خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
به بالای برج خلیفه برویم یا نه؟

امکان ندارد کسی به دبی برود و چشمش به بزرگ ترین ساختمان دنیا نیفتد. برج خلیفه آنقدر بلند است که تقریبا از همه جای شهر می توانید آن را ببینید و اصلا یکی از مهمترین تفریحات گردشگران رفتن به بالای این برج و تماشای چشم اندازهای شگفت انگیز شهر دبی و اطرافش است. برج خلیفه یکی از بهترین جاذبه های دبی و همچنین بلندترین بنای دنیا است که هر روز صدها نفر برای دیدن چشم اندازهای خیره کننده شهر به بازدید از آن می روند. اما آیا بالا رفتن از این برج واقعا هیجان انگیز است؟ در این پست همه چیزهایی که لازم است قبل از بازدید از این برج بدانید را به شما می گوییم پس الی گشت را همراهی کنید.

معرفی برج خلیفه با اعداد و ارقام

برخ خلیفه که همچنان به عنوان بلندترین ساختمان دنیا شناخته می شود اعداد و ارقام جالب توجهی دارد که دانستن آن ها احتمالا برایتان جذاب است. این برج ۸۲۸ متر طول دارد و در آن از بیش از ۱۱۰ هزار تن بتون و ۳۱ هزار تن میلگرد فولادی استفاده شده است. نمای بیرونی آن با ۲۶ هزار پانل شیشه ای تزئین شده که ظاهری آیینه ای به برج بخشیده و ۳۶ نفر به طور منظم و در فواصل زمانی مشخص آن ها را تمیز می کنند. یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیا در داخل این برج کار گذاشته شده و با آن می توانید در عرض یک دقیقه خودتان را از طبقه همکف به طبقه ۱۲۴ برسانید این یعنی سرعت آسانسور در هر ثانیه ۱۰ متر است.

چیزهایی که باید درباره برج خلیفه بدانید

این برج سه تا سکوی تماشای مختلف دارد: اسم دو سکوی اول At The Top است اسمی که با شنیدن آن ممکن است فکر کنید که به بالاترین طبقه برج رفته اید! اما این دو سکو در واقع طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ در ارتفاع ۴۵۲ متری هستند و اینجا تازه نیمه برج است! بعد از اینکه چشم اندازهای این دو سکو را دیدید می توانید خودتان را به سکوی لوکس طبقه ۱۴۸ برسانید، این سکو در ارتفاع ۵۵۵ متری قرار دارد و آنقدر ارتفاع زیادی دارد که با آن «اسکای» می گویند. اگر در اوج شلوغی به بازدید از این برج بروید برای رسیدن به سکوی تماشای At The Top باید ۲۰۰ درهم (حدود ۲۰۰ هزا تومان) پول بلیط بدهید. می توانید تا هر زمانی که دوست داشتید بر روی سکوی اول بمانید و محو چشم اندازها شوید. تفاوت اصلی این سکو با سکوی اسکای به غیر از ارتفاع، این است که سکوی اسکای هم ساکت تر است و هم صندلی های راحتی زیادی دارد که می توانید در حالی که بر روی آن ها لم داده اید چشم اندازهای دبی و بیابان های اطرافش را ببینید. بلیط سکوی تماشای اسکای دقیقا ۵۰۰ درهم (حدود ۵۰۰ هزار تومان) برای نیم ساعت است البته با این مبلغ می توانید برای مدتی هم بر روی سکوی At The Top توقف کنید. بهتر است که بلیط را از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که در بهترین زمان به دیدن این برج می روید. اگر خیال دارید که غروب خورشید را بر فراز برج تماشا کنید بهتر است که حداقل ۹۰ دقیقه قبل از غروب خودتان را به برج برسانید. بلیط های زیادی هم برای تماشای طلوع آفتاب در روزهای جمعه و شنبه زمستان موجود هست که می توانید آن ها را زودتر رزرو کنید.

در داخل برج خلیفه چه چیزی انتظارتان را می کشد؟

مثل هر جاذبه مهم ومعروف دیگری در کنار این برج هم با صف های طولانی رورو می شوید. نه تنها برای گرفتن بلیط بلکه برای اینکه سوار آسانسور شوید هم باید در صف بایستید اما خبر خوب این است که صف ها با اینکه طولانی هستند اما خیلی زود جلو می روند. نمایش هایی هم در کنار برج اجرا می شود که می توانید با تماشای آن ها سرگرم شوید. آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیاست و در یک چشم به هم زدن و تنها در عرض یک دقیقه شما را به طبقه ۱۲۴ می رساند. از طرفی حرکت آسانسور آنقدر نرم و روان است که اصلا باورتان نمی شود که بر روی آسانسور در حال حرکت به سمت بالا هستید. سعی کنید از بودن در آسانسور نهایت استفاده را ببرید و چشم اندازها را تماشا کنید چون خیلی زود باید از آن پیاده شوید. طبقه ۱۲۴یک بخش داخلی دارد که در آن مغازه های زیادی هست که می توانید اجناس شان را ببینید و اگر خواستید خریدی هم انجام دهید. بعد از آن به محوطه بیرونی و روی سکو بروید تا با دیدن چشم اندازی خیره کننده از برج های دبی حسابی غافلگیر شوید. در قستهایی از سکو دوربین هایی وجود دارد که می توانید با آن ها به نقاط مختلف روی زمین زوم کنید. لبته بر روی سکو جمعیت زیادی را می بینید و برای رساندن خودتان به جلوی شیشه سکو شاید لازم باشد که کمی تلاش کنید! اگر باز هم تجربه نفسگیرتری می خواهد سکوی بالاتر را فراموش نکنید و راه خودتان را به سمت بالا پیش بگیرید.

در هنگام بازدید از برج خلیفه می توانید ز راهنماهای صوتی استفاده کنید که فرایند معماری و مهندسی برج را کاملا برایتان توضیح می دهد ولی در نهایت چیزی که در این برج از همه جذاب تر است همان چشم اندازهای نفسگیر است. اگر خیال دارید به سکوی اسکای بروید باید در یک لانج اختصاصی در طبقه همکف منتظر بمانید تا نوبتتان شود. در داخل این لانج با قهوه و خرما از شما پذیرایی می شود و همین که نوبتتان شد با آسانسور وی آی پی به طبقه ۱۴۸ می روید. در این سکو در هر زمان حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر حضور دارند پس می توانید در آرامش خاطر از تماشای چشم اندازها لـ*ـذت ببرید البته حواستان باشد که مدت زمان بودن شما در این سکو فقط ۳۰ دقیقه است و بعد از آن باید به طبقه ۱۲۴ بروید و به خیل عظیم گردشگران این سکو ملحق شوید!

منبع: الی گشت


burj.jpg


dubai.jpg


structure-1.jpg


deck.jpg


در دبی به بالای برج خلیفه برویم یا نه؟

 
  • تشکر
Reactions: ozan♪
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا