خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به شهر ونیز | Travel Guide To Venice

ونیز، شهری که بر روی آب قرار گرفته است و زیبایی های آن زبان زد همه هست؛ این شهر ایتالیایی دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که آثار آن در شکل وشمایل شهر کاملا هویداست. میدان سن مارکو که به نام یکی از حواریون حضرت مسیح نام گذاری شده، یکی از جاذبه های تاریخی شهر ونیز است. شهر ونیز به علت تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و این خود یکی از دلایلی است که مردم جهان بیشتر برای بازدید از این شهر از خود علاقه نشان می دهند. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم و همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر ونیز باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به ونیز اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به ونیز در ایتالیا همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر ونیز

شهر ونیز در سواحل شمال شرقی ایتالیا واقع شده و مرکز منطقه‌ی ونتو (Veneto) است. مساحت این شهر ایتالیایی، ۴۱۴ هزار کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴، در این شهر انجام شده جمعیت حاضر در آن حدود ۲۶۴۵۵۷ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ ونیز

قدمت شهر ونیز، به ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. تا قبل از آن با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی در این منطقه می زیستند اما به طور پراکنده، طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، تولید نمک و حمل و نقل دریایی در این شهر ایتالیایی زندگی می کردند. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری گرفت و اولین بندر به نام کیوجا در این شهر توسط رومیان ساخته شد. آثار تاریخی متعدد دیگری در این شهر وجود دارد که توسط رومیان ساخته شده باشد، بر اساس شواهدی که وجود دارد رومیان از این شهر به عنوان تفرجگاه استفاده می کردند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمیعت شهر افزودند.

اطلاعات ضروری شهر ونیز در ایتالیا

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول رسمی: یورو، قیمت یورو در تاریخ ۲ اسفند ۹۶، ۵۶۰۰ تومان بوده است.

کد کشور: +۳۹

شماره های ضروری:

  • اورژانس: ۱۱۳
  • پلیس: ۱۱۲
  • آتش نشانی: ۱۱۵
اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

فرودگاه های بین المللی: ونیز مارکو پولو

آب و هوای شهر ونیز

آب و هوای شهر ونیز، گرم و بخار آلود است، دلیل آن هم قطعا وجود آب در خیابان های این شهر است. در طول زمستان در این شهر برف می بارد اما نه در آن حد که دردسر ساز شود. به طور کلی در تمام طول سال ممکن است باران ببارد، بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز است زیرا شرایط هوایی مطلوبی در شهر ونیز پابرجاست. سعی کنید لباس مناسب با خودتان در این سفر داشته باشید زیرا هر لحظه ممکن است که ونیز با یک باران شدید شما را غافلگیر کند.

هزینه اقامت در هتل های شهر ونیز

به طور کلی زندگی در شهر ونیز بسیار گران است. از همین رو شما حتی برای رزرو هتل های متوسط در این شهر هم باید پول زیادی را خرج کنید، اما برای سفر به شهر رویایی ونیز می ارزد که بخواهید هزینه زیادی بکنید. گرانترین فصل برای هتل های ونیز تابستان است اما جالب است که دقیقا در همین فصل هم موج گردشگران به سمت ونیز گسیل می شوند. در فصل بهار و پاییز کمی هزینه ها منطقی تر بوده و ارزان تر می شود. حتی هاستل های این شهر هم هزینه بالایی برای اقامت دارند، بهترین راه برای اقامت در این شهر گران این است که به خارج شهر بروید و دنبال هاسل یا هتل بگردید.

در ادامه راهنمای سفر به ونیز ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر وینزمی پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).

هتل های دو ستاره ۴۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰تومان

هتل های چهار ستاره ۵۶۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۹۵۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در شهر ونیز

  • هتل هیلتون (Hilton Molino Stucky Venice Hotel)
همانطور که گفتیم که هزینه هتل های این شهر بالاست، با توجه به این موضوع یکی از بهترین هتل های این شهر که داری ۵ ستاره هم می باشد هتل هیلتون است. در این هتل تمام آن چیزی که باعث می شود شما اقامت فوق العاده ای را تجربه کنید وجود دارد. در ضمن دسترسی به جاذبه های گردشگری از این هتل بسیار راحت و آسان است.

هتل آنتیک (Hotel Antiche Figure)

البته هتل های مقرون به صرفه ای هم در این شهر هستند، که سفر را به کام شما شیرین کنن؛ یکی از آنها هتل آنتیک است. این هتل ۳ ستاره دراقامت زیبا و خاطره انگیزی را برایتان رقم می زند.

  • هتل ساتورنیا (Hotel Saturnia)

هتل ۴ ستاره لوکس و بسیار شیک ساتورنیا یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافران شهر ونیز است، زیرا نه به گرانی هتل های ۵ ستاره این شهر بوده و نه از لحاظ امکانات مانند هتل های۳ ستاره است. از دیگر دلایل محبوبیت این هتل قرار گرفتن آن در میدان سن مارکو و نزدیک بودن آن به جاذبه های دیدنی شهر ونیز است.

هزینه خورد و خوراک در ونیز

در راهنمای سفر به ونیز ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی گردشگری ذکر می کنیم، در شهر تاریخی و امپراطوری ونیز، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۷۰ یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر ونیز مانند اکثر کشورهای دنیا ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.


راهنمای سفر به ونیز

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستوران های پیشنهادی در شهر ونیز

  • ریویِرا
یکی از رستوران های شهر ونیز که به دلیل طبخ خلاقانه و موقعیت مکانی جالبی که دارد بین عموم مردم توانسته جایگاه مناسبی را پیدا کند. اگر به ونیز سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این رستوران سر بزنید و کوکتل‌ها و پاستاهای خوشمزه‌ی آن را امتحان کنید. تمام دسرها، پیش‌غذاها و غذاهای منوی ریویِرا لذیذ است.

آل کورونه (Ai Reali)

این رستوران یکی از بهترین رستوران های شهر ونیز به شمار می رود که در یکی از هتل های این شهر به همین نام واقع شده است. منوی فصلی این رستوران باعث شده که در همه‌ی فصول سال غذای جدیدی برای تست کردن داشته باشد. این غذاها در ظروف مخصوصی که به روش‌ خاصی ساخته می‌شود، سرو می‌شوند.

  • رستوران (Osteria Antico Giardinetto)
اگر می خواهید در شهر ونیز، غذای دریایی میل کنید می توانید رستوران Osteria Antico Giardinetto را انتخاب کنید. در این رستوران می توانید انواع و اقسام غذاهای دریایی با طعم های به یاد ماندنی را میل کنید. کمی این رستوران فضای کوچکی دارد، اما برای ملاقات های دونفره گزینه مناسبی است.

هزینه حمل و نقل در شهر ونیز

قطعا می دانید ونیز شهری است که بر روی آب قرار گرفته، پس نباید این انتظار مترو اتوبوس معمولی را در این شهر داشته باشید. پایه و اساس اتوبوس های این شهر اتوبوس های آبی VAPORETTO تشکیل می دهد، جهت استفاده از این وسیله نقلیه آبی می بایست کارت های مربوط به آنها را تهیه کنید، که در سه نوع هستند:

  • یک روزه ۲۰ یورو
  • دو روزه ۳۰ یورو
  • سه روزه ۴۰ یورو
  • هفت روز ۶۰ یورو
دیگر وسایل نقلیه در شهر ونیز:

هزینه بلیط تک سفره ۱.۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۳۷ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۲.۷۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۴ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر۱.۴۴ یورو

با توجه به هزینه بالایی که وسایل نقلیه در این شهر دارای هستند، پیشنهاد می کنیم در صورت امکان پیاده در این شهر گشت و گذار کنید، چرا که زیبایی های فراوانی در انتظارتان خواهد بود.

جاذبه های گردشگری در شهر ونیز

  • میدان و کلیسای سن‌مارکو
سن مارکو یکی از میدان های بزرگ شهر ونیز بوده و به طوری می توان گفت که این میدان حزء اصلی ترین جاذبه های شهر ونیز است. در این ملیدان کلیسای باشکوه سن مارکو هم قرار دارد، سبک معماری کلیسای سن‌مارکو، ترکیبی از سبک‌های بیزانس، رومی و رنسانس است.

  • جزیره و کلیسای سن‌جورجو ماجوره
یکی از جزیره های شهر ونیز که در شرق جودکا و جنوب گروه اصلی جزایر این شهر قرار دارد سن جورجو ماجوره است. این جزیره در دوره‌های نخستین رومی‌ها قابل سکونت شده و در همان زمان‌های قرن نهم میلادی، کلیسایی به نام سنت‌جرج داشته است. این روزها این جزیره جزء جاذبه گردشگری مهم شهر ونیز به شمار می رود.
  • کاخ دوکاله (palazzoducale)
کاخ دوکاله، یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر ونیز است که در میدان سن مارکو قرار گرفته است. سبک معماری این بنای تاریخی گوتیک بوده و این بنا به گونه ای تاریخ شهر ونیز را نمایش می دهد. طراحی‌های داخل کاخ دوکاله هم اثر هنرمندانی مثل تیتیان، ورونسه، تینتورتو، ویتوریا و تیه‌پولو است.

  • پل افسوس ها (sighs bridge)
پل افسوس ها و یا پل آه یکی از دیدنیهای ونیز ایتالیا پلی است که یک طرف آن دادگستری و طرف دیگر زندان است و زندانیها پس از دادگاهی از طریق این پل روانه زندان می شدند و روی پل افسوس می خوردند. پل افسوس یکی از جاذبه های گردشگری ونیز و دیدنیهای ایتالیاست.

  • کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی (Chiesa di Santa Maria dei Miracoli)
کلیسای سانتا ماریا دی میراچولی یکی از بزرگترین ساختارهای اوایل رنسانس در ونیز است. این کلیسا شاهکار پیترو لومباردو است. سنگ های مرمر در داخل و خارج کلیسا، در سال ۱۴۸۰ ساخته شده بود و در طول سال ۱۹۹۰ دوباره بازسازی شد. کلیسای سانتا ماریا دی میراچولی در ونیز به عنوان دی میراچولی شناخته شده و یکی از جاذبه های گردشگری ونیز و دیدنیهای ایتالیاست.

  • قصر کارزانیچو (Ca’ Rezzonico)
این قصر دیدنی در کنار گرند کانال قرار گرفته و جز دیدنی ترین جاذبه های شهر ونیز به شمار می رود. این روزها قصر کارزانیچو به عنوان یک موزه عمومی اختصاص داده شده است.

  • کلیسای سنت مارکو (Saint Mark’s Basilica)
کلیسای جامع سنت مارک یک کلیسای جامع در شهر ونیز، شمال ایتالیا است.که مشهورترین کلیسای شهر ونیز و مثال بارزی از معماری بیزانسی است. این تنها کلیسای جامع شهر ونیز از سال ۱۸۰۷ است. این کلیسا دفتر کار اسقف اعظم ونیز نیز هست. فضای داخلی کلیسا همانند پلانش، اساساً بیزانسی است هر چند مقیاس ژوستی نین و سکته های ناشی از بندهای گنبددار آن تا اندازه ای جزئی در اث عناصر رومانسک غربی دگرگون شده اند. یکی از ویژگی های بارز ساختمان روش تامین روشنایی و سلسله موزائیک های روایتی آن، تماماً بیزانسی است.

  • برج ساعت (Torre dell’Orologio)
برجی که از دوران رنسانس تا به حال باقی مانده است و در نزدیکی میدان سان مارکو قرار دارد.

  • گرند کانال (Grand Canal)
کانال گرند، از دیگر جاذبه های دیدنی شهر ونیز است، که طول آن ۳.۸ کیلومتر و پهنای آن حداقل۶۰ و عمق آن هم به ۵ متر می رسد. ساختمان های اطراف این بنا متعلق به قرن ۱۲ میلادی هستند و جذابیت خاصی به این شهر بخشیده اند.

  • لیدو (Lido di Venezia)
یک جزیره باریک و طولانی که در تالاب ونیز قرار گرفته است. در زمان های گذشته این جزیره به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال های اخیر از در طول ماه های گرم تابستان به عنوان محل گردشگری بهره می برند.

بایدها و نبایدها در ونیز

  • در مکان های شلوغ مراقب دو مورد باشید، اول جیب برهایی که در این شهر وجود دارند و دیگری این که درون آب نیوفتید.
  • سعی کنید از آب معدنی برای آشامیدن در این شهر استفاده کنید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به ونیز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا