خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های بروکسل

کشور بلژیک که در غرب اروپا قرار دارد، یکی از قدیمی ترین کشورها محسوب می شود و پایتخت زیبای آن بروکسل از دیدنی ترین شهرهای آن است. بروکسل به این دلیل شناخته شده است که همه چیز را با هم دارد و این تنوع به جاذبه هایش هم کشیده شده است. مجسمه های بی نظیر، پارک های سبز، دیدنی های فرهنگی، هنر نو و … همگی از جاذبه های بروکسل در کشور بلژیک به حساب می آیند. شما در سفر به این کشور و بازدید از این شهر می توانید به مکان های مختلفی بروید و یک سفر خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید. در ادامه با الی گشت باشید تا جاذبه های بروکسل را به شما معرفی کنیم.

۱- کاخ بزرگ | Grand-Place

این کاخ در کنار تالار شهر از قرن ۱۵، ۴۰ خانه مجلل و مایسون دو روی (Maison du Roi) که به همان اندازه با شکوه است، یکی از شاخص های منطقه ایست که بعد از گذشتن از کوچه پس کوچه هایی با حس اروپایی به آن می رسید. کاخ بزرگ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که همین موضوع نشانه این است که در بازدید از جاذبه های بروکسل این مورد را نباید فراموش کنید.

۲- اتومیوم | Atomium

وقتی چشمتان به ۹ توپ استیل بزرگ که به خوبی تعادلشان را حفظ کرده اند می افتد، بسیار متعجب خواهید شد. مهندس این بنا به نام آندره واترکین این غول ۱۲۰ متری را در سال ۱۹۵۸ طراحی نمود که اکنون با سازه های کریستالی آهنی یکی از نمادهای شهر بروکسل شناخته می شود.

۳- خانه های ویکتور هورتا | Victor Horta’s Major Town Houses

با دیدن خانه های ویکتور هورتا، بروکسل را می توانید گنجینه با ارزشی از معماری هنر نو و همچنین نمونه درخشانی از جنبش انقلابی قبل از جنگ بنامید. هتل هایی که در این منطقه وجود دارند مانند هتل تاسل و هتل سولوای به طور مشخصی این ویژگی را در معماری خود با منحنی های بی نظیر و کار فوق العاده دکوراسیون با استفاده از آهن و … نشان می دهند.

۴- ویلا امپاین | Villa Empain

با شروع قرن ۲۰، «هنر نو» کمابیش جای خود را به «هنر دکو یا هنر تزیینی» داد و دوباره بلژیک را محلی ساخت که جرأت این را داشته باشد که معماری جدیدی را در کشور پیاده کند. ویلا امپاین که توسط معمار سویسی به نام میشل پولاک ساخته شده است، با تقارن درست و مواد غنی به کار رفته در آن، به عنوان یکی از شاهکارهای این جنبش شناخته می شود. با تشکر از سازمان بوگسنیان، عمارت گسترده ای اکنون در اختیار عموم قرار گرفته و مرکز فرهنگی و هنری را جهت ایجاد گفتگوی میان غرب و شرق قرار داده است.


۵- گالری های سلطنتی سنت هوبرت | Galeries Royales Saint-Hubert

این مورد از جاذبه های بروکسل یکی از اولین مناطق و تالارهای خرید در اروپا محسوب می شود. این جاذبه به سه تالار باشکوه تقسیم شده که به نام های گالری شاه، گالری ملکه و گالری پرنس شناخته می شوند و اگر به خرید در مکانی متفاوت علاقه دارید این جاذبه درست مناسب شماست.

۶- میما | MIMA

یکی از جدیدترین موزه های بروکسل موزه هنر میلنیوم ایکون کلست (Millennium Iconoclast Museum of Art) می باشد که در منطقه قدیمی بولویو قرار گرفته است. در این موزه می توانید آثار هنری از گرفیتی (نقاشی های خیابانی) تا هنرهای فرهنگی و دیجیتالی را مشاهده کنید.

۷- موند دِ آرت | Mont des Arts

این جاذبه که معنی آن کوه هنر می باشد در تپه‌ای نزدیک به ایستگاه مرکزی بروکسل، یکی از معروف ترین میراث لئوپولد دوم است. پادشاه سازنده بلژیک رویای یک هسته فرهنگی پیشرفته در خارج از پنجره های کاخ سلطنتی خود را داشت که این آرزوی به یک باغ زیبا منجر شد، و پس از آن موزه های باشکوه و بناهای فرهنگی زیادی در آن جا ساخته شد.

۸- موزه آلات موسیقی | Musical Instruments Museum

موزه آلات موسیقی در مونت د آرت واقع می باشد و یکی از بهترین جاذبه های بوکسل به حساب می آید. در حالی که بسیاری به اشتباه فرض می کنند که مکان جذاب آن طراحی ویکتور هورتا است، در واقع پل سینتنوی بود که فروشگاه قدیمی سابق انگلیس و برجک آهن آن را ایجاد کرد. این موزه چشمگیر مجموعه ای از ۷۰۰۰ ساز بین المللی مشهور است.

۹- اروپای کوچک | Mini-Europe

در بروکسل کل اروپا را تماشا کنید! این جاذبه چشمگیر شما را با جاذبه های مشهور اروپا که به صورت کوچک در این مجموعه ساخته شده اند، آشنا می کند. اروپای کوچک هم برای بزرگسالان و هم کودکان به قدری جذاب است که می توان آن را یکی از بهترین جاذبه های بروکسل نامید. این جاذبه ها به شکل مینیاتوری در این مجموعه قرار گرفته اند که اطلاعات خوبی از اروپا را برایتان به نمایش می گذارند.

۱۰- موزه و خانه مگریته | Magritte Museum & Magritte House Museum

یک مورد از این مجموعه روی نقاشی های تحسین شده نقاش مشهور سورئالیست بلژیک، تمرکز می کند و دیگری عمیق ترین بخش زندگی خصوصی اش را در اختیار عموم قرار می دهد. موزه مگوریته دارای آثار مهمی مانند امپراطوری نور است، و خانه او محلی که مگریته در آن زندگی و رشد کرده است را به شما نشان می‌دهد.

۱۱- بویس د لا کامبر | Bois de la Cambre

یکی از بهترین روش ها برای لـ*ـذت بردن از قلب اروپا، رفتن به دریاچه ای قلب مانند است که به سمت رابینسون چلت (Robinson Chalet) می رود. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستند، می توانید به بویس دلا کامبر بروید که در میان جنگل های سونیان قرار گرفته است.

۱۲- کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا | St. Michael and St. Gudula Cathedral

این کلیسا بسیار مهم است زیرا محل تاجگذاری، ازدواج، ترحیم و … خانواده سلطنتی محسوب می شود و یکی از بهترین های سبک معماری گوتیک است. این مجموعه که ساختش ۳۰۰ سال طول کشید، در حال حاضر یکی از دیدنی ترین جاذبه های بروکسل محسوب می شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

منبع: الی گشت


۱۲ جاذبه بروکسل، پایتخت هیجان انگیز بلژیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا