خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
حمل و نقل فرودگاه شارجه | Sharjah Airport Transportation

فرودگاه بین المللی شارجه در فاصله ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شارجه امارات قرار گرفته است. فرودگاه شارجه یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های خاورمیانه محسوب می شود و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۱ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند. در این مطلب گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارجه و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی می کنیم. اگر قصد سفر به امارات را دارید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه شارجه است با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با الی گشت همراه باشید.

دسترسی از فرودگاه شارجه به مرکز شهر

فرودگاه شارجه یکی از چند فرودگاه مهم کشور امارات است و ایرلاین های مشهوری در این فرودگاه فعالیت دارند. شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرعربیا مرکز فعالیت هایش را در این فرودگاه قرار داده است و پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهد. فرودگاه شارجه فاصله زیادی با شهر ندارد و در مسافت ۱۳ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. شارجه به دلیل فاصله نسبتا نزدیکی که با دبی دارد یک مرکز خرید ارزان قیمت محسوب می شود و بسیاری از افراد در سفر به امارات از هردو شهر دیدن می کنند. ایرعربیا بلیط های ارزان قیمتی در اختیار مسافران قرار می دهد، به همین دلیل گاهی مسافران ترجیح می دهند خود را به شارجه برسانند و از آنجا به دبی بروند. از فرودگاه شارجه به راحتی با تاکسی می توانید خود را به شهر دبی برسانید. شما با استفاده از تاکسی، انواع اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه توضیح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اتوبوس

استفاده از سیستم اتوبوسرانی شارجه بسیار ساده و آسان است و یکی از کاربردی ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارجه محسوب می شود. تنها کافی است مسیرها و زمانبندی حرکت را بدانید و بعد می توانید به مرکز شهر و نقاط مختلف شهر خودتان را برسانید. اتوبوس ها بسیار راحت و مدرن هستند و فضای کافی برای قرار دادن چمدان در اختیار مسافران قرار می دهند. اتوبوس های فرودگاه که مواصلات نامیده می شوند مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند و بسیار ارزان و راحت هستند. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه سوار می کنند و به مرکز شهر شارجه و همینطور شهرهای دیگر امارات می رسانند. اتوبوس ها هر ۱۵ دقیقه یکبار حرکت می کنند و به جابجایی مسافران می پردازند.

علاوه بر اتوبوس های شهری، امکان استفاده از اتوبوس های بین شهری هم وجود دارد و به ویژه مسیر شارجه به دبی مسافران زیادی دارد.

اتوبوس های ایرعربیا

همان طور که گفتیم فرودگاه شارجه مرکز فعالیت های ایرلاین ارزان قیمت ایرعربیاست. به همین دلیل دور از ذهن نیست که ایرعربیا سرویس شاتل ویژه خود را نیز به مسافران ارائه کند. اتوبوس های ایرعربیا یکی از گزینه های خوب و به صرفه حمل و نقل فرودگاه شارجه است و با هزینه ای ارزان مسافران را به نقاط مختلف می رساند. اگر بلیط هواپیمای ایرعربیا را خریداری کرده اید می توانید با هزینه ای بسیار کم از فرودگاه خود را به هتل و مقصد برسانید. اتوبوس ها بسیار مدرن و جادارند و همگی مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند.

سرویس شاتل

سرویس شاتل یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارجه است و توسط شرکت های خصوصی و بسیاری از هتل ها ارائه می شود. سرویس شاتل شما را از فرودگاه شارجه سوار می کند و به سمت هتل یا شهر دبی می رساند. این سرویس کمی از اتوبوس گران تر است اما اگر به دنبال وسیله ای جمع و جور و خلوت تر برای رسیدن به شهر می گردید برایتان مناسب خواهد بود. اگر در سفر به شارجه در هتل اقامت می کنید می توانید با پذیرش هتل تماس بگیرید و در مورد ارائه چنین سرویس پرس و جو کنید. در صورتی که هتلتان سرویس شاتل ارائه می کند مطمئنا راحت ترین و بی دردسرترین گزینه حمل و نقل فرودگاه شارجه خواهد بود.

تاکسی

اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید باید بدانید که در فرودگاه شارجه دو نوع تاکسی وجود دارد: اتومبیل های مجهز به تاکسیمتر و بدون تاکسیمتر. توصیه می کنیم از تاکسی هایی استفاده کنید که کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند. این تاکسی ها کرایه منصفانه تری از شما دریافت می کنند و نمی توانند کرایه بیشتری از توریست ها بگیرند. تاکسی ها به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته فعال هستند و مسافران را به مرکز شهر شارجه و همینطور دبی می رسانند. تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه شارجه است و بسیاری از مسافران این گزینه را ترجیح می دهند. اگر برای اولین بار به شارجه سفر می کنید و چمدان های زیادی همراهتان دارید یا اگر با کودکان خردسالتان سفر می کنید توصیه می کنیم با تاکسی خود را به هتل برسانید. ایستگاه تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال قرار دارد و به محض خارج شدن از سالن پروازهای ورودی آن ها را خواهید دید.

کرایه اتومبیل

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد کرایه اتومبیل هم یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه شارجه محسوب می شود. اگر ۳-۴ نفری به شارجه سفر کرده اید و دوست دارید استقلال و آزادی عمل بیشتری داشته باشید و به شهرهای اطراف مثل دبی هم سفر کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. شرکت های مختلف بین المللی به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه شارجه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. شرکت هایی مثل هرتز، باجت، سیکست، یوروپکار، دالر، اویس و همینطور شرکت های عربی در فرودگاه دفتر دارند و انواع سرویس های کرایه اتومبیل را در اختیار مسافران قرار می دهند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر هزینه های سفر را با همسفرانتان تقسیم می کنید کرایه اتومبیل می تواند بابت صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل شود و برایتان به صرفه تر هم تمام شود. البته فراموش نکنید که برای رانندگی در امارات و شهر شارجه باید گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید.

منبع: الی گشت


چطور از فرودگاه شارجه به مرکز شهر برویم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا