خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دلایل سفر به شارجه

خیلی ها امارات را بیشتر با نام دبی می شناسند و برای سفر به امارات بلیط هواپیمای دبی را تهیه می کنند. درست است که دبی شهری بسیار توریستی و جذاب است، اما سایر شهرهای امارات هم دست کمی از دبی ندارند. شارجه یکی از آن شهرهای عربی است که آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده است و از دید توریست ها مخفی مانده است. اما کافیست یک بار به شارجه سفر کنید تا یکی از بهترین سفرهایتان را تجربه کنید. در این مطلب می خواهیم ۷ دلیل برای سفر به شارجه را به شما معرفی کنیم. اگر هنوز در مورد مقصد سفر مردد هستید در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با دلایل سفر به شارجه آشنا شویم.

۱- شارجه خلوت تر از دبی است!

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیاست و به ویژه در ایام تعطیلات جمعیت بسیار زیادی به دبی سفر می کنند. به همین دلیل در سفر به دبی با ازدحام و هجوم جمعیت توریست ها مواجه خواهید شد که گاهی آزاردهنده است. اما شارجه این مشکل را ندارد و خلوت تر از دبی است، به همین دلیل می توانید با خیال راحت تر و با فراغ بال در شهر گردش کنید. در حقیقت خلوت تر بودن این شهر یکی از بهترین دلایل سفر به شارجه است و بسیاری به همین دلیل شارجه را برای سفر انتخاب می کنند. البته ممکن است سواحل شارجه هم در تعطیلات و به ویژه آخرهفته ها کمی شلوغ بشود اما مطمئنا به شلوغی و ازدحام دبی نخواهد بود. در شارجه هم مراکز خرید خوبی وجود دارد که می توانید در فضایی آرام و نسبتا خلوت خرید بسیار لـ*ـذت بخشی داشته باشید.

۲- بازار آبی شارجه | Thw Blue Souq

بازار مرکزی شارجه که به بازار آبی هم شهرت پیدا کرده است یکی از مشهورترین مراکز خرید و بازارهای سنتی منطقه است. در این بازار می توانید هر نوع سوغاتی و هدیه ای که می خواهید برای خود و عزیزانتان خریداری کنید. از عطرهای روغنی و معطر عربی گرفته تا کاسه های سفالی نقاشی شده و فرش های دستبافت ایرانی و عربی در این بازار پیدا می شود. خوبی این بازار این است که در هرکجای مرکز شهر باشید به راحتی می توانید بازار را پیدا کنید؛ چون کاشی های آب رنگ آن از فواصل دور هم به راحتی دیده می شود. اگر اهل خرید هستید بازار آبی یکی از بهترین دلایل برای سفر به شارجه خواهد بود.

۳- شارجه بهترین دسرهای عربی را دارد

درست است که در دبی و سایر شهرهای عربی هم می توانید انواع دسر را امتحان کنید، اما شارجه به جرات بهترین دسرهای عربی را ارائه می کند. در این شهر فروشگاه ها و مغازه های مختلفی به فروش انواع دسر عربی مشغولند و در سفر به شارجه می توانید حسابی از خودتان پذیرایی کنید. سلطان دسرهای عربی یعنی کنافه را می توانید در فروشگاه های شارجه تجربه کنید و از تازگی و طعم خوشمزه آن لـ*ـذت ببرید. اگر اهل شکم گردی و امتحان کردن غذاهای جدید هستید همین موضوع می تواند یکی از بهترین دلایل سفر به شارجه باشد. حتی اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد دبی است ارزشش را دارد که تنها برای امتحان کردن دسرهای عربی سری به شارجه هم بزنید!

۴- موزه تمدن اسلامی شارجه | Museum of Islamic Civilization

یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ یک کشور بازدید از موزه های آن کشور است. در شهر شارجه یکی از بهترین و کامل ترین موزه های امارات به نام موزه تمدن اسلامی وجود دارد. در این موزه آثار و اشیاء باارزشی متعلق به دوره های مختلف اسلامی و حتی پیش از آن وجود دارد که مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود. بازدید از این موزه به ویژه برای ما ایرانی های مسلمان جذابیت خاصی خواهد داشت و یکی از بهترین دلایل سفر به شارجه همین موزه می تواند باشد.

۵- موزه دریایی شارجه | Maritime Museum

شارجه در کناره دریا و خلیج فارس قرار گرفته و از قدیم شاهراه مهمی برای تبادلات تجاری و بازرگانی دریایی بوده است. بنابراین تاریخ شارجه با دریا گره خورده است. یکی از بهترین موزه های شهر شارجه و امارات هم در رابـ*ـطه با همین موضوع است: موزه دریایی شارجه یکی از جاذبه های گردشگری امارات و یکی از بهترین دلایل سفر به شارجه است. در این موزه می توانید سفری جذاب و هیجان انگیز به دنیای دریانوردی تاریخی در شارجه بزنید و با شیوه های دریانوردی در قدیم، کشتی های قدیمی، وسایل و ابزارآلات ماهیگیری و صید ماهی و صدها نکته جالب و جذاب آشنا شوید. همچنین در این موزه می توانید با اهمیت ماهیگیری و صید مروارید در منطقه بیشتر آشنا شوید.

۶- پارک ساحلی الممرز | Al Mamzar Beach and Park

پارک ساحلی الممرز یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شارجه و نقطه اتصال دبی و شارجه است. الممرز یک ساحل زیبا و یک پارک تفریحی است و ساکنین شارجه و همین طور توریست ها برای تفریح و استراحت به این مکان می آیند. این ساحل به ویژه در فصل تابستان مملو از جمعیت می شود و اکثر گردشگران حتما در طول سفرشان سری به این پارک ساحلی هم می زنند. اگر همراه با خانواده و کودکانتان به امارات سفر می کنید این پارک ساحلی می توانید یکی از بهترین دلایل سفر به شارجه باشد.

۷- منطقه ساحلی البحیره | The Buhaira Corniche

منطقه ساحلی البحیره یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی شارجه است و هم مردم محلی و هم توریست ها برای استراحت و تفریح به البحیره می آیند. البحیره بهترین مکان برای قدم زدن در جاده ساحلی، تماشای مردم و برخوردار شدن از بهترین کافه های شهر است. آبنمای المجاز که در کنار اسکله قرار دارد یکی از مهم ترین و مشهورترین جاذبه های این منطقه از شارجه است. عصر که می شود هر ۳۰ دقیقه یک بار موسیقی آبنما شروع می شود و این آبنمای رنگارنگ آب را تا ارتفاع ۱۰۰ متری و کاملا هماهنگ با موسیقی به هوا پرتاب می کند. منطقه البحیره یکی از بهترین مکان ها برای خانواده ها و از جمله بهترین دلایل سفر به شارجه به حساب می آید.

منبع: الی گشت


۷ دلیل برای سفر به شارجه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا