خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک آبی وایلد وادی در دبی | Wild Wadi Water Park

دبی یکی از بزرگترین شهرهای امارات متحده ی عربی است که در آب های خلیج فارس واقع شده است. این شهر با توجه به نزدیک بودنش به این مقصد اکثر ایرانی ها به خصوص در فصل پاییز می باشد. از همین رو سالانه تعداد زیادی از افراد با استفاده از تور دبی به این شهر عربی سفر می کنند و از جاذبه های دیدنی آن بازدید می کنند. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم درباره پارک آبی وایلد وادی در دبی صحبت کنیم. این پارک یکی از فوق العاده ترین و هیجان انگیزترین مناطق تفریحی دبی به شمار می رود که در خیابان جمیرا بین هتل برج العرب و هتل جمیرا بیچ واقع شده است. در ادامه همراه ما در سفر به دبی باشید تا بیشتر درباره این جاذبه ی گردشگری در شهر دبی اطلاعات داشته باشید.

پارک آبی وایلد وادی یکی از هیجان انگیزترین پارک های آبی دنیاست که خارج از ایالات متحده ی آمریکا در دبی شاخته شده است. این مجموعه تفریحی در خیابان جمیرا مابین هتل برج العرب و هتل جمیرا بیچ قرار دارد و مکانی برای سرگرم کردن تعداد زیادی از افرادی که به این شهر سفر می کنند یا اهالی خود شهر به شمار می رود. این پارک روباز با امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف را دارد و با داشتن سرسره ‌های زیاد و دو استخر موج سواری مصنوعی و بزرگ ‌ترین و بلندترین سرسره‌ ی آبی جهان در خارج از ایالات متحده آمریکا بسیار در جهان مشهور شده است. از دیگر ویژگی‌ های این مجموعه داشتن آبشاری ۱۸ متری در ورودی پارک است و همچنین دارای ۲ فروشگاه و ۳ رستوران نیز می باشد. این پارک آبی یک روز پر از هیجان را برای تان به ارمغان خواهد آورد و از همه مهمتر این که دسترسی به این مرکز تفریحی آسان است.

جوایز دریافتی پارک آبی وایلد وادی در دبی

پارک آبی وایلد وادی در دبی توانسته جایزه های بسیاری را هم در کشور امارات و هم در سطح بین الملل دریافت کند. این پارک با قدمت ۱۰ ساله ای که دارد از لحاظ ایمنی، تکنولوژی و نوآوری، کیفیت، آموزش و برنامه های جذاب توانسته بسیار مطرح شود و برخی از جوایزی که پارک آبی وایلد وادی در دبی تاکنون دریافت کرده است نیز به ترتیب زیر است:

  • هفتمین پارک آبی برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
  • از ۱۰ پارک آبی برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
  • برترین پارک آبی در خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
  • جایزه گلد کوالیتی دبی (Dubai Quality Gold Award) در سال ۲۰۰۷ میلادی
پارک آبی وایلد وادی در دبی علاوه بر جوایزی که نام آن ها بردیم، توانسته گواهینامه ایزو را از آن خود کند، جالب است بدانید که داشتن این گواهینامه نشان دهنده ی این است که در ساخت این مجموعه به طور کامل موارد استانداردسازی مورد توجه قرار گرفته است.

فعالیت های ممکن در پارک آبی وایلد وادی در دبی

در پارک آبی وایلد وادی بیش از ۳۰ نوع وسیله بازی وجود دارد که هر کدام از بقیه هیجان انگیز تر و جالب تر هستند. خوبی این پارک است که برای تمام سنین و وزن ها بازی متناسب دارد، برخی وسایل موجود در وایلد وادی برای بانوان باردار هم مناسب سازی شده اند. از جمله مزیت های این پارک این است که برای معلولان هم وسایل مناسب نیز دارد و این قشر از جامعه را به فراموش نسپرده است.

سرسره سقوط آزاد جمیرا سکیرا | Jumeirah Sceirah: محبوب ترین و مشهورترین سرسره ی پارک آبی وایلد وادی در دبی همین سرسره ی سقوط آزاد جمیرا سکیرا است. وقتی که در این پارک بخواهید سوار این سرسره بشوید باید در صف های طولانی بایستید اما خوب باید بدانید که ارزشش را دارد و معنای واقعی سقوط آزاد را تجربه خواهید کرد. تنها افراد بالای ۱.۱ متر و با وزنی کمتر از ۱۳۶.۴ کیلوگرم حق استفاده از سرسره را دارند.

برج سورج | Burj Surj: یکی از جالب ترین وسایل بازی و تفریحی که در پارک آبی وایلد وادی در دبی قرار دارد برج سورج است. این سرسره را زمانی که سوار می شوید بارها و بارها می چرخید و در نهایت به داخل یک استخر بزرگ پرتاب می شوید. برای تفریح در این سرسره می توانید دو نفری سوار بر تیوپ شوید و یا همراه با دوستان تان جمعی ۵ نفره تشکیل دهید و خودتان را وارد این چالش آبی کنید.

مستر بلسترز | Master Blasters: یک ترن پر پیچ و خم که آدرنالین خون شما را در بالاترین سطح ممکن می برد. از این وسیله بازی کودکان تنها در صورتی که والدین آن ها همراهشان است می توانند استفاده کنند. حداکثر وزن برای تیوپ یک نفره ۱۲۰ کیلوگرم و تیوپ دونفره ۱۸۰ کیلوگرم است.

تنتروم اَلی | Tantrum Alley: هیجان انگیزترین بخش پارک آبی وایلد وادی در دبی تنتروم الی است. این وسیله ی بازی ظرفیت ۲ تا ۴ نفر دارد و می توانید هیجان را با دوستانتان تقسیم کنید. در این سرسره دو بخش بزرگ و پرشیب و ۳ گرداب هیجان انگیز را پشت سر می گذارید و در نهایت به درون استخر پرتاب می شوید.

قایق و دریاچه یوها | Juha’s dhow and lagoon: بخش خانوادگی پارک آبی وایلد وادی در دبی همین قایق و دریاچه یوها است. در یوها بیش از ۱۰۰ بازی مختلف به چشم می خورد که از آن جمله ۵ سرسره، تفنگ های آب‌پاش، دوش های آبپاش و استخرهای کودک هستند و والدین هم اجازه دارند در کنار کودکان شان تفریح کنند.

سفر یوها | Juha’s journey: رودخانه آرام یکی از قسمت های باحال در پارک آبی وایلد وادی در دبی است که حدودا ۳۶۰ متر طول دارد و آب با شدت کمی در آن جریان دارد. کودکان برای استفاده از این بخش باید همراه والدین خود باشند. افرادی که شنا بلد نیستند بهتر است که از جلیقه نجات استفاده کنند.

رودخانه خروشان | Action River: در این بخش یک جریان آب ۱۰۰۰۰۰ لیتری در انتظار شما است، پس حسابی حواستان را باید جمع کنید و نهایت برخوردار شوید. این رودخانه عمق کمی دارد؛ اما اگر خوب قوانین شنا را نمی دانید پیشنهاد می کنیم جلیقه نجات بپوشید.

موج سواری | Wipeout and Riptide: افرادی که می خواهند موج سواری انجام دهند باید حداقل ۱.۵ متر قد داشته باشند، بنابراین این بازی برای کودکان و افراد زیر این قد ممنوع است.

استخر موج | Wave pool: تمام افراد با هر سنی می توانند برای تفریح و آب بازی به درون استخر موج بروند، البته کودکان لازم است همراه والدین خود باشند و کسانی که شنا نمی دانند، لازم است جلیقه نجات داشته باشند.

چند نکته درباره ورود به پارک آبی وایلد وادی

  • بلیط ورودی به پارک آبی وایلد وادی در دبی بر اساس قد محاسبه می گردد. (اگر بلیت ها را به صورت آنلاین خریداری کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت).
  • پسران ۸ سال به پایین با ارایه کارت شناسایی می توانند همراه مادر یا خانواده‌شان به درون پارک آبی بروند.
  • ورودی کودکان زیر ۲ سال رایگان است اما باید کارت شناسایی داشته باشند.
دسترسی به پارک آبی وایلد وادی در دبی

به منظور دسترسی به این پارک می توانید از تورهای گردشگری، وسایل حمل و نقل شخصی یا عمومی استفاده کنید.

ساعت کاری پارک آبی در تابستان:

یک شنبه تا پنجشنبه: ۱۰:۰۰ – ۱۹:۰۰
جمعه ها: ۱۰:۰۰ – ۲۲:۰۰
شنبه ها: ۱۰:۰۰ – ۲۰:۰۰

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، منطقه جمیرا، ناحیه جمیرا ۲، خیابان جمیرا، رو به روی برج العرب، پارک آبی وایلد وادی

منبع: الی گشت


اوج هیجان را در پارک آبی وایلد وادی دبی تجربه کنید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا