خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
میدان جمهوری در ایروان | Republic Square in Yerevan

کشور ارمنستان جاذبه های دیدنی متعددی وجود دارد، به طوری که وقتی به این کشور سفر می کنید تجربه خاطره انگیزی برایتان ساخته می شود. یکی از این جاذبه ها که بسیار هم معروف است، میدان جمهوری ایروان است. این جاذبه ی دیدنی به طوری امضای شهر ایروان است و وقتی نام این شهر گرجی را جستجو می کنیم، به نمایش می آید. در گذشته نام میدان جمهوری ایروان، میدان لنین بود، طراحی میدان توسط معمار ارمنی به نام Alexander Tamanyan در سال ۱۹۲۴ انجام گرفت و تا سال ۱۹۵۸ تکمیل شد. در ادامه همراه الی گشت باشید تا بیشتر درباره میدان جمهوری در ایروان برایتان بگوییم.

همانطور که گفتیم میدان جمهوری ایروان یکی از مهمترین و معروف ترین جاذبه های شهر ایروان است که جاذبه های متعددی را در خود جای داده است. این میدان دارای طراحی زیبا و پیچیده ای به شکل بیضی است، به طوری که نظر همه را به خود جذب می نماید. این میدان زیبا در تابستان ها نمای دیگری پیدا می کند زیرا در روبروی موزه، فواره های موزیکال روشن می شود. در جشن های ملی، در این موزه غوغایی پا برجاست زیرا مراسم های بسیار در آن اجرا می گردد و مردم ارمنستان، در آن جا جمع خواهند شد. مردم ارمنستان، جشن ها و اعیادشان را به خوبی برپا می کنند. به طوری که در این موزه زیبا می توانید رقص آتش بازی و دیگر کار هایی که آنجا انجام می شود را ببینید. مهمترین دلیلی که موجب اهمیت این جاذبه در ایروان شده نیز اجرای مراسم های مهمی از جمله رژه نظامی در روز استقلال ارمنستان هرساله در این مکان برگزار می شود.

مختصری از تاریخ میدان جمهوری

همانطور که می دانید ارمنستان برای سالهای زیادی تحت تصرف جماهیر شوروی بوده است، در دوران اتحاد جماهیر شوروی، عصر بازسازی برای تمام کشورهای اتحاد جماهیر شوروی به شمار می‌رفت که ارمنستان نیز از این امر مستثنی نبود.در سال ۱۹۲۶ موضوع بازسازی میدان جمهوری ایروان در دستور کار قرار گرفته و در سال ۱۹۵۲ این پیشرفت ادامه داشت. معماری که بر روی بنای میدان جمهوری کار می کرد آلکساندر تامانیان بوده و به دلیل انقلابی که در شهر پتروگراد رخ داده بود به شهر ایروان نقل مکان کرده بود. اولین نقشه‌ی بازسازی ایروان در سال ۱۹۲۴ کشیده شد، که در آن توجه خاصی به ساخت این میدان داشتند. اگرچه بخش عظیمی از نقشه‌های تامانیان غیر قابل اجرا و سخت به نظر می‌رسیدند، اما با تمام این اوصاف این میدان ساخته شد. تمامی تکیه‌‌خانه‌ها، رستوران‌ها و حمام‌ها تخریب شدند و جای خود را به ساختمان‌های جدید دادند.

برای ساخت ساختمان های جدید در این از معماری های برتر جهان استفاده شد. این میدان را سابقا با نام میدان لنین(Lenin) می‌شناختند. به این دلیل که در سال‌های قبل مجسمه‌ای از یک انقلابی مارکسیست روسی به نام لنین (Lenin) در آن وجود داشت که خرد و سیاستش منجر به انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ شد. این مجسمه نیز توسط هنرمند برجسته شوروی Sergei Merkurov ساخته شد و در قسمت جنوبی این میدان بیضی شکل قرار گرفت. در نوامبر سال ۱۹۴۰ و همزمان با بیستمین سالگرد جمهوری ارمنستان شوروی از این مجسمه که توسط دو معمار برجسته به نام‌های Natalia Peremuzova و Levon Vartanov طراحی شده بود، رونمایی کردند. این مجسمه یکی از منحصر به فردترین ساخته از لنین بوده که پس از انقلاب ارمنستان از میدان جمهوری ایروان برداشته شد و در حیاط موزه‌ی تاریخ ملی نگهداری می‌شود.

بناهای دیدنی دور میدان جمهوری در ایروان

یکی از دلایل اهمیت این میدان به غیر از تاریخی بودن آن وجود بناها و ساختمان های دیدنی است که در سه طرف میدان جمهوری ایروان وجود دارند. این ساختمان ها نیز عبارتند از:

  • نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ
  • وزارت دارایی
  • خانه دولت
  • وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان (در جنوب میدان جمهوری قرار دارد)
  • هتل ماریوت ارمنستان (در جنوب غربی میدان واقع است)
  • وزارت امور خارجه (شمالغربی)
  • فواره‌های موزیکال میدان جمهوری
در فصل تابستان این میدان محیط دیدنی تری را نسبت به بقیه فصول دارا هست و دلیل آن فواره های موزیکالی است که در میدان جمهور یاروان به پا می گردد. این فواره ها به طور کلی فضای شهر را عوض می کنند و سبب ایجاد شور و نشاط در محیط میدان می شود. این میدان عصرها بسیار شلوغ می شود، به خصوص در اوایل بهار و اواخر پاییز، زیرا فواره ها در این بازه های زمانی فعال می شوند و به طور موزیکال در شهر ایفای نقش می کنند. فواره‌های موزیکال در میدان جمهوری ایروان توسط مهندس و دانشمندی به نام Abram Abramyan طراحی شده است. عصرها این فواره ها راه ‌اندازی می‌شوند و یک نمایش نورانی زیبا را درست در مقابل گالری هنر و موزه‌ ی تاریخ به نمایش می ‌گذارند. نمایش فواره های معمولا در ساعت ۹ یا ۱۰ شب آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۱ ادامه دارد. رنگ‌های فواره‌ها مطابق با ریتم آهنگ‌ها تغییر می‌کنند. همچنین جریان‌ های آب به نوبت تغییر مسیر می‌دهند. این نمایش واقعا سرگرم‌کننده و جذاب است و ارزش بازدید را دارد.

سبک معماری میدان جمهوری

میدان های در تمامی شهرها به نوعی نماد آن شهر هستند و حرف های زیادی برای گفتن دارند. اکثر میدان توسط معماران بزرگی ساخته شده اند و به دلیل سرگذشتی بر آن ها می گذرد از اهمیت ویژه برخوردار می گردند. سبک معماری که در میدان ها استفاده می شود به دلیل این که از سبک های مختلف در ساخت آنها استفاده می شود از اهمیت بالایی بهر می برد، میدان جمهوری ایروان هم که دارای ۱۴۰۰۰ مترمربع مساحت است از همین روش پیروی کرده است و دارای یک سبک معماری مواحد است. اگر قصد رزرو هتل در ایروان را دارید، اطراف این میدان موقعیت های خوبی برای اقامتگاه وجود دارد.
امکانات رفاهی اطراف میدان جمهوری ایروان

  • رستوران و کافی شاپ
در نزدیکی میدان جمهوری ایروان کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد و بر جذابیت این میدان می افزاید. از معروف ترین رستوران هایی که در این منطقه وجود دارند نیز می توان به Marvo Polo، Jazzve، Square One، Diamond و Ararat اشاره کرد.

  • کتاب فروشی
علاوه بر کافی شاپ و رستوران در اطراف این میدان تعداد کتاب فروشی هم وجود دارد که می توانید از آنها کارت پستال، انواع کتاب و سوغاتی را تهیه کنید.

  • فروشگاه
در یکی از خیابان های غربی در اطرف میدان جمهوری به نام Abovyan انواع فروشگاه های خرید لباس، سوغاتی و چیزهایی که برای گردشگران جذاب هستند وجود دارد. همچنین فروشگاه دیگری به نام Vernissage هم وجود دارد که آخر هفته ها باز می کند در آن می توانید نقاشی های اثر هنرمندان ارمنی و صنایع دستی دیگرشان را خریداری کنید.
منبع: الی گشت


میدان جمهوری ایروان، قلب تپنده ی ارمنستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا