خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیباترین شهرهای ارمنستان | Most Beautiful Towns in Armenia

ارمنستان کشوری است که در میان قاره های اروپا و آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای تاریخی باشکوه و پر فراز و نشیب است و در آن جاذبه های دیدنی تاریخی، طبیعی و سرزمین هایی با کوه های مرتفع وجود دارد که موجب دیدنی شدن زیباترین شهرهای ارمنستان شده است. اگر قصد سفر و بازدید از این کشور را دارید با الی گشت همراه شوید تا به آن ها اشاره کنیم و مختصری درباره هر کدام از آن ها بدانیم.

گوریس | Goris

گوریس یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که در جنوب کشور و میان راه رسیدن به ناگورنو قره ‌باغ قرار گرفته است. شهر در کنار یک رود طویل ساخته شده و سراسر اطراف آن را کوه های سرسبز پوشانده اند. چیزی که گوریس را با سایر شهرها متفاوت می کند شکل صخره هایی است که در کناره های شهر قرار دارند. بازدید کنندگان می توانند به روستای باستانی نزدیک آن نیز سری بزنند و از غارهای خندزورسک دیدن کنند. البته یکی از زیباترین جاذبه های آن صومعه تاتو است که در قرن نهم میلادی ساخته شده است برای بازدید از این مکان که در ارتفاع ۸۵۰ متری بالای صخره ها ساخته شده بازدید کنندگان می توانند سوار طولانی ترین تله کابین جهان شوند و از تماشای چشم انداز فوق العاده زیر پاهایشان برخوردار شوند.

سوان | Sevan

اگر چه شهر سوان دریا ندارد اما یک جواهر زیبا به نام دریاچه سوان را در دل خود جای داده است. سوان یک مقصد زیبا برای سفر است که در کنار ساحل رودخانه جای گرفته است. ارتفاع آن ۱۹۰۵ متر بالاتر از سطح دریا است. اگر می خواهید در یک تابستان داغ به کشور ارمنستان سفر کنید سوان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. امکان شنا در آب های عمیق و شفاف دریاچه وجود دارد حتی اگر آب در آن روز برای شنا مناسب نباشد هم شما می توانید از هوای مطبوع و محیط اطراف آن برخوردار شوید.

محبوب ترین نقطه مورد علاقه، صومعه سواوانک است. این کلیسای تاریخی برای سنگ های سیاه خالصش مشهور است که طراحی بیرونی آن و محراب خیره کننده ای که در داخل آن قرار دارد را تشکیل می دهد. این نیز بهترین نقطه برای برخوردار شدن از نمایش خیره کننده از دریاچه عظیم است.

کاپان | Kapan

کاپان بزرگ ترین شهر در استان سیونیک است و یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان می باشد. از محدوده کاپان فعلی برای نخستین بار در قرن پنجم میلادی به عنوان زیستگاهی کوچک یاد شده است. کاپان زمانی یک شهر پر جنب و جوش معدن کاری بود در پایانه ‌های قرن ۱۹میلادی و با سرمایه فرانسویان ساخته شد. کاپان می تواند یک انتخاب عالی برای برخوردار شدن از مناظر زیبای کوهستان و دره های سرسبز در حالی که دارید هوای تازه استشمام می کنید، باشد.

نام آن از کلمه kapel گرفته شده که معنی قفل کردن را می دهد و منظور از آن کوه های بلندی است که شهر را احاطه کرده و مانند یک قفل از آن حفاظت می کنند. مرکز شهر کاپان پر است از پارک های آرامش بخش، جریان آب و کافه های بیرون از منزل که به آن لذتی دلپذیر بخشیده است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند به صومعه قرن نهم، Vahanavank، که در حدود ۷ کیلومتری شهر قرار دارد، سری بزنند تا مکان هایی را که بعدها مرکز مذهبی پادشاهان سونیون بود، ببیند.

دیلیجان | Dilijan

دیلجان یک شهرخوش آب وهوای بزرگ در استان تاووش است که شهرت آن برای چشمه های معدنی است. یک مقصد محبوب گردشگری بین توریست ها و مردم محلی ارمنستان، این شهر سرسبز دارای تعدادی هتل دوست داشتنی و امکانات رفاهی مناسب است که به گردشگران این امکان را می دهد تا با خیال راحت در طبیعت زیبای پارک ملی حومه آن و مکان های تاریخی دیدنی منطقه گردش کنند.

گاهی اوقات مردم محلی منطقه دیلیجان را سوئیس کوچک یا سوئیس کشور ارمنستان نیز می نامند. این شهر زیبای جنگلی دارای معماری سنتی ارمنی است، به ویژه در شهر قدیمی، و نقطه ای عالی برای دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی و حتی پیکیکینک است.

جرموک | Jermuk

جرموک یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که در جنوب کشور واقع شده است. جرموک یک شهر آرام است که برای آب و هوای لطیف، طبیعت خیره کننده و آب معدنی شفا بخش معروف است. نام جرموک در زبان ارمنی به معنی جای گرم است. محل یکی از بزرگ ‌ترین چشمه‌های آب گرم ارمنستان است و آب معدنی گازدار جرموک که خاصیت درمانی هم دارد در سراسر ارمنستان به فروش می ‌رسد.

خیلی از بازدید کنندگان جرموک با هدف های درمانی به این شهر سفر می کنند و آن را به بزرگ ترین مقصد درمانی کشور تبدیل کرده است. در این شهر می توانید چشمه آب گرمی که که دوست دارید با دماهای مختلف امتحان کنید. در جرموک حدود ۴۰ چشمه آب معدنی با دمای بالا وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جرموک آبشار آن است که دومین آبشار مرتفع در کشور ارمنستان است و از ارتفاع ۶۸ متری سطح زمین سقوط می کند.

اودزون | Odzun

اودزون یک روستا در ارمنستان است که در استان لوری واقع شده ‌است. ارتفاع این روستا ۱۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است. اودزون یک روستای تاریخی مهم و زیبای واقع در فلات بالای رشته های چپ از دره رود Debed است. طبیعت زیبای این منطقه خیره کننده است. به خصوص چشم اندازی که از مقابل کلیسای اودزون خواهید دید.

کلیسا در قرن پنجم میلادی ساخته شده است و به تنهایی یکی از جاذبه های مهم این روستا به شمار می آید.

تساغکادزور | Tsaghkatsor

این مورد از شهرهای زیبای ارمنستان در شمال پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان قرار گرفته است. شهر یکی از مهم ترین مراکز اسکی در این کشور است. شهر کوچک یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری است که در تمام فصول سال می توان به آن سفر کرد و از طبیعت زیبای آن بهره مند شد. در فصل زمستان می توانند تمام تجهیرات لازم را کرایه کنند و به اسکی یا اسنو برد سواری در کوه بپردازند.

منبع: الی گشت


زیباترین شهرهای کشور ارمنستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا