خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهرهایی برای دوچرخه سواری

اگر برای رفت و آمد در شهری که به آن سفر کرده اید از دوچرخه استفاده کنید با مناظری روبرو می شوید که هرگز نمی توانید آن ها را در هنگام استفاده از تاکسی یا اتوبوس ببینید. در دوچرخه سواری شانس این را دارید که چیزهایی که در اطراف وجود دارد را از نزدیک ببینید و در طول مسیر هر جایی که دوست داشتید متوقف شوید. در حالی که سوار دوچرخه هستید می توانید از خیابان ها و کوچه ها با هر سرعتی که دلتان خواست عبور کنید، داخل رستوران ها و کافه را به دقت ببینید و هر وقت احساس کردید که منظره ای جالب است از آن عکس بیندازید. می خواهیم بهترین شهرهای اروپا برای دوچرخه سواری را معرفی کنیم، الی گشت را همراهی کنید.

لندن

طرح جدیدی که برای دوچرخه سواری در شهر لندن به اجرا در آمد باعث شده که رفت و آمد با دوچرخه بسیار ایمن و مقرون به صرفه شود. در این شهر، ۱۰ هزار دوچرخه با ۷۰۰ ایستگاه وجود دارد. برای کرایه کردن این دوچرخه ها فقط کافی است در صفحه نمایش روبروی خود طبق دستورالعمل ها جلو روید و حساب بانکی خود را وارد کنید. خبر خوب این است که نیم ساعت اول استفاده از این دوچرخه ها رایگان و ۲۴ ساعت اول استفاده از آن ها کمتر از ۵ دلار است. با دوچرخه می توانید تمام قسمت های این شهر را بگردید و تجربه ای قشنگ را بدست آورید. بعد از اینکه کارتان با آن ها تمام شد می توانید بدون دردسر دوچرخه را به نزدیک ترین ایستگاه، تحویل دهید.

آنتورپ، بلژیک

شهر آنتورپ در بلژیک کاملا از فرهنگ دوچرخه سواری در هلند تاثیر گرفته و در چند سال اخیر تبدیل به بهترین شهر بزرگ بلژیک برای دوچرخه سواری شده است. آنتورپ شهری است که توانسته به خوبی از سیستم موفق کرایه دوچرخه در اروپا استفاده و زیر ساخت های دوچرخه سواری را در شهر ایجاد کند به طوری که پارکینگ های دوچرخه در ایستگاه های قطار و دیگر نقاط دیده می شود. اگر به این شهر رفتید یکی از بهترین تورهای دوچرخه سواری که می توانید در آن شرکت کنید رفتن به قلعه آنتورپ است توری که از بازار گروت شروع می شود و با گذر از میان جاذبه های تاریخی شهر ادامه پیدا می کند. در این تور در فواصل مشخص زمانی، توقف و استراحت می کنید.

برلین

برلین به طور ذاتی شهری عالی برای گشت و گذار با دوچرخه است. از آنجایی که قسمت های مختلف شهر، شیب چندانی ندارد می توانید به راحتی در آن رکاب بزنید! در ۶ شهر آلمان، سیستم تلفنی برای استفاده از دوچرخه وجود دارد به طوری که برای کرایه دوچرخه باید با تلفن همراه خود شماره ای را شماره گیری و کدی را دریافت کنید که با آن قفل دوچرخه باز شود.

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ هم مثل آمستردام (چون شهر خیلی معروفی برای دوچرخه سواری است آن در لیست نیاوردم!) به داشتن فرهنگ دوچرخه سواری در جهان معروف است. طرح کرایه دوچرخه در این شهر از اواسط دهه ۱۹۹۰ شروع شد. بر اساس این طرح می توانید تا هر وقت که خواستید دوچرخه را پیش خود نگه دارید، تنها محدودیت آن این است که باید فقط در روشنایی روز دوچرخه سواری کنید. حدود نیمی از شهروندان کپنهاگ در طول روز از دوچرخه استفاده می کنند.

منبع: الی گشت


blog71588015463.jpg


o-cycling-london.jpg


Antwerp.jpg


berlin-cycling-800x500.jpg


بهترین شهرهای اروپایی برای دوچرخه سواری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا