خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزایر زیبای سوئد

کشور زیبای سوئد از بسیاری لحاظ شناخته شده است. یکی از این ویژگی ها مجمع الجزایر بسیاری است که در سراسر این کشور یافت می شود. شهر استکهلم به عنوان پایتخت سوئد به تنهایی دارای بیش از ۳۰ هزار جزیره می باشد که شما می توانید انتخاب کنید که در کدام یکی از آن ها قدم بگذارید مخصوصا اگر در سفری کوتاه مدت به سر می برید. مجمع الجزایر استکهلم تقریبا به طول ۶۰ کیلومتر به سمت شرق گسترش یافته است. در جهت شمال به جنوب به طور عمده از خط ساحلی استان سدمان و منطقه اوپلند به سمت ودو خواهد رفت. این مجمع الجزایر یک چشم اندازی از دره ای مشترک است که در دوره یخبندان شکل گرفته و در حال حاضر نیز در حال تشکیل می باشد. این جزایر در هر سال حدود ۳ میلی متر رشد می کند. در سال ۱۷۱۹ این جزایر جمعیتی بالغ بر ۲۹۰۰ نفر داشت در حالی که امروزه تنها ۵۰ هزار کلبه تابستانی برای مردم استکهلم در آنجا وجود دارد. منطقه ای در مجمع الجزایر استکهلم که به حفظ طبیعت و فرهنگ در این ناحیه تعلق دارد حدود ۱۵ درصد از این فضا را به خود اختصاص داده است. در اینجا می خواهیم ۸ مورد از جزایر زیبای سوئد را که وقتی به استکهلم سفر می کنید حتما می بایست از آن ها بازدید نمایید برایتان معرفی خواهیم کنیم پس با الی گشت همراه باشید.

جزیره برانو | Brännö

جزیره برانو در مجاورت سواحل غربی سوئد و در نزدیکی شهر گوتنبرگ یکی از شهرهای اصلی این کشور می باشد. این جزیره جمعیتی بسیار کم در حدود ۸۰۰ نفر داشته اما تمامی امکانات مورد نیاز ان ها در همان جا تامین شده است. جزیره برانو که یکی از جزایر زیبای سوئد می باشد مکانی باور نکردنی است، اگر شما تمایل داشته باشید که کمی زیر نور آفتاب دراز بکشید و یا از صخره ها به پایین بپرید و یا در سواحلی که محلی مناسب برای بازی کودکان می باشد قدم بزنید همگی را می توانید در این جزیره یکجا تجربه کنید. این جزیره به عنوان یک محل پر جنب و جوش نیز شهرت پیدا کرده است و محلی بسیار مناسب برای صرف صبحانه می باشد. حال که در حال مطالعه هستید بهتر است بدانید یک جزیره به نام Galterö در کنار جزیره برانو وجود داشته که این دو توسط یک پل کوچک به یکدیگر متصل می شوند.

جزیره فیادرهولمارنا | Fjäderholmarna

جزیره فیادرهولمارنا به عنوان نزدیکترین مجمع الجزایر به شهر استکهلم و همچنین یکی از جزایر زیبای سوئد می باشد. فاصله آن با استکهلم تنها ۲۵ دقیقه قایق سواری از منطقه Slussen است. کارهای بسیاری است که زمانی که از این جزیره دیدن می کنید می توانید انجام دهید مانند اجاره یک قایق و گردش در آب های اطراف آن، مشاهده نمایش Allmogebåten با تمرکز روی یک کشتی سنتی و یا مشاهده بازی pétanque. همچنین در این جزیره چندین رستوران و یک کارخانه نوشیدنی سازی نیز وجود دارد بنابراین محدودیتی برای خوردن و نوشیدن وجود ندارد. اگر می خواهید از این جزیره زیبا یادگاری نیز به همراه داشته باشید حتما در Hantverkslängan و Verkstadslängan توقف کرده تا سوغاتی های سرگرم کننده ای را بتوانید تهیه کنید.

جزیره گوتلند | Gotland

گوتلند به عنوان بزرگترین جزیره در سوئد شناخته شده و خود به تنهایی یک استان به حساب می آید و در دریای بالتیک قرار گرفته است. رفتن به این جزیره زیبای سوئد کار آسانی بوده و با یک پرواز ۳۰ دقیقه و یا سفری ۳ ساعته با کشتی می توانید خود را به آنجا برسانید. اگر شخصی باشید که از پیاده روی در تابستان لـ*ـذت می برید هیچ جایی را بهتر از گوتلند پیدا نخواهید کرد زیرا این جزیره به اندازه ۱۳۳ ساعت مسیرهای پیاده روی با مناظر زیبا را در اختیار شما می گذارد. همچنین اگر علاقه مند به تاریخ هستید می توانید مجموعه هایی از ویرانه های وایکینگ ها و یا Visby Ringmur را در سراسر جزیره مشاهده کنید و تنها دیواره های قرون وسطایی که در منطقه اسکاندیناوی حفظ شده است را از نزدیک ببینید. در جزیره گوتلند بسیاری از فعالیت ها وجود داشته تا بتواند شما را سرگرم کنند پس نگران زمان خود نباشید.

جزیره گریندا | Grinda

جزیره گریندا یکی از جزایر زیبای سوئد بوده که در فاصله یک ساعت از وکسهلم (Vaxholm) واقع شده است و شما می توانید در طول فصل های گرم تابستان از آن بازدید نمایید. این جزیره با حاشیه های زیبا و مناطق بسیاری برای شنا کردن در دریا یک احساس افسانه ای را در شما ایجاد خواهد نمود. مکان های بسیاری برای اقامت در اینجا وجود دارد که می توان به هتل ها، کابین ها، یک خوابگاه برای جوانان و ارودوگاه اشاره کرد. همچنین شما می توانید در این جزیره بسیاری از ورزش های آبی و قایقرانی و یا حتی زمین والیبال ساحلی را داشته باشید.


معرفی ۸ مورد از جزایر زیبای سوئد

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزیره سندون | Sandön

جزیره سندون به عنوان جزیره ای کوچک در ساحل شرقی شهر استکهلم قرار گرفته و یکی از جزایر زیبای سوئد می باشد. این جزیره همانی است که میزبان Sandhamn بوده و یکی از مکان های پرطرفدار برای سفرهای یک روزه مردم شهر استکهلم است به طوری که مردم محلی می گویند جزیره سندون همه چیز است. این جزیره محل سکونت و نقطه کانونی Sandhamn می باشد. بنابراین بسیاری از مردم برای رفتن به این جزیره و صرف ناهار در آنجا برخوردار میشوند. در کنار این ها فرصت اقامت در اینجا نیز وجود دارد و می تواند یک آخر هفته رمانتیک را برای شما به وجود آورد. اگر شما به دنبال چیزی بیشتر از یک گشت و گذار می باشید جزیره سندون بهترین پیشنهاد به شما است.

جزیره اسوارتسو | Svartsö

جزیره اسوارتسو یکی از بزرگترین جزایر زیبای سوئد بوده و همچنین دارای سابقه ای تاریخی می باشد. شما می توانید به راحتی با اجاره یک قایق خود را به این جزیره برسانید. تاریخ جزیره اسوارتسو به قرن ۱۷ میلادی بر می گردد. در این جزیره فوق العاده می توانید یک دوچرخه را از فروشگاه محلی خریداری کرده و با توقف در Svartsö Krog یک رستوران با منویی باور نکردنی را تجربه نمایید. هر ساله در ماه جولای ساکنان این جزیره به مدت یک هفته جشنواره ای فرهنگی برگزار می نمایند تا جشن های هنری و بسیاری از موارد دیگر را که متعلق به ساکنان این منقطه است به نمایش گذاشته و جشن بگیرند. اگر شما علاقه مند هستید که شب را در این جزیره بگذرانید می توانید در Skärgårdshotell & Vandrarhem اقامت گرفته و یا با کمپینگ در کنار آب های ساحل و یا اجاره یک قایق تفریحی از حضور در این مکان شگفت انگیز لـ*ـذت ببرید.

جزیره وکسهلم | Vaxholm

یکی از محبوب ترین جزایر در سراسر سوئد که به عنوان پایتخت مجمع الجزایرهای این کشور نیز از آن یاد می شود وکسهلم است. این یکی از جزایر زیبای سوئد برای حضور گردشگران و حتی خود شهروندان سوئد در فصل تابستان می باشد. جزیره وکسهلم میزبان روز قایقرانی مجمع الجزایر استکهلم می باشد که فعالیت تمامی قایق هایی که در این منطقه فعالیت می کنند را جشن می گیرد. در حالی که از این جزیره زیبا بازدید خواهید کرد می توانید یک گشت و گذار با قایق را نیز در جزایر اطراف تجربه نمایید. همچنین می توانید از بخشی از ماهیگیران قدیمی بازدید کرده و یا یک وعده ناهار همانند شاهزاده های سنتی سوئد صرف نمایید و یا یک قلعه قدیمی اما زیبا را مشاهده نمایید. اگر شما نوع دیگری از اقامت را دوست دارید تا تجربه کنید می توانید در یکی از چندین تـ*ـخت خواب و صبحانه موجود استفاده نمایید.

جزیره اولند | Öland

دومین جزیره بزرگ و یکی دیگر از جزایر زیابی سوئد چیزی جز اولند نمی تواند باشد. این جزیره در نزدیکی جنوب کشور واقع شده و مکانی مناسب در طول ماه های تابستان برای سفر می باشد. خانه تابستانی خانواده سلطنتی نیز در همین جزیره واقع شده است. جزیره اولند یه عنوان تکه ای از بهشت می باشد که پر از سواحل و مناظر زیبا و با مسیرهای پیاده روی فراوانی است که شما می توانید ماجراجویی خود را در آن ها آغاز نمایید. اگر به دنبال غذایی عالی و فوق العاده هستید در هتل Borgholm توقف نموده و از رستوران مخصوص آن با منوی ویزه ای که به شما ارائه می کند استفاده نمایید. Gösslundaleden در جنوب این جزیره می تواند شما را برای یک مسیر پیاده روی ۷ کیلومتری که به سمت روستا می رود آماده نماید.
فرهنگ مشترک این جزایر کشاورزی و ماهیگیری بوده که با توجه به رشد تکنولوژی و مهاجرت از روستاهای این جزیره به شهرهای بزرگ تر عملا صنعت کشاورزی در این منطقه بسته شده و ماهیگیری نیز به ندرت صورت می گیرد. آب دریا نیز در این منطقه به صورت خنثی است که باعث می شود کمی رنگ آب به شکل قهوه ای به نظر بیاید. شوری آب نیز بین شور و شیرین بوده و همچنین یخ های دریایی در این منطقه به طور کامل و منظم تشکیل می شوند.

منبع: الی گشت


معرفی ۸ مورد از جزایر زیبای سوئد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا