خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶ غذای معروفی که در خیابان‌های فیلیپین پیدا می کنید

اگر قدم در خیابان های فیلیپین بگذارید،‌ دست فروش‌های زیادی را می بینید که با ارابه های دستی در خیابان ها دور می‌زنند و هرکدام غذاهای مختلفی می‌فروشند. اکثر آنها غذاهای بومی فیلیپین را می فروشند. در ادامه برخی از این غذاهایی را که خیابان های این کشور پیدا می‌کنید و به غذاهای خیابانی فیلیپین معروف هستند را معرفی می‌کنیم. با الی گشت همراه باشید.

Banana Q / Kamote Q

این غذا خیابانی در واقع موز سبز و شیرینی است که کاملاً‌ سرخ شده باشد و در شکر قهوه‌ای هم قرار گرفته باشد تا این شکر کامل روی آن را بگیرد. این غذا هم در خیابان های فیلیپین و هم در خانه ها محبوب است و خیلی از فیلیپینی ها کودکی خود را با خوردن این غذا گذراندند و این موزها برای آن ها همیشه یادآور دوران کودکی خواهد بود.

موزهایی که در تهیه این غذا استفاده می شود saging na saba و یا موزهای Saba نام دارند و در فیلیپین کاربرد خیلی زیادی دارند و در خیلی از غذاها به کار می روند. حتی بعضی وقت ها از این موز ها در غذاها استفاده می کنند تا طعم شیرینی به غذا بدهد. شاید عجیب به نظر بیاید، اما نوعی سس کچاپ در فیلیپین مصرف می شود که با این نوع موز تهیه می شود! این سس در طی جنگ جهانی دوم و به خاطر کمیاب بودن گوجه ابداع شد و امروزه از سس کچاپ گوجه فرنگی هم محبوب تر است.

Buko

Buko نام محلی نارگیل جوان و تازه است. جدا از اینکه از این نارگیل ها در پخت و پزهای فیلیپینی استفاده زیادی می شود، اگر در خیابان های این کشور قدم بزنید، حتماً‌ ارابه های دستی می بینید که Buko می فروشند.

این فروشنده ها نارگیل را جلوی شما سوراخ می کنند و می توانید مایع داخل آن را میل کنید. اگر هم حس میکنید که نمی توانید یک نارگیل کامل بخورید و یا اینه به هر دلیلی نارگیل کامل نمی خواهید، می توانید نوشیدنی های نارگیلی را خریداری کنید که از شیرغلیظ و رشته های تازه گوشت میوه ی نارگیل تهیه می شوند. یکی از مزیت های این نوشیدنی ها به خنک بودنشان است. علاوه بر این، این نارگیل و یا نوشیدنی ها برای جلوگیری از تولید سنگ های کلیه، کاهش سطح قند بدن،‌تنظیم فشار خون و بهبود هضم غذا مناسب هستند.

Empanada

همانند خیلی از کشورهای اسپانیایی زبان، Empanada در فیلیپین هم بسیار محبوب است. البته افراد سلیقه های مختلفی نسبت به این غذا دارند. ولی به صورت کلی این غذا معمولاً‌ شامل گوشت، سیب زمینی، هویچ، پیاز، نخود فرنگی و کشمش می شود که دور آنجا لایه ای خمیر پیچیده شده است. این غذا را یا سرخ می کنند و یا اینکه در فر می پزند.

توپ های ماهی/مرغ

ماهی/مرغ های توپی شاید معروف ترین غذای خیابانی فیلیپین باشند. تقریباً‌ تمامی فیلیپینیها خاطرات زیادی از خوردن این توپ ها در دوران کودکی دارند. این توپ ها در واقع از جنس آرد و نوع خاصی از گوشت ماهی هستند که همراه با سس هایی با طعم های مخلتف در خیابان ها فروخته می شوند. این توپ ها ترد هستند، ولی بعضی از دست‌فروشان توپ های ماهی و مرغی می فروشند که نرم تر هستند.

Kwek Kwek / Tokneneng

یکی دیگر از غذاهای خیابانی فیلیپین Kwek kwek است. این غذا تخم بلدرچینی است که کاملاً‌ آب‌پز شده باشد و سپس لایه ای از خمیر نارنجی دور آن می پیچند و کاملاً‌ سرچ می کنند تا کاملاً‌ ترد شوند. طعم این غذا دقیقاً‌ همانی است که انتظار دارید. طعم تخم بلدرچین کاملاً‌ غالب است و شبیه طعم تخم بلدرچینی است که کاملاً سرخ شده باشد. البته اگر فکر می کنید رنگ نارنجی خمیر به خاطر مواد آن است که باعث می شود خمیر طعم دار شود، اشتباه می کنید. خمیر استفاده شده بی طعم است و طعمی ندارد. پس رنگ نارنجی این خمیر شاید فقط برای بیشتر کردن اشتها مشتری باشد!

Mais

این غذا به وفور در خیابان های فیلیپین یافت می شوند. ولی اینکه آن را یک غذای فیلیپینی بدانیم شاید کمی دشوار باشد. دلیل آن هم شاید نحوه ی پخت این غذا باشد. برای مثال، برخلاف نمونه ی مکزیکی این غذا که ذرت را کاملاً‌ روی آتش می پزند تا نیم سوز شود و سپس سس های خاصی روی آن می ریزند، ذره های فیلیپینی فقط آب‌پز می شوند و هیچ چیز خاصی ندارند که بتوان آن را فیلیپینی و خاص این کشور دانست. ولی به هرحال، از آنجا که این ذرت ها در سطح شهر به وفور یافت می شوند، آن را در لیست غذاهای خیابانی فیلیپین قرار می دهیم.

منبع: الی گشت


شکم گردی در خیابان‌های فیلیپین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا