خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک های تفریحی و بنادر کوش اداسی

یکی از مقصدهای گردشگری محبوب میان ایرانیان، شهر کوش آداسی است. کوش آداسی، به علت نزدیکی به دریا و همچنین همجواری با جزیره ی ساموس یونان، همچنین آب و هوای خوب و در کنارش امکانات تفریحی مناسبی که دارد، برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند، از جذابیت های خاصی برخوردار است و معمولا گردشگران در هر سفر به ترکیه، برای تفریح به مراکز تفریحی و پارک هایآبی و بنادر کوش آداسی، به این شهر بندری نیز می روند. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا به اتفاق هم این پارک ها و مراکز تفریحی و بنادر کوش آداسی ترکیه را بهتر بشناسیم.

همانطور که در بالاتر گفته شد، کوش آداسی شهری بندری است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنای اسم این شهر، جزیره ی پرنده است. این شهر ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین، نوار ساحلی منطقه ی اژه قرار دارد. در سطر بالاتر گفیتم که کوش آداسی در نزدیکی جزیره ی ساموس یونان قرار دارد، به خاطر همین نزدیکی در فصل های بهار و تابستان، سفرهای منظمی با قایق های موتوری به جزیره ی ساموس یونان از جزیره ی کوش آداسی انجام می شود. همین صفات، این شهر بندری قدیمی را تبدیل به یکی از بنادر مهم منطقه مخصوصا در زمینه ی گردشگری تبدیل کرده است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود ار الی گشت می توانید به این شهر توریستی و زیبای ترکیه سفر کنید و از سفرتان برخوردار شوید.

۱- پارک ملی دلتای آیدین

این پارک زیبا در استان آیدین و در محدوده ی کوش آداسی و سکه قرار دارد. در واقع محل قرار گیری این پارک مقدس شناخته شده است و قدمتش به قرن ۸ و ۹ میلادی باز می گردد. این پارک در زمره ی جاذبه های طبیعی کوش آداسی به شمار می رود و مملو از درختان بلند و محیطی سبز و زیباست. در این پارک، کنفدراسیون های علمی، دیپلوماتیکی و فرهنگی برگزار می شود.

۲- پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت

این پارک آبی یکی از مجهزترین پارک های آبی جزیره ی کوش آداسی و کشور ترکیه است و از بخش های متنوعی تشکیل شده است.از جمله ی این بخش های متنوع آبی می توان به یک استخر شنای متفاوت برای بزرگسالان، بخش قایقرانی، بازی های آبی، سرسره های آبی بسیار مرتفع، جت اسکی، استخرهای مختلف برای کودکان و انواع و اقسام امکانات دیگر همچون سوناهای مختلف را دارا است. ضمن این که این مجموعه برای گردشگران بسیار مهیج و کامل است، برای ورزشکاران هم سالن ورزش های آبی وجود دارد.

۳- پلاژهای کوش آداسی

  • پلاژ کالاماکی
  • پلاژ گوورچین آداسی
  • پلاژ یاوان سو
  • پلاژ اختصاصی بانوان
  • پلاژ کوشتور
  • پلاژ ییلانچی بورنو
  • پلاژ گوزل چاملی
  • پلاژ کارا اوا
  • پلاژ سوگی
۴- پارک آبی آکوآ فانتزی

در منطقه ی افسوس، در مجاورت ساحل کوش آداسی مجموعه پارک های آکوآفانتزی به علت دارا بودن یک پارک بسیار بزرگ آبی با ۲۶ سرسره ی بسیار بزرگ آبی و امکانات مهیج دیگری قرار گرفته است. این پارک عنوان بهترین هتل آبی را در جهان ازآن خود کرده است. سالانه افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلی خود به این پارک و هتل های اطراف آن سر می زنند. این هتل آبی بسیار فانتزی و زیبا، دارای معماری بسیار مدرن و زیبا است و از نظر سرویس دهی و امکانات رفاهی یکی از بهنرین های ترکیه و جهان است. این هتل یکی از بهترین نمونه های مراکز تفریحی و پارک های کوش آداسی ترکیه است. از جمله امکانات این هتل فوق مدرن و آبی می توان به استخرهای سرباز و سر پوشیده برای گروه سنی کودک وبزرگ سال، ساحل و پلاژ اختصاصی، زمین بازی کودکان، باغ، حمام ترکی، بولینگ، پارک آبی و دیگر امکانت کامل این مجموعه اشاره کرد.

۵- پارک ملی بیوک مندرس

این پارک دارای پلاژهای شنی و دره ای و حتی سنگی جالبی است که شاید در کمتر جایی از جهان بتوان همانندش را دید. پارک بیوک مندس، از طریق جاده ی کوش آداسی و سوکه قابل رفت و آمد است. این پارک در بخش شمالی، دارای یک پوشش گیاهی مدیترانه ای است که این پارک را به صورت خاص و ویژه ای زیبا کرده است. از جمله گیاهانی که در این پارک وجود دارند می توان از شاه بلوط و دفنه اشاره کرد. این پارک آخرین قسمت از فلات غربی آناتولی قرار گرفته است که در حال حاضر هم در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. در کناره ها و حاشیه ی سواحل این پارک، لاک پشت های دریایی و فک مدیترانه ای زندگی می کنند.

۶- پارک آبی آدالند

یکی از پارک های جالب کوش آداسی، پارک آبی آدالند است. شما می توانید با سپری کردن یک روز کامل در این پارک، از انواع و اقسام سرگرمی های این پارک استفاده کنید و خسته نشوید. این پارک مجهز، مکانی بسیار عالی برای گذران وقت در کنار خانواده است و برای تمامی سنین مناسب است. مساحت آدالند، بیش از ۲۵ هزار هکتار است و نزدیک به ۲۰ نوع وسیله ی سواری بر روی آب دارد.

۷- آب های گرم

در کوش آداشی شما می توانید برای استفاده از آب های گرم به مکان هایی همچون؛ آب گرم یاوان سو یا چیبان، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل جاملی مراجعه کنید. این آب های گرم، دارای امکانات ساحلی می باشند و شما می توانید در زمان حضور در این آب گرم ها، با خیال راحت به استراحت بپردازید.

۸- بنادر قایق های تفریحی و ناوها

شما در کوش آداسی می توانید به ۲ اسکله ی مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی که در آن ظرفیت برای ۶۵۰ قایق موجود است، بروید. در بندر کوش آداسی، کشتی های تفریحی همیشه در حال بارگیری هستند و در فصل بهار و تابستان یعنی از اوایل ماه آوریل تا ۲۰ ماه اکتبر، به صورت منظم به سمت جزیره ی یونانی ساموس مسافر برای تورهای تفریحی می برند. توجه داشته باشید که در فصل زمستان این سفرها با هواپیما و به صورت چارتر انجام می شود. تمامی قایق های تفریحی دارای تور آبی هستند و شما می توانید در سفر به این جزیره و استفاده از این قابق های تفریحی، اوقاتی خوش و خاطره انگیز داشته باشید.

منبع: الی گشت


koush-adasi00000.jpg


koush-adasi1.jpg


koush-adasi09.jpg


koush-adasi.jpg


۸ مکان تفریحی معروف در کوش آداسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا