خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذاهای خوشمزه مالزی

سفر به مالزی به غیر از دیدن جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی آن یک زیبایی دیگر هم دارد و آن چشیدن طعم غذاهای سنتی و خاص آن است، وقتی برای تفریح و گردش از هتل بیرون می زنید و در حال گشت و گذار در شهر هستید همیشه دستفروشانی را می بینید که با یک عالمه غذای خوشمزه در گوشه خیابان ایستاده اند و یا رستوران هایی که بوی غذاهای خوشمزه آن ها حسابی آدم را گرسنه می کند، الان بهترین فرصت تجربه مزه های متفاوت از فرهنگ های دیگر است. با الی گشت همراه باشید تا با چند تا خوشمزه ترین غذاهای مالزی آشنا شوید.

اپام بالک : یک نوع پنکیک ماهی تابه ای است که در جنوب شرقی آسیا خورده می شود و معمولا در دکه های کنار خیابانی کشورهای برونئی، اندونزی، سنگاپور و مالزی فروخته می شود، خمیر این پنکیک از مخلوط آرد، تخم مرغ، شکر، جوش شیرین، شیر نارگیل درست می شود، این خمیر روی ماهی تابه گرد با مارگارین زیاد پخته می شود تا خمیر به ماهی تابه نچسبد و بعد پنکیک را با موادی مثل گرانول بادام زمینی، شکر و ذرت پر می کنند، نوع و شکل اپام بالیک ها می تواند با توجه به مقدار خمیر و نوع ماهی تابه ای که در آن پخته شده تغییر کند، تا وقتی این دسر خوشمزه مالزی را نخورده باشید معنی غذاهای مالزی را تجربه نکرده اید.

می گورنگ : ابن غذا یک نوع غذای هندی است که مسلمانان آن کشور از آن استفاده می کنند که مخلوطی از رشته های نودل، گوشت گاو یا مرغ، میگو، سس سویا، سبزیجات و تخم مرغ است، اگر فکر می کنید پخت این غذا راحت است و می توانید آن را در خانه هم درست کنید باید به شما بگوییم که هرگز به طعم می گورنگ های خود مالزی نمی شود و خوردن این غذا در کنار خیابان های مالزی چیز دیگری است!

ناسی کرابو : ناسی به معنی برنج است و غذاهایی که در آن ها ناسی بکار می رود برنجی هستند. اگر برنج آبی نمی تواند حس کنجکاوی شما را برانگیخته کند مطمئنا دیدن صف های طولانی که برای خرید این غذا ایجاد شده می تواند شما را به طرف این صف ها بکشاند، ناسی کرابو رنگ آبی خود را از گل تلنگ می گیرد که آن را خرد و با خمیر مخلوط می کنند و برروی غذا جوانه لوبیا و نارگیل سرخ شده قرار می دهند. در این غذا برنج آبی با ماهی یا مرغ، سالاد و ترشی خورده می شود، این غذا در سواحل شرقی مالزی بسیار محبوب است و الان در سراسر مالزی و همچنین جنوب تایلند هم پیدا می شود.

ناسی لماک : این غذا برنج خوش عطر مالزیایی است که با شیر نارگیل و برگ پاندان پخته می شود، در آن مغزهای فراوان و گوشت هم ریخته می شود، غذای ملی مالزی است و در کشور سنگاپور، برونئی وجنوب تایلند هم محبوب است و معمولا آن را در هنگام صبحانه می خورند، در سال ۲۰۱۶ مجله تایمز این غذا را به عنوان یکی از ۱۰ صبحانه مقوی و سالم جهان انتخاب کرد، بسته به این که در کجای مالزی قرار داشته باشید در کنار آن تخم مرغ آبپز، بادام زمینی، سبزیجات و … قرار می دهند.

ناسی کندار: غذای محبوب شمال مالزی است که برنج پخته شده است که در کنار کاری، ماهی، تخم مرغ و بامیه خورده می شود، از غذاهای خوشمزه و لذیذ مالزی است.

منبع: الی گشت


Apam-balik.jpg


Mee-goreng-mamak.jpg


Nasi-kerabu-800x500.jpg


Nasi-lemak-800x500.jpg


طعم غذاهای خوشمزه مالزی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا