خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به کوش آداسی | Travel Guide To Kuşadası

یکی از پرطرفدارترین شهرهای بندری ترکیه که چند سالی است مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته، کوش آداسی است. کوش آداسی به دلیل جذابیت های بسیارش مانند سواحل زیبا، آفتاب، دریا و تفریحات سرگرم کننده و مراکز خرید ارزان و خوبش مشهور است. اگرچه این شهر بندری، بخش بزرگ جذابیتش را مدیون دریاست اما مناطق تاریخی غنی آن را نباید از یاد برد. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق در شهر کوش آداسی باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به کوش آداسی اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به کشور ترکیه همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی در ترکیه

شهر کوش آداسی از لحاظ جغرافیایی در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده است. مساحت این شهر ۲۶۴ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲، انجام شده حدود ۷۰۱۴۳ نفر در این شهر سکونت دارند. این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افسوس و شهرهای مارماریس و بدروم قرار دارد.

مختصری از تاریخ شهر کوش آداسی

شهر افسوس در سال ۳۰۰۰ هجری قمری توسط ایونی‌ها در نزدیکی کوش آداسی کنونی تأسیس شد. این شهر در سال ۵۴۶ قبل از میلاد به تصرف ایرانیان درآمد. در سال ۲۰۰ قبل از میلاد امپراتوری روم این شهر را به تصرف خود درآورد و بعد از تقسیم امپراتوری رم، امپراتوری رم شرقی بر این شهر تسلط یافت. یک زلزله باعث تغییر مسیر رودخانه، آب و هوا و در نتیجه نابودی شهر افسوس در نزدیکی کوشی آداسی گردید و بندر جدیدی با نام یونانی اسکالا نُوا (اسکلهٔ نو) در محل کنونی کوش آداسی تأسیس شد و جای بندرگاه افسوس را گرفت. پس از حمله سلطان محمد فاتح، این شهر در سال ۱۴۱۳ توسط امپراتوری عثمانی اداره می‌شد. در دوران سلطنت عثمانی‌ها، اسکالا نوا به ساختمان‌های با شکوه مشهور شد. پس از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۹ کوشی آداسی مورد تاخت و تاز یونانیان قرار گرفت و طی یک مبارزه طولانی در سال ۱۹۲۲ اسکالا نوا بخشی از جمهوری ترکیه شد. پس از نبرد چناق‌ قلعه و پیروزی آتاترک، وی به اسکالا نوا آمده و پس از آگاهی از نام یونانی آن به دلیل درگیری های ترک ها و یونان، نام بندر را بر اساس نام جزیره‌ای در نزدیکی آن به کوش آداسی یا جزیرهٔ پرنده تغییر داد.

اطلاعات کلی شهر کوش آداسی در ترکیه

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت-۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: ۹۰+

پیش شماره شهر: ۲۵۶

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

شماره اضطراری:

آتش نشانی ۱۱۰، آمبولانس ۱۱۲، پلیس ۱۵۵

آب و هوای کوش آداسی

آب و هوای شهر کوش آداسی به دلیلی نزدیکی آن به سواحل دریایی مدیترانه ای و معتدل است. زمستان ها در این شهر معتدل و تابستان های آن نیز داغ است. در طول تابستان (تیر و مرداد) میانگین دمای هوا اغلب تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. بارش باران در فصل تابستان بعید به نظر می‌رسد اما در طول زمستان می‌توان انتظار بارش‌های مکرر را داشت. اگر خواستید به این شهر سفر کنید زمان خاصی وجود ندارد زیرا اغلب اوقات شرایط مساعدی برای سفر برقرار است.

هزینه اقامت در شهر کوش آداسی ترکیه

برای اقامت در این شهر زیبا و ساحلی انتخاب های متعددی پیش رو دارید. تنوع هتل های از سه ستاره تا ۵ ستاره به اندازه ای در این شهر است که شما تنها باید میزان بودجه خودتان را مشخص کنید و سپس اقدام به رزرو هتل در این شهر بنمانید. در ادامه راهنمای سفر به کوش آداسی ما به چند هتل مناسب برای اقامت در این شهر ترکیه ای می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).

هتل های دو ستاره از ۳۵۰,۰۰۰ تومان به بالا

هتل های سه ستاره ۱۶۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۲۱۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۳۸۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در شهر کوش آداسی

  • هتل توسان بیچ ریزورت | Tusan Beach Resort Hotel
هتل ۵ ستاره توسان بیج ریزورت یکی از بهترین هتل های شهر کوش آداسی ترکیه است. این هتل تا ساحل فاصله چندانی ندارد از همین رو گزینه مناسبی برای اقامت است. از جمله امکانات این هتل می توان به ۲ استخر، غذاهای بین المللی و ترکیه ای، سالن تئاتر و کلاس های یوگا می توان اشاره کرد.

  • هتل سی لایت | Sealight Resort Hotel
دیگر هل ۵ ستاره شهر کوش آداستی سی لایت است که در ۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته است. اگر به امکانات رفاهی این هتل اشاره کنید مرکز اسپا و ماساژ، ۳ استخر سرباز به همراه پارک آبی و یک استخر سرپوشیده داره. تمامی اتاقها مجهز به تلویزیون LCD ،تهویه و مینی بار از جمله آنها هستند.

  • هتل گرند بلو اسکای اینترنشنال | Grand Blue Sky International Hotel
هتل ۴ ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به کوش آداسی معرفی کنیم، هتل گرند بلو اسکای نام دارد. این هتل در حاشیه ساحلی دریای اژه و در کنار مناظر شگفت انگیز دریای شهر آیدین قرار دارد. از امکانات رفاهی و تفریحی این هتل می شود به استخرهای متعدد سرپوشیده و سرباز به همراه تـ*ـخت های آفتابگیری ، ماساژ ، سونا ، سولاریوم ، حمام ترکی و بخار ، تنیس ، مرکز بدنسازی ، بیلیارد ، پینگ پنگ ، بازی دارت ، موج سواری ، مدرسه شیرجه ، ۲ زمین تنیس ، یک حمام سنتی ، قایقرانی با کانو ، تفریحات شبانه و کلوپ کودکان با مدیریت یک تیم حرفه ای و سرگرم کننده اشاره کرد.

هزینه خورد و خوراک در کوش آداسی

در راهنمای سفر به کوش آداسی ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی گردشگری ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید ۲۰ لیر پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ ۷۰ لیر را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید ۱۵ لیر بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱.۰۳ لیر می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۸.۰۴ لیر پرداخت بنمایید.

غذاهای محبوب در شهر کوش آداسی

کباب آدانا: این کباب ترکیبی از کوبیده، جوجه، گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل و طبعا باب طبع ایرانی‌ها است.
اسکندر کباب: این غذای ترکیه ای بشقابی است که در آن ورقه های نازکی از گوشت که با چربی گوشت گاو، گیاهان محلی و ادویه جات طعم دار شده اند، به سیخ زده شده و به صورت عمودی کباب می شوند.
پیده یا لاماجون: گوشت چرخ‌شده ریز، پیاز، جعفری و فلفل را روی خمیر نان پیتا می‌ریزند و در تنور می‌گذارند. این غذا بسیار در کوش آداسی محبوب است.


راهنمای سفر به کوش آداسی

 
آخرین ویرایش:

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستوران های پیشنهادی در شهر کوش آداسی

  • رستوران پلنت یوکا | Planet Yucca Restaurant
این رستوران یکی محبوب ترین و بهترین رستوران های شهر کوش آداسی است. تنوع غذایی در این رستوران به اندازه ای زیاد است که می توانید در آن انواع غذاهای چینی، هندی، بین المللی، اروپایی و ترکی را نوش جان کنید. رفتار پرسنل این رستوران بسیار خوب و محترمانه بوده اما کمی سطح هزینه سرو غذا در این رستوران بالا است.

  • رستوران سام ور الس | Some Where Else Restaurant
یک رستوران رمانتیک برای کسانی می خواهند یک غذای دونفره را در فضایی شاعرانه میل کنند. رستوران سام ور الس این امکان را مشتریان خود فراهم آورده است.

  • رستوران گلدن بویز | Golden Boys Restaurant
رستورانی پر طرفدار در شهر کوش آداسی که همیشه شلوغ است. سعی کنید کمی زودتر به این رستوران بروید چون در ساعات شلوغ ممکن است جا برای نشستن پیدا نکنید.

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

برای سفرهای درون شهری در کوش آداسی، خیلی کم پیش می آید که دغدغه ترافیک و خیابان های شلوغ در انتظار شما باشد. در این شهر سعی کنید تا جایی که می توانید پیاده به مقاصد خود سفر کنید زیرا کوش آداسی شهر کوچکی است. اصلی ترین وسیله حمل و نقل در این شهر اتوبوس های کوچک است. اگر هم عجله داشتید می توانید از تاکسی در این شهر استفاده کنید، اما حتما حواستان به این باشد که تاکسیمتر آنها روشن باشد.
برای گردش راحت‌تر در سواحل و دهکده‌های اطراف و کشف طبیعت دلنشین کوش آداسی، می‌توانید اتومبیل کرایه کنید و به دل جاده بزنید. دوچرخه‌سواری در خیابان‌های کوش آداسی یا در امتداد ساحل هم تجربه زیبایی است.

هزینه بلیط تک سفره ۲.۶۰ لیر

هزینه بلیط ماهانه ۱۸۰ لیر

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ لیر و به ازای هر یک کیلومتر ۲.۷۰ لیر به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۱ لیر باید پرداخت نمایید.

* تاکسی‌مترها بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۶ عصر به صورت دو برابر کرایه را حساب می‌کند. به هیچ وجه در طی این ساعات از تاکسی استفاده نکنید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۵ لیر

جاذبه های گردشگری در کوش آداسی

جزیره کبوتر | Güvercin Ada

بسیاری از گردشگران، کوش آداسی را به جزیره ی کبوتر آن می شناسند. جزیره کبوتر در فاصله ی بسیار کمی از بندرکوش آداسی قرار گرفته و در آن بقایایی از یک قلعه ی نظامی قرن سیزدهمی را می توان دید. جزیره کبوتر یک جای عالی برای گشت و گذار و قدم زدن در کنار دریا است.

کیرازلی | Kirazli

کیرازلی نام روستایی بسیار زیباست که به باغ های انگورش مشهور است. آن دسته از گردشگرانی که علاقه دارند تا با سبک زندگی روستایی مردم ترکیه آشنا شوند، حتما از کیرازلی دیدن کنند.

  • جزیره ساموس | samos island
یکی از جذاب ترین جزیره های شهر کوش آداسی در جزیره ساموس است. اگر با تور به این شهر ترکیه ای بروید، هر روزه کشتی هایی بین کوش آداسی و ساموس در حرکت هستند و این فرصتی است برای توریست هایی که می خواهند دو فرهنگ و کشور متفاوت را در زمان کوتاهی ببینید.

  • غار کاراجا | Karaga Cave
در غار کاراجا استخرهای تراوتن و حوضچه های کوچکی وجود دارد. رطوبت در این غار بسیار زیاد است و به دلیل قطرات آبی که از شکافهای سقف می چکد، سنگ های قطره ای زیبایی درون این غار به وجود آمده است.

  • پارک ملی دلتای آیدین
پارک ملی دلتای آیدین در استان آیدین، در محدوده شهرستانهای کوش آداسی و سوکه قرار دارد. فاصله این پارک ملی تا کوش آداسی ۲۸ کیلومتر و تا سوکه ۳۴ کیلومتر است؛ این پارک پلاژ های شنی، دره ها، تخته سنگ های مرتفع باعث زیبایی بسیار پارک شده و در قسمت شمالی پارک، درختان سرسبز مدیترانه ای وجود داره که این پارک رو به پارکی بسیار زیبا و آرامش بخش تبدیل کرده است. در سواحل پارک دلتای آیدین انواع لاک پشت ها وجود دارد که در اونجا زندگی و زاد و ولد می کنند و گردشگران می توانند از نزدیک این لاک پشت های زیبا رو مشاهده کنند.

آدرس: ترکیه – کوش آداسی ۲۸ کیلومتری جاده کوش آداسی به سوکه

فستیوال های شهر کوش آداسی در ترکیه

  • فستیوال زمستانی کوش آداسی
زمان برگزاری: ماه ژانویه

  • فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی
این فستیوال یکی از مهمترین جشنواره‌های ترکیه و محبوب خیلی از توریست‌ها، هنرمندان و هنردوست‌های سراسر دنیا است، البته برای دیدن آن نیازی نیست که بخواهید به ازمیر بروید زیرا در شهر کوش آداسی برگزار می گردد.
زمان برگزاری: ماه ژوئن و جولای

  • فستیوال موسیقی کوش آداسی
زمان برگزاری: هفته آخر ژوئن

بایدها و نبایدهای کوش آداسی

  • کشور ترکیه به دلیل توریستی بودن آن از لحاظ امنیت در سطح خوبی قرار دارد اما با این حال موارد ایمنی را سعی کنید رعایت فرمایید.
  • هزینه درمان در این شهر کمی بالا است اگر قرص یا داروی خاصی مصرف می کند سعی کنید فراموش نکنید آن را همراه خود داشته باشید.
  • باید بدانید کوش آداسی فرودگاه ندارد و برای رفتن به این شهر ابتدا باید با هواپیما به فرودگاه ازمیر رفته و از آنجا حدود ۱.۵ ساعت با ماشین های کرایه و یا با وسایل حمل و نقل عمومی راهی کوش آداسی شوید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به کوش آداسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا