خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بوهول، جزیره ای به اصالت فیلیپین

آیا تا به حال درباره ی جزیره ی بوهول فیلیپین چیزی شنیده اید؟ اگر جواب شما منفی است باید بگوییم که هنوز هم برای دانستن درباره ی این جزیره دیرنیست. بدون اغراق باید این جزیره را جز یکی از بهشت های گم شده ی زمین به حساب آورد که برای مسافرانی که به دنبال جزیره ای خلوت و بکر هستند، بسیار مناسب و دنج هستند. با الی گشت همراه باشید تا با این جزیره ی زیبا آشنا شویم و نکاتی جالب را درباره ی آن مرور کنیم.

بی شک با سفر به جزیره ی بوهو تجارب فراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آمد. فیلیپین، کشوری در جنوب عربی قاره ی آسیا واقع شده است و جمعیتی ۱۰۱ میلیون نفری دارد. پایتخت آن مانیل است، واحد پولی آن، پزوی فیلیپین است، سی و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیاست و زبان رسمی آن، ففیلیپینی است، البته مردم اینن کشور به انگلیسی هم صحبت می کنند.از فیلیپین با عنوان، مجموع الجزایر فیلیپین نیز یاد می شود و دلیل آن تشکیل شدن این کشور از جزایر بسیار است، بیش از هفت هزار جزیره!!.بخشی از اقتصاد کشور فیلیپین، وابسته به صنعت گردشگری و توریست است و فیلیپین برای جذب توریست، اقدامات مناسبی را در جهت رسد صنعت توریسم خود انجام داده است.همانطور که گفته شد، یکی از جزیره های جذاب و توریست پذیر این کشور، جزیره ی بوهول است.خیلی از افرادی که به جزیره ی بوهول سفر کرده اند، یکی از مقصدهای بعدی خود برای مسافرت را تعیین کرده اند؛ جزیره بوهول.البته کسی که به این جزیره سفر کرده باشد، از تصمیم شما تعجب نمیکند چون برنامه ی سفر خودش هم این برنامه را برای سفر دارد.بسیاری از کسانی که از این جزیره بازدید کرده اند می گویند که شما در این جزیره تازه احساس می کنید که با فیلیپین آشنا شده اید و حس اصالتی که می خواهید از این کشور داشته باشید را بی شک در این جزیره تجربه خواهید کرد.جزیره ی بوهول، از نظ مسافت دهمین جزیره ی بزرگ کشور فیلیپین است و از نظر جغافیایی دقیقا در وسط مجمع الجزایر واقع شده است.مساحتی ۴کیلومتر مربعی دارد و توسط ۷۵ جزیره ی کوچک دیگر احاطه شده است.جزیره یوهول، نمونه کامل یک جزیره ی فیلیپینی است.سواحل شنی سفید خیره کننده، جنگل های سبز پر زرق و برق، تپه های متقارن، و دنیای آبی و شگفت انگیزی که در زیر آب های این جزیره قرار دارد، همه و همه، نشانه های جزیره ای زیبا و هیجان انگیز است.خطوط ساحلی این جزیره شما را شگفت زده خواهد کرد.همه ی این صحنه ها باعث می شود که شما به فیلیپین علاقه مند شوید و همیشه از آن به و جزیره هایش به خوبی و زیبایی یاد کنید.

اولین وسیله ی مورد نیاز؛ موتور سیکلت

خب! اولین نکته ای که در بازدید از این جزیره، حائز اهمیت است، تهیه ی یک موتورسیکلت است.بهترین راه برای بهره بردن از زیبایی های این جزیره، استفاده از موتور سیکلت و سرعت فراوان آن است. مطمئن باید که اینطوری می توانید با مردم جزیره هم گپ یزنید و هم به کارهای دیگرتان برسید. ترافیک در فیلیپین بسیار کم است و مردم با سرعت بالایی حرکت می کنند.

نگران زبان فیلیپینی نباشید

زبان دوم مردم در فیلیپین، انگلیسی است و اگر ببینند شما توریست خارجی هستید، نه تنها با شما انگلیسی صحبت می کنند بلکه شما رو در بحث هایشان شرکت می دهند.شما می توانید با استخدام یک راهنما، به راحتی مثل یک شهروند فیلیپینی از تمامی نقاط جزیره سر دربیاورید و با آن آشنا شوید.سفر شما آنقدر متفاوت خواهد بود که اگر ذوق و قلم خوبی داشته باشید، عجیب نیست که تصمیم به نوشتن سفرتان بگیرید.

ساحل آلونا

ساحل آلونا، یکی از معروف ترین نقاط جزیره ی بوهول است. شن های سفید و آبی که آنقدر تمیز است که با کریستال فرقی نمی کند، ستاره های دریایی بزرگ که بر روی شن های ساحل افتاده اند و اگه کمی خوش شانس باشید، غروب آفتاب در جزیره، شاید کمی از حس تجربه و حضور در این جزیره را برای شما بتوانیم توصیف کنیم. اکثر گردشگران برای اقامت این ساحل را انتخاب می کنند.این ساحل با یک پل اصلی به جزیره وصل می شود و از حق نگذریم، رفت و آمد میان ساحل و جزیره را بسیار آسان کرده است. با تمام این اوصاف، دیگر بهانه ای برای اقامت نکردن در این جزیره وجود ندارد. در ساحل آلونا، شما میتوانید از امکانات بسایری از رستوران ها و کافه ها و هتل های مختلف استفاده کنید.رستوران های ساحلی و هتل هایی که با شن ساحل پوشیده شده اند، شما رو بیشتر از پیش ترغیب می کند که بیشتر در جزیره بمانید و از محیط آن استفاده کنید.اگر شما در جزیره هستیدو تصمیم دارید بیشتر به جای گشت و گذار، وقت خود را به خرید کردن بگذرانید، بگذارید صادقانه بگویم که این کار اشتباه است چون همیشه برای خرید شما از سراسر جهان وقتهست اما برای حضور در این ساحل و در این جزیره، فرصت شما محدود است، پس وقت خود را هدر ندهید.

خرید کردن

برای خرید کردن، اولین جایی را که میبینید، انتخاب نکنید. با کمی بازارگردی در جزیره متوجه می شوید که می توانید همان اجناسی که در مغازه ی اول دیده اید را در چند مغازه آن طرف تر، با نصف قیمت خریداری نمایید.

از تغییرات آب وهوایی شگفت زده نشوید.

در زمان حضورتان در جزیره، مطمئنا دچار طوفان های بزرگ و کوچیکی خواهید شد. مردم محلی برای مقابله با این شرایط همیشه آماده هستند و به همین خاطر پیشنهاد ما از ابتدا به شما، معاشرت با افراد محلی است. با این حال هرگاه دچار طوفان شدید، اصلا نترسید و با رعایت نکات ایمنی، از آن لـ*ـذت ببرید چون هر حرکت اضافه ای ممکن است نتیجعه ای معکوس داشته باشد.

تپه شکلاتی

آیا می توانید تپههایی متقارن و کاملا هم شکل با هم را تصور کنید؟ در ابتدا باورنکردنی به نظر میرسد اما این تپه ها که در جزیره ی بوهول واتقع شده اند، از ناحیه ای ۵۰ کیلومتر مربعی، گسترش میابند و و در طول فصل های مختلف که چمن سبز آن خشک میشود، تپه ها به رنگ قهوه ای تغییر رنگ میدهند و به همین دلیل، انهارا تپه های شکلاتی می نامند.شاید این شکلات ها از جنس خاک باشند اما به خاطر ویژگیشان و اسم خوشمزه ای که دارند، می توان آن ها را یک جذابیت خوشمزه در قلب جزیره ی بوهول نامید.

منبع: الی گشت


جزیره سفید بوهول در فیلیپین!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا