خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
موزه نپیر در کرالا

ایالت کرالا در سواحل جنوب غربی هند قرار دارد و بیشتر از همه به کانال های آب و درختان نخل اطرافش معروف است. این ایالت با سواحل زیبا، حیات وحشی متنوع، هتل های درجه یک و مردمی مهمان نواز و مهربان یکی از محبوب ترین مقاصد هند برای گردشگری است. این فقط طبیعت زیبای این ایالت نیست که آن را پرطرفدار کرده بلکه در آن آثار تاریخی زیادی را هم می توانید پیدا کنید که یکی از آن ها موزه نپیر (Napier Museum) است برای آشنایی با موزه نپیر در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

در ۶ کیلومتری شهر «تریواندروم» پایتخت کرالا ساختمانی منحصربفرد و زیبا را می بینید که مردم شهر آن را به نام موزه نپیر می شناسند. شاید بگویید اسم موزه چرا «نپیر» است؟ «لورد نپیر» در سال های ۱۸۶۶ تا ۱۸۷۲ فرماندار ایالت مدرس هند بود و اسم موزه از نام او گرفته شده است. اینجا موزه ای است که در سال ۱۸۵۵ توسط ماهاراجا تاسیس شد اما ساختمانش آنقدر قدیمی و کوچک بود که فضای کافی برای نمایش همه آثار جمع آوری شده نداشت برای همین در سال ۱۸۷۴ آن ساختمان قدیمی خراب و قرار بر این شد که ساختمان جدیدی ساخته شود. معماری شاهکار و برجسته این موزه توسط معمار بریتانیایی «رابرت چیشولم» طراحی شده و کار ساخت آن در سال ۱۸۸۰ به پایان رسید. لورد نپیر در سال ۱۸۷۲ این معمار بریتانیایی را به اینجا آورد تا کار ساخت بنای جدید را انجام دهد اما مسئولان شهر می خواستند تا در طرحی این بنا از شیوه های سنتی هندی استفاده شود برای همین این معمار، ترکیبی از معماری بومی و معماری بریتانیایی را برای ساخت این بنا به کار برد. این موزه از سه تالار بزرگ تشکیل شده که با راهرویی طولانی به هم وصل شده اند و دیوارهای داخلی و خارجی آن با نقاشی های زیبا تزئین شده است. موزه نپیر با تزئینات منحصربفرد، شیوه معماری متفاوت، پشت بام گوتیک و مناره های جذاب به یکی از بناهای برجسته شهر تبدیل شده که بیشتر گردشگران در سفر به کرالا از آن بازدید می کنند. در ساخت این موزه از ترکیبی از معماری هندی و بریتانیایی استفاده شده و در نقاط مختلف آن چندین و چند سیستم تهویه طبیعی هوا وجود دارد.

در این موزه مجموعه های نایابی از آثار تاریخی و باستان شناسی، مجسمه های برنزی، آثاری با تزئیانات باستانی، گاری های مذهبی و حکاکی هایی بر روی عاج فیل وجود دارد. با وارد شدن به داخل این موزه آثاری را می بینید که نمونه های آن فقط در کشوری مثل هند پیدا می شود. بیش از ۵۵۰ مجموعه مختلف در این موزه به نمایش در آمده است که تعدادی از محبوب ترین آن ها را معرفی می کنیم:

مجموعه مجسمه های برنزی: یکی از مجموعه های این موزه مجموعه مجسمه های برنزی است، مجسمه سازی برنز هنری است که از دیرباز در کرالا مرسوم بوده و در ساخت آن ها از عقاید مردم الهام گرفته می شده است.

مجموعه حکاکی های عاج فیل: هنر حکاکی بر روی عاج فیل از زمان های بسیار قدیم در هند استفاده می شده است. از دیرباز مردم هند با ابزارهای ابتدایی مثل چاقو بر روی عاج های فیل کنده کاری می کردند و زیبایی و ظرافت هنر خودرا در مجسمه های زیبا به نمایش می گذاشتند.

مجموعه مجسمه های سنگی: سنگ ها به دلیل طبیعت و مقاومت از پرطرفدارترین مواد برای ساخت آثار هنری بوده اند در مجموعه مجسمه های سنگی موزه آثاری از قرن ۲ تا قرن ۱۸ را می بینید.

مجموعه سکه ها: سکه شناسی دانشی است که در مطالعه تاریخ نقش مهمی را بازی می کند. این سکه ها نه فقط نشان دهنده هنر و اقتصاد مردم زمان خودشان هستد بلکه درک تاریخ و سـ*ـیاست ملت ها را هم نشان می دهند. در این موزه مجموعه های ارزشمندی از سکه های باستانی، قرون وسطایی و مدرن جنوب هند را می بینید که دیدن آن ها می تواند بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سکه ها سکه «ساتاواهانا» است که از سال ۱۰۰ قبل از میلاد تا سال ۲۴۹ بعد از میلاد استفاده می شد. به غیر از سکه های هندی مجموعه ای از سکه های خارجی مثل سکه های رومی، هلندی، ایرانی، چینی و ترکی هم به نمایش در آمده است.

شمشیر نخست وزیر سابق هند: شمشیر ارزشمند و موروثی یکی از نخست وزیران پیشین هند که در موزه ملی دهلی نگهداری می شد در سال ۲۰۱۰ به دولت کرالا داده شد و امروز در تالار مرکزی این موزه به نمایش درآمده است.

مجموعه نقاشی ها: در گوشه ای از این موزه یک گالری هنری هست که در آن آثاری از هنرمندانی مثل «راجی راوی وارما» و «نیکولای رریخ» و همچنین نمونه هایی از هنرهای مغولی دیده می شود. این قسمت از موزه برای علاقمندان به نقاشی بسیار جالب است و در آن نقاشی هایی را می بینید که از شاهکارهای هنر دنیا به حساب می آیند و در آن ها زیبایی و ظرافت چشم نوازی به تصویر در آمده است.

در اینجا به غیر از دیدن از آثار تاریخی می توانید در محوطه باغ حیوانات را هم تماشا کنید چون در این موزه یک باغ وحش هم وجود دارد که یکی از قدیمی ترین باغ وحش های هند به حساب می آید. این باغ وحش در سال ۱۸۵۷ تاسیس شده و ۲۲۰ متر مربع مساحت دارد. این موزه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و ورودی آن برای افراد بالای ۱۲ سال ۱۰ روپیه هند (۵ هزار تومان) است. چیزی که در نگاه اول در بازدید از این موزه جلب توجه می کند معماری جذاب و فضای سبز اطرافش است با رفتن به داخل موزه هم آثاری تاریخی را می بینید که شما را با راه و روش زندگی در چندین قرن قبل آشنا می کنند. بعد از بازدید از این موزه راهی قسمت های دیگر ایالت کرالا شوید و از دیگر جاذبه های این ناحیه دیدن کنید حتما وقت بگذارید و قایق سواری در کانال های آب را هم امتحان کنید.

منبع: الی گشت


napier.jpg


museums.jpg


construction.jpg


yard-2.jpg


موزه نپیر در کرالا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا