خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر ۵ روزه به بلاروس

از آنجایی که کشور بلاروس و پایتخت آن کمتر شناخته شده است و به دلیل گردشگران اندکی که وارد این کشور می شوند، در نتیجه عکس های ناب بسیار کمی نیز از آن وجود دارد، این کشور تبدیل به یکی از ماجراجویانه ترین کشورها برای گردشگری شده است. پس از ویزای ۵ روزه ای که دولت بلاروس برای گردشگران فراهم نمود و به دنبال آن دادن ویزای ۳۰ روزه برای بازدید از این کشور شمار گردشگران بلاروس بالا رفته است. در نتیجه مجله الی گشت تا هنوز این کشور پر از خیل عظیم گردشگران و قیمت های نجومی نشده است، برایتان برنامه سفر ۵ روزه به بلاروس را آماده نموده تا با یکی از نایاب ترین کشورهای اروپای شرقی آشنا شوید.

متاسفانه به دلیل تبلیغات منفی که در سینمای هالیوود راجع به مردم بلاروس شده است، شاید ترسی کاذب از سفر به این کشور گریبانگیر گردشگران شود. (سینمای هالیوود همیشه فرد بدجنس را بلاروسی انتخاب کرده است.) در این مطلب به شما پیشنهاد می دهیم که پیش داوری ها را کنار گذاشته و جزو اولین گردشگرانی باشید که پا به درون کشوری می گذارند که لقب “آخرین کشور دیکتاتوری اروپا” را یدک می کشد.

شهر مینسک تاریخچه ای به قدمت ۹۰۰ سال دارد اما در طول دوران جنگ جهانی اول به شدت آسیب دید و از بین رفت. شاید بیشتر خسارات آن به دلیلی داشتن بیشترین جمعیت یهودیان ساکن در آن بود. با این حال بسیاری از ساختمان ها و شهرهای بلاروس در طی جنگ جهانی دوم نابود شدند. پس آن شهرهای بلاروس شاهد ساخت ساختمان های بتنی و خاکستری با ظاهری به سبک استالین بود که به شدت خاکستری و افسرده می نمود.

همچنان که به سفر ۵ روزه به بلاروس فکر می کنید خود را برای دیدن ترکیبی از نماهای زشت و زیبای این کشور آماده کنید. نماهای شهری که همراه با نوستالژی عجیب و غریبی اما آشنایی چه برای بلاروسی ها و چه برای گردشگران خارجی است. همین موضوع می تواند مینسک را به یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در اروپای شرقی تبدیل نماید. مکانی که هنوز از خیل عظیم گردشگران آلوده نشده و می توانید رنگ و بوی اصیل آن را کشف کنید.

روز اول – ورود به مینسک و بازدید از خیابان های معروف آن

پس از سال ۱۹۹۱ زمانی که بلاروس از اتحادیه جماهیر شوروی جدا شد، استقلال خود را بازیافت و پس از آن رو به پیشرفت نهاد. پس از آن معماری مدرن نیز در جای جای آن دیده شد. امروزه اگر برای سفر ۵ روزه به بلاروس برنامه ریزی کنید، با خیابان های امن و تمیز، مردمانی مهربان و خونگرم، کافه هایی شلوغ و رستوران هایی پر از غذاهای محلی روبرو خواهید شد. یکی از عجایبی که در این کشور به طور مثال خواهید دید، بنای یادبود سوسیالیست ها بر بالای فروشگاه های مرغ کنتاکی و در گوشه ای دیگر از خیابان دیدن هنرنمایی نقاشان خیابانی بر بالای یادبود لنین است. تمام این عناصر را در خیابان معروف اوکتیابراسکایا (Oktyabraskaya Street) خواهید دید. جایی که در قدیم محل کارخانه ها و انبار ها بوده است هم اکنون محلی برای نمایش هنرهای خیابانی مینسک شده است.

فضایی خلاق پر از هنرهای شهری، گالری ها و حتی نمایشگاه های مختلف! پس از قدم زدن در خیابان اوکتیابراسکایا و صرف ناهار در رستوران های این منطقه به سمت پارک گورکی مینسک و چرخ و فلک بزرگ آن بروید. سوار چرخ و فلک شوید و شهر را از بالا نگاه کنید. پس از آن به سمت پایین پارک و جایی که یادمان قربانیان هلوکاست قرار گرفته است حرکت کنید. پس از آن به دیدن بناهای مشهور مینسک همانند ساختمان اپرای بولشوی و سالن تئاتر و باله مینسک بروید. نه تنها می توانید از داخل این بناها دیدن کنید، بلکه تماشای یک اپرای اصیل را در این بناها به شما پیشنهاد می دهیم.

روز دوم – تماشای دیدنی های برست | BREST

در روز دوم برای رفتن به برست بلیط قطار تهیه کنید. در سفر ۵ روزه به بلاروس می توانید ۳ ساعت و نیم خود را از مینسک به برست برسانید. شهر برست، شهری مرزی در کنار مرزهای لهستان است که در طول تاریخ ۱۰۰۰ ساله اش مورد اصابت بمب و سوختن بودن است. در این شهر به دیدن قلعه برست بروید. این قلعه با تاریخی مربوط قرن نوزدهم، در محل تلاقی رودخانه های بوگ و موخاوتس (the Bug and Mukhavets) ساخته شده است. امروزه این قلعه به عنوان نشانی از استقامت ماهیر شوروی در جریان جنگ جهانی دوم باقی مانده است و ادای احترامی به سربازان ارتش سرخ است که حدود یک ماه در مقابل حمله ارتش نازی ها استقامت کردند.

هنگامی که از دیوارهای ترکش خورده و دروازه ستاره ای شکل آن وارد می شوید، به اثر هنری یادبودی بر می خورید که نمادی از سربازان کشته شده در طول جنگ جهانی دوم است. در این اثر، سربازی تلاش می کند که از سنگ یکپارچه بزرگی به بیرون بخزد. تخمین زده شده است که در طول جنگ جهانی دوم حدود یک چهارم جمعیت کل این کشور جان خود را از دست داده اند.

در شهر برست، خیابان های سنگ فرش شده، کلیساهایی با سقف های پیازی و تندیس ها و مجسمه های خیابان ها نشان دهنده تاریخی است که بر مردم این شهر در قرن نوزدهم گذشته است. پس از تماشای این شهر دوباره به مینسک برگردید.


چطور برای سفر ۵ روزه به بلاروس برنامه ریزی کنیم؟

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
روز سوم – سفر به پارک زندگی

روز سوم را به طبیعت گردی در این کشور اختصاص دهید. برنامه سفر ۵ روزه به بلاروس را به گونه ای بچینید که از طبیعت زیبای آن غافل نشوید. به سمت ذخیره گاه زیست کره برزینسکی (the Berezinsky) در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی مینسک حرکت کنید. جدای از جنگل ها، درختان و دریاچه های زیبای این منطقه، برزینسکی به خاطر وجود ۵ حیوان وحشی اروپا مشهور است. گاومیش کوهان دار، گوزن، خرس، گرگ و سیاهگوش حیوانات اندمیک اروپایی هستند که یکجا و در طبیعت بلاروس پیدا می شوند. برای این منطقه می توانید تورهای طبیعت گردی مختلفی را پیدا کنید. دوچرخه سواری در طبیعت، سفرهای کانو سواری، اسب سواری و تماشای خرس ها از جمله پر طرفدارترین فعالیت های این ناحیه است. اگر زمان شما برای سفر ۵ روزه به بلاروس کم است می توانید در تور اسطوره شناسی این ناحیه که تنها سه ساعت و نیم زمان می برد، شرکت کنید.

یک راهنما با شما همراه خواهد بود و راجع به تفکرات و طبیعت مردم بلاروس برای شما توضیح خواهد داد. همچنین اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که تمام درختان این جنگل برای حفاظت بهتر، علامت گذاری و شماره گذاری شده اند.

روز چهارم – آشنایی با زندگی در جنگل

حدود ۳۵ درصد از خاک بلاروس را جنگل ها تشکیل می دهند. بنابراین دور از ذهن نیست که بیشتر مردم بلاروس خود را مردمی جنگل نشین می دانند. در سفر ۵ روزه به بلاروس حتما با یک راهنمای مجرب همراه شوید تا شما را به درون یکی از این جنگل ها برده و داستان های مردم این ناحیه را برایتان تعریف کند. داستان هایی از قبیل چگونگی مقاومت گروهی از یهودیان به مدت دو سال در این جنگل ها و مبارزه آن ها با نازی ها که منجر به نجات جان ۱۲۰۰ یهودی شد. حتی از روی این داستان فیلمی به نام “مقاومت” نیز ساخته اند. اکثر مردم بلاروس معتقدند که جنگل جایی است که در آن احساس امنیت می کنند.

یکی دیگر از داستان های عجیبی که پیرامون جنگل ها در این کشور وجود دارد، راجع به گروهی از زنانی است که دارای انرژی نجات بخش و شفا دهنده هستند و درون جنگل ها زندگی می کنند. در مجموع خود را برای شنیدن عجیب ترین داستان ها در سفر ۵ روزه به بلاروس آماده کنید. شاید با زنبورداری مواجه شوید که کندوهای عسل خود را در جنگل ها مخفی نموده و نسل های پیشین او برای ۳۰۰ سال به این کار مشغول بوده اند. همچنین راز طعم های عسل خود را به هیچ عنوان برملا نمی کند.

روز پنجم – بازدید از قلعه ها

بلاروس وطن هزاران قلعه و کاخ است که بیشتر آن ها در دوران سلطنت لیتوانی ساخته شده اند. بهترین نمونه برای بازدید در میان این قلعه ها، دو قلعه ای است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده اند. در روز پنجم از سفر ۵ روزه به بلاروس به دیدن قلعه های قرن شانزدهم در جنوب غربی و در ۱۰۰ کیلومتری مینسک بروید. هر دوی این قلعه ها میراث خاندان رادزیویلز (Radziwills) هستند.

قلعه میر (Mir Castle) با پنج برج زیبا و انعکاس آن بر روی دریاچه می تواند از بهترین جاذبه های بلاروس باشد که از آن بازدید می نمایید. این قلعه شبیه قلعه های داستان های پریان است. می گویند دریاچه این قلعه طلسم شده است.

قلعه ۳۰-اتاقه نسویژ (Nesvizh Castle)، یکی از مجلل ترین و با شکوه ترین قلعه های بلاروس است که شکوه کاخ های دوران تزار را نشان می دهد. تماشای تمام مناطق کاخ به همراه فضای باز، باغ ها و حوض های این کاخ می تواند تمام روز شما را سرگرم نماید. هر دوی این کاخ ها از یکدیگر حدود ۲۸ کیلومتر فاصله دارند. در نتیجه بسیاری از گروه ها دیدن آن ها را در یک روز قرار می دهند. در نهایت پس از تمام شدن بازدیدتان به مینسک بازگردید. سفر ۵ روزه به بلاروس را در همین نقطه به پایان برسانید و این کشور را ترک نمایید.

منبع: الی گشت


چطور برای سفر ۵ روزه به بلاروس برنامه ریزی کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا