خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک ملی پریار

پارک ملی پریار (Periyar) در کرالای هند جایی است که زیستگاه ببر سطلنتی بنگال، فیل های هندی و دیگر جانوران وحشی جذاب است. در این پارک برای علاقه مندان به طبیعت زیبایی های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید همه آن ها در طول یک روز ببینید، اما قبل از آن باید درباره این پارک چیزهایی را بدانید. این پست به شما کمک می کند تا گردشی را در پناهگاه حیات وحش پریار داشته باشید و بتوانید جاذبه ها، بهترین زمان بازدید و اطلاعات ضروری درباره آن را بشناسید، الی گشت را همراهی کنید..

گیاهان و جانوران پارک ملی پریار

پریار به عنوان یکی از مهمترین پارک های ملی هند مساحتی حدود ۹۲۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این منطقه عظیم، زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر و بومی گیاهان، پستانداران، خزندگان، ماهی ها، دوزیستان و پرندگان است. این پارک در رشته کوه کارداموم قرار دارد و اطراف آن را رودخانه ها و مناطق مختلفی احاطه کرده است.

گیاهان: در این پارک انتظار دیدن درخت آلوچه، درخت بلسان بنفش، درخت صندل را به همراه دیگر گونه های گیاهی داشته باشید. به غیر از این، در آن مزارع قهوه، چای و هل هم وجود دارد.

حیوانات: این پارک که به نام پناهگاه ببر پریار هم معروف است محلی عالی برای دیدن ببر بنگال است. ممکن است در آن فیل های هندی، نیلگیری لانگور(نوعی میمون دم دراز با ابروهای پرپشت)، خوک وحشی و بز کوهی نیلگیری هم ببینید.

پرنده ها: پارک پریار برای کسانی که به پرندگان علاقه مند هستند گنجینه ای عالی است. نوک شاخ خاکستری مالابار، طوطی پر آبی، کبوتر چوبی نیلگیری تعدادی از کبوترانی هستند که در این پارک زندگی می کنند.

در پارک پریار چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

وقتی در پارک پریار هستید می توانید تفریحات زیادی را انجام دهید که یکی از آن ها سافاری در جنگل است که از بهترین تفریحات کرالا نیز به حساب می آید. در این تور مدتی را در جنگل مسیر نوردی می کنید و در هنگام استراحت در چادرهایی در کنار رودخانه پریار کمپ می زنید. این تور به شما فرصت این را می دهد تا با قبایل محلی بیشتر آشنا شوید و طعم غذاهای محلی آن ها را بچشید.

چه جاهایی را می توانید در پارک پریار ببینید؟

گونه های مختلفی که در محوطه پارک پریار زندگی می کنند باعث شده که این پارک ملی جذابیت های زیادی داشته باشد. دو مورد از جاذبه های این پارک را معرفی می کنیم:

دریاچه پریار: دریاچه پریار جاذبه معروف این پارک ملی است و ۲۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و در بین جذاب ترین دریاچه های کرالا قرار دارد. در کنار این دریاچه می توانید گونه های مختلفی از حیات وحش را ببینید که بری نوشیدن آب به این محل می آیند.

کارخانه چای کانمارا (Connemara): آن هایی که به چای خوش طعم علاقه دارند حتما از دیدن این کارخانه ذوق زده می شوند! این کارخانه در دهه ۱۹۴۰ ساخته شد و در بازید از آن درباره تاریخ کشت چای و استفاده های دارویی از برگ های آن اطلاعاتی را به دست می آورید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک پریار

سپتامبر تا ژوئن (شهریور تا خرداد) به عنوان بهترین زمان بازید از این پارک در نظر گرفته می شود. فصل بارندگی های موسمی از سپتامبر تا اوایل اکتبر است که باعث سرسبزی بیشتر گونه های گیاهی این پارک می شود . فصل تابستان از مارس تا ژوئن (اسفند تا خرداد ) است و بهترین زمان برای دیدن فیل های هندی، ببر بنگال و دیگر حیوانات است چون حیوانات در فصل تابستان برای پیدا کردن آب از پناهگاه های خود بیرون می آیند.

منبع: الی گشت


download-8.jpg


lake-3-768x512.jpg


deer-768x576.jpg


Periyar-National-Park-768x432.jpg


پارک ملی پریار در کرالای هند

 
  • تشکر
Reactions: Mey
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا