خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به بروکسل | Travel Guide To Brussels

بروکسل، پایتخت کشور بلژیک یکی از زیباترین شهرهای این کشور و به طور کلی قاره اروپا است، در این شهر می توانید بناهای قدیمی و ساختمان های مدرن را در کنار هم مشاهده کنید و یکی از بهترین تجربه هایتان را در سفر بدست بیاورید. کلمه بروکسل از یک لغت هلندی به معنای خانه روی مرداب گرفته شده است. قدمت این شهر هم نیز به گذشته های بسیار دور بر می گردد، سنگ فرش های این شهر نشانی از عظمت و شکوهی است که در گذشته این هیچ شهری در اروپا توان رقابت با آن را نداشته است. شاید به همین دلیل است که تونسته لقب پایتخت اروپا رو به خودش بگیرد. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری لازم است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به بروکسل قصد دارد، تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به پایتخت کشور بلژیک بروکسل را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به بروکسل همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر بروسکل

بروکسل پایتخت کشور بلژیک بوده و مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است. از لحاظ زبان، بلژیک به مناطق شمالی هلندی زبان (گویش فلاندری) و منطقه جنوبی فرانسوی زبان تقسیم شده‌است. مساحت این شهر۱۶۱ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده ۱,۱۷۵,۱۷۳ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ بروکسل

درسال ۹۷۷ پس از میلاد، امپراتور آلمانی، اتوی دوم، قلمرو دوک نشین لوتارینگیا در مرزهای غربی امپراتوری را به چارلز، دوک لوتارینگیا، پسر تبعیدی شاه لویی چهارم فرانسه، بخشید. بروکسل از آن زمان مورد توجه قرار گرفت: اسقف سنت گری، کلیسای کوچکی را روی جزیرهٔ کوچکی ساخت (۶۹۵). یک قرن بعد: سنت ویندیسیانوس در آن جزیره زندگی می‌کرد. هرچند گفته می‌شود که بروکسل با ساخت یک قلعهٔ کوچک توسط چارلز در سال ۹۷۹ درجزیرهٔ سنت گری، بنا نهاده شده‌است. وقف امپراتور کبیر اتوی دوم ثبت شده‌است. دوک چارلز، زیارتگاه کوچکی را در کلیسای سنت گری ساخت تا از آثار مقدس سنت گودولا حفاظت شود.در سال ۱۶۹۵، بروکسل مورد هجوم شاه لویی چهاردهم فرانسه قرار گرفت. بمباران به‌وسیلهٔ توپ باعث نابود شدن مرکز شهر شد، بیش از ۴۰۰۰ خانه در آتش سوختند. در سال ۱۸۳۰، انقلاب بلژیک، پس از اجرای اپرای دانیل فرانکویس اسپیریت در تئاتر دامونای، رخ داد. در ۲۱ ژولای ۱۸۳۱، لئوپارد اول بلژیک، اولین پادشاه بلژیک، تاج گذاری کرد و بازسازی دیوارهای شهر و ساختمانها را بر عهده گرفت. پس از ۱۰ مه ۱۹۴۰، بروکسل توسط ارتش آلمان بمباران شد و آسیب‌های زیادی در سالهای ۱۹۴۴- ۱۹۴۵ به آن وارد شد. فاجعهٔ استادیوم هیسل در تاریخ ۲۹ مه ۱۹۸۵ در بروکسل اتفاق افتاد. منطقه پایتخت بروکسل در ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۹ بنیان گذاری شد. بروکسل به خاطر ارزش گذاشتن به تاریخش معروف است. این امر باعث شده که بیش از ۱۰۰ موزه در بروکسل وجود داشته باشد.

اطلاعات کلی شهر بروکسل

زبان رسمی و رایج: هلندی و فرانسوی

واحد پول رسمی: یورو – قیمت یورو در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۵۴۰۰ تومان است.

کد کشور: +۳۲

شماره های اضطراری:

  • پلیس: ۱۰۱
  • آمبولانس و آتش نشانی: ۱۰۰
  • در صورت گم شدن کودکان: ۱۱۶۰۰۰
  • در مواقع ضروری می توانید برای تماس با آمبولانس، پلیس و آتش نشانی از شماره بین المللی مشترک بین ۲۸ کشور اروپایی استفاده کنید، این شماره ۱۱۲ است.
اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم عقب تر از تهران است.

فرودگاه شهر بروکسل: ‌Brussels Airport

وضعیت آب و هوای شهر بروکسل

شهر بروکسل در کشور بلژیک با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد و همچنین یک شهر اروپایی است، اما از شرایط آب و هوایی نسبتا معتدل و مرطوبی بهره می برد. تابستان‌ها واقعا گرم است، آنقدر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. اما زمستان‌ها برف بسیار کمی می‌بارد و دمای هوا خیلی به زیر نقطه‌ی انجماد نمی‌رسد. میانگین بارش سالانه در این شهر ۸۲۰ میلیمتر بوده، از همین رو سعی کنید زمانی که به این شهر می خواهید سفر کنید حتما لباس گرم همراهتان باشد. اگر بخواهیم بهترین فصل در شهر بروکسل جهت گشت و گذار در خیابان های این شهر را بگوییم فصل بهار و اوایل فصل پاییز می تواند بهترین گزینه برایتان باشد.

هزینه اقامت در شهر بروکسل

از آنجایی که بروکسل پایتخت کشور بلژیک است، از لحاظ اقامت نیازی به هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا این شهر پر از هتل های ۲ تا ۵ ستاره است. هتل های تمیز و راحت که می توانید با توجه به خدماتی که در آنها ارائه می شود و امکاناتی که دارند، با توجه به بودجه خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای سفر به بروکسل ما به چند هتل مناسب برای اقامت در پایتخت کشور بلژیک می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).

هتل های دو ستاره از ۳۰۰,۰۰۰ تا ۶۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۶۵۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در شهر بروکسل

  • هتل رویال | Royal Windsor Hotel
هتلی لوکس و ۵ ستاره که همان حس راحتی که در خانه دارید را در اختیارتان قرار می دهد، از جمله امکانات این هتل می توان به استخر، اسپا، سالن ورزشی، اتاق کسب و کار، اینترنت رایگان و نیز اشاره کرد. بنابراین اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندازید، هتل رویال می تواند انتخابی پر هزینه اما ایده آلی برایتان باشد.

  • هتل Renaissance Brussels Hotel
هتل ۴ ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به بروکسل معرفی کنیم، هتل Renaissance Brussels Hotel که چیزی هم از هتل های ۵ ستاره در این شهر کمتر ندارد. تمامی امکانات رفاهی و تفریحی هم در این رستوران برقرار است.

  • هتل Ibis Brussels off Grand Place
اگر دنبال اقامتی خوب و مقرون به صرفه در شهر بروکسل می گردید، هتل آیبیس بهترین انتخاب برایتان است. اتاق های فوق العاده شیک و راحت و پرسنل خوش برخورد و … از امکانات خوب این هتل ۳ ستاره است.

هزینه خورد و خوراک در شهر بروکسل

در راهنمای سفر به بروکسل ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی گردشگری ذکر می کنیم، در شهر توریستی و شلوغ بروکسل، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۵ یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر بروکسل تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به بروکسل می خواهیم چند رستوران در این کلان شهر بلژیکی برایتان معرفی کنید.


راهنمای سفر به بروکسل

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستوران های پیشنهادی در شهر بروکسل

رستوران Fin de Siecle

اینجا یکی از محبوب ترین رستوران های برای گردشگران و توریست ها است. غذاهای فوق العاده خوش مزه و سرویس دهی سریع از ویژگی های این رستورانِ حرفه ای می باشد. انواع غذاهای بلژیکی، فرانسوی و اروپایی به بهترین شکل ممکن در این رستوران پخته و سرو می شود.

  • رستوران Le Chou de Bruxelles
کیفیت مناسب، فضا عالی و قیمت های مناسب همگی این موارد را می توانید در این رستوران تجربه کنید.

  • رستوران Noordzee Mer du Nord
رستورانی که همیشه صف های طولانی در آن وجود دارد. این رستوران یکی از محبوب ترین رستوران های شهر بروکسل بوده و می توانید خوشمزه ترین غذاهای این شهر را در این رستوان میل کنید.

هزینه حمل و نقل در شهر بروکسل

سیستم حمل و نقل عمومی در بروکسل دارای زیرساخت‌های باکیفیت و قابل اعتمادی است که از وسایل نقلیه‌ی اصلی همچون مترو، تراموا، اتوبوس و قطار پشتیبانی می‌کند. این سیستم ایمن، کارآمد و مطمئن بیشتر نقاط شهر را پوشش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برساند.

هزینه بلیط تک سفره ۲ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۴۹ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۲ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۳۴ یورو

جاذبه های گردشگری در شهر بروکسل

  • کلیسای جامع سن مایکل و سن گودالا | St. Michael and St. Gudula Cathedral
کلیسایی جامع در شهر بروکسل به نام سن مایکل و سن گودالا وجود دارد که به یاد مقدسین زن و مرد حامی شهر بروکسل نام گذاری شده است. این کلیسا در تپه ی ماهور قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در شهر بروکسل به شمار می رود. ساخت کلیسا از سال ۱۲۲۶ آغاز شد، اما تکمیل آن حدود ۳۰۰ سال طول کشید

  • ساختمان و هتل Town Hall
ساختمان با شکوهی در شهر بروکسل وجود دارد که به سبک گوتیک ساخته شده است. این ساختمان بازمانده ای از حمله ی سال ۱۶۹۵ فرانسوی ها در میدان بزرگ می باشد. نمای سر در آن از سنگ های حجاری شده ای با شکل و شمایل نجبا و بزرگان بلژیک است. بالای برج نود و شش متری آن هم مجسمه ای با لعاب طلا از سنت مایکل، حامی مقدس شهر قرار گرفته است.

  • مجسمه | Manneken Pis
میدان شهر در بروکسل یکی از مهمترین جاذبه ها و مراکز اصلی این شهر است، از همین رو چند قدم دورتر از میدان بزرگ نیز در کوچه ی منتهی به حاشیه ی جنوب شرقی آن، مجسمه ی پسر کوچک وجود دار، که توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر به شمار برود و مردم زیادی سالانه زمانی که به این شهر سفر می کنند در کنار این کجسمه عکس هایی به یادگار می اندازند.

  • اتمیوم | Atomium
نمادی که دیدن آن را نباید از دست بدهید. مکانی بسیار مهم در صنعت توریسم جهانی و ساخته ای منحصر به فرد در تاریخ معماری. از نظر فرهنگی، بنای این سازه سوالاتی که در کنفرانس سال ۱۹۵۸ مطرح شد را نشان می دهد: چه آینده ای برای خود می خواهیم؟ خوشحالی ما به چه چیزهایی وابسته است؟ ۵ کره از این ۹ کره به روی عموم باز هستند. یکی از آن ها نمایشگاه دائمی اکسپو ۵۸ است و از یک کره دیگر برای نمایشگاه های موقت علمی استفاده می شود. کره بالایی نمایی بسیار زیبا از بروکسل را به نمایش می گذارد.

  • کاخ سلطنتی | Royal Palace
کاخی در پارک بروکسل وجود دارد که با میدانی بزرگ از فضای پارک جدا شده است.

  • موزه رنه ماگریت | Musee Rene Magritte
در موزه رنه ماگریت میتوانید آثاری از هنرمندان معروف بلژیکی، رنه مارگریته اختصاص یافته است. این موزه در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده و بیش از ۱۵۰ نقاشی و طراحی را در خود جای داده است.

  • میدان بزرگ | Grand Place
میدان بزرگ (Grand Place)، میدان مرکزی شهر بروکسل و به عنوان یکی از زیباترین میدان های جهان شهرت دارد. این محوطه ی چهارگوش که در مرکز شهر قرار گرفته، عمارت شهرداری به سبک باروک، موزه ها، کافه ها، مغازه های شکلات فروشی و رستوران های زیرزمینی بی شمار، توجه توریست ها رو به خود جلب می کند.

جشنواره های شهر بروکسل در بلژیک

  • فستیوال‌های تفریحی بروکسل
زمان برگزاری: ماه می ( از اردیبهشت تا خرداد)
  • فستیوال‌های هنری بروکسل
زمان برگزاری: ماه ژوئن (خرداد تا تیر)


بایدها و نبایدها در بروکسل بلژیک

  • سعی کنید زمانی که هوا تاریک می شود از هتل محل اقامتتان تنها خارج نشوید، در صورت کار فوری تاکسی بگیرید.
  • می توانید از آب لوله کشی این شهر استفاده کنید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به بروکسل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا