمان منزل، تجهیزات اداری، لوازم التحریر، اسباب بازی، کیف، کفش و پوشاک چینی به صورت عمده و تک به فروش می رسد.

منبع: الی گشت


مراکز خرید دبی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا