خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات بسیار مفید و کاربردی برای مسافرانی که انفرادی سفر می کنند

همه از مزیت های بیشمار سفر کردن باخبریم و می دانیم می تواند چه تاثیر مثبتی روی ذهن و جسم مان بگذارد، فرقی هم ندارد که سفرمان گروهی باشد یا تکی. چند سالی است سفرهای انفرادی بیشتر از قبل مورد توجه توریست ها قرار گرفته بطوریکه طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده، مشخص شده که حدود ۲۴ درصد توریست های آمریکایی در سال قبل سفر تکی داشه اند و به خاطر بیشتر شدن این نوع سفر در جهان و مخصوصا در ایران، در این نوشتار می خواهیم نکات بسیار مفیدی را برای همراهان الی گشت و آن دسته از افرادی که سفرهای انفرادی را دوست دارند بیان کنیم. در ادامه با ما باشید:

۱- حتما بعد از رزرو هتل، نشانی ای از آن داشته باشید

بارها اتفاق افتاده که مسافرانی که هتلی را رزرو کرده اند و برای گردش به خارج هتل رفته اند، موقع برگشتن راه هتل را گم کرده اند. این موضوع برای افرادی که تنها سفر می کنند مهم تر است چون کسی همراهشان نیست. پس حتما قبل از اینکه از هتل خارج شوید، یک نشانی درست از آن بنویسید و همراهتان داشته باشید تا اگر لازم بود موقع برگشتن بتوانید راحت مسیر هتلتان را پیدا کنید.

۲- چمدان خود را پر از لباس و بارو بنه نکنید

فراموش نکنید در سفر تنها هستید و کسی قرار نیست حواسش باشد که شما یک لباس را دوبار پوشیده اید! پس بهتر است وسایل اضافی چمدانتان را بیرون بریزید و فقط لوازم ضروری را بردارید. یادتان باشد تقلا کردن برای حمل چمدان سنگین در بعضی شرایط که ممکن است عجله داشته باشید یا مجبور باشید آن را با خودتان مرتب این طرف و آن طرف ببرید اصلا خوشایند نیست.

۳- طلا و جواهر با خودتان حمل نکنید

وقتی تنها گردشگری می کنید، خواه ناخواه توجه زیادی را به خودتان جلب می کنید. بنابراین بهتر است از حمل لوازمی که می دانید ممکن است برای بقیه جلب توجه کند پرهیز کنید و یادتان باشد در سفر قرار نیست شخص خاصی را تحت تاثیر بگذارید مخصوصا وقتی تنها هستید! به جای آن می توانید از لوازم ساده و شیک استفاده کنید اینطوری هم خودتان را راضی کرده اید و هم توجه کسی را به خودتان جلب نکرده اید.

۴- حتما همراهتان قرص ویتامین داشته باشید

مطمئنا دوست ندارید وقتی تنها سفر می کنید، بیمار شوید چون در این شرایط فقط خودتان هستید و خودتان! بنابراین ایده ی خوبی است که وقتی سفر می کنید، مقداری قرص ویتامین برای تقویت سیستم امینی بدنتان در سفر همراه داشته باشید. یکی از بهترین قرص ها برای این موضوع، قرص زینک است.
یکی دیگر از کارهایی که برای حداقل کردن احتمال ابتلا به بیماری می توانید انجام دهید، ضدعفونی کردن سطح است. می توانید مواد ضدعفونی کننده بخرید و همراهتان در جاهایی که می نشینید یا تماس زیادی با آنها دارید، استفاده کنید.

۵- سعی کنید یک مهارت حداقلی زبان داشته باشید

سعی کنید برای راه انداختن و رفع نیازهای روزانه تان، حتی در حد چند کلمه ضروری و دست و پا شکسته هم که شده، زبان یاد بگیرید.

۶- حتما یکی از وسایلی که در خانه تان به آن دلخوشید را همراهتان داشته باشید

درست است دارید تنها سفر می کنید تا تمام چیزهای روزمره را پشت سر بگذارید و تجربه های جدیدی یاد بگیرید اما مواقعی در سفر انفرادی پیش می آید که ممکن است به شدت احساس تنهایی کنید یا حتی حوصله تان سر برود. در این شرایط می توانید از روی مثلا لپ تاپتان فیلم مورد علاقه تان را ببینید. مطمئن باشید همراه داشتن وسایلی که به آنها خو گرفته اید کمک زیادی به رفع دلتنگی تان در غربت می کند.

منبع: الی گشت


acer_predator_21_x_nick_statt_ces_2017_8-768x432.jpg


o-TRAVELING-ALONE-facebook.jpg


yellow_by_Georgie-Pauwels-768x432.jpg


business-travel-planning-1-768x432370bc148c3964aac.jpg


تنها سفر می کنید؟ این توصیه های ارزشمند یادتان باشد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا