خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیدنی های سوئیس

سوئیس کشوری مدرن با طبیعتی فوق العاده زیبا و مسحورکننده است. سالانه میلیون ها نفر به این کشور زیبا سفر می کنند و از پیست های اسکی مشهور، طبیعت بکر و زیبا و شهرهای مدرنش دیدن می کنند. شهرهای مشهور سوئیس مثل برن، زوریخ، ژنو و … از جمله مقاصد گردشگری برای مسافران هستند. جالب است بدانید که سوئیس از بسیاری جهات کشور «ترین» ها محسوب می شود. با سفر به سوئیس می توانید تجربیاتی داشته باشید که در هیچ کشور دیگری نمی توانید آن ها را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم گوشه ای از این تجربیات و دیدنی های سوئیس را به شما معرفی کنیم تا در سفر به سوئیس حتما آن ها را در لیست کارهایتان قرار دهید و از این جاذبه ها غافل نشوید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

بزرگ ترین یخچال طبیعی اروپا

یخچال آلیتچ (Great Aletsch Glacier) بزرگ ترین یخچال طبیعی اروپاست که در دل رشته کوه آلپ قرار گرفته است. این یخچال از بسیاری جهان خارق العاده است و از مرکزش در منطقه جانگفرو (Jungfrau) حدود ۲۳ کیلومتر امتداد دارد. نکته جالب در مورد این یخچال طبیعی این است که بازمانده آخرین عصریخبندان است!

قدم زدن روی بزرگ ترین پل معلق دنیا!

سوئیس کشور «ترین ها» است و یکی از هیجان انگیزترین پل های دنیا در این کشور قرار دارد. پل شارل کونن بزرگ ترین پل معلق در جهان است و در تابستان ۲۰۱۷ افتتاح شده است. این پل ۴۹۴ متر طول دارد و در بالاترین نقطه ۸۵ متر از دره زیرش فاصله دارد. اگر عاشق هیجان و آدرنالین هستید حتما سری به این پل بزنید، فقط مراقب باشید زیر پایتان را نگاه نکنید!

بازدید از موسسه تحقیقاتی سرن

احتمالا در اخبار و مطلب علمی نام موسسه تحقیقاتی سرن را شنیده اید. شتاب دهنده ذره ای موجود در این موسسه که برخورددهنده هادرونی بزرگ (Large Hadron Collider) نامیده می شود تونلی به طول ۲۷ کیلومتر است که سوئیس و فرانسه را دربرمی گیرد. اگر خوش شانس باشید و زمانی به این موسسه بروید که برخورددهنده هادرونی روشن و فعال نباشد می توانید از این بخش بازدید کنید و از این سازه مهندسی مدرن دیدن کنید.

مسابقه کشتی سوئیسی

در مورد کشتی سوئیسی یا Schwingen چیزی شنیده اید؟ این نوع کشتی رسمی سنتی و مربوط به دوران های گذشته سوئیس است. مردان بزرگسال روی زمین شنی با یکدیگر گلاویز می شوند تا برنده مشخص شود. این شرکت کننده ها که ظاهرا همگی باید ریش داشته باشند برای تعیین بـوسـن (Bösen) یا بهترین کشتی گیر با هم مبارزه می کنند.

تاجگذاری ملکه گاوها!

سنت ها و رسم و رسوم سوئیسی ها هم به اندازه طبیعتشان شگفت انگیز و جالب است. یکی از جالب ترین این سنت ها در منطقه کانتون ولی (canton of Valais) اتفاق می افتد. هر سال، گاوها در تابستان با یکدیگر به رقابت می پردازند تا ملکه گاوها مشخص شود! این رقابت با شور و حال زیادی برگزار می شود که مسلما برای گردشگران جذاب است و یکی از دیدنی های سوئیس به شمار می رود.

عکاسی از بهترین چشم انداز کوه ماترهورن

کوه ماترهورن که زیباترین کوه برای عکاسی در جهان است یکی از دیدنی های سوئیس است که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارد. علاوه بر کوهنوردان، عکاسان هم عاشق این کوه هستند و برای عکاسی به این حوالی می آیند. یکی از بهترین چشم اندازها را بدون شک از پیست اسکی زرمات می توانید مشاهده کنید. محال ممکن است از این منطقه کوه زیبا و باشکوه ماترهورن را ببینید و در برابر عکاسی مقاومت کنید.

شنا در بزرگ ترین دریاچه اروپا

دریاچه لومان (Lac Lemán) یا دریاچه ژنو با مساحت ۵۸۰ کیلومتر مربع بزرگ ترین دریاچه در سوئیس و بزرگ ترین دریاچه اروپاست. شهرهای ژنو، لوزان و شهر زیبای مونترو برخی از شهرهایی هستند که نزدیک دریاچه ژنو قرار گرفته اند و می توانید چند ساعتی را در کنار این دریاچه زیبا سپری کنید. بازدید از دریاچه زیبای ژنو مسلما یکی از بهترین دیدنی های سوئیس به شمار می رود.

جشنواره پیاز!

اگر در فصل زمستان به پایتخت سوئیس، برن سفر کنید می توانید در جشنواره سالانه پیاز Zibelemarit شرکت کنید! کشاورزان از نقاط مختلف با بیش از ۵۰ تن سیر و پیاز به پایتخت سوئیس می آیند تا در این جشن جالب و بودار شرکت کنند! سوئیسی ها در اکثر غذاها از پیاز استفاده می کنند و انواع شیرینی و تارت، کیک و سوپ را با پیاز درست می کنند. اگر اواخر ماه نوامبر به برن سفر کردید از این جشنواره جالب غافل نشوید.

اسکی با جادوگران!

سوئیس به پیست های اسکی اش مشهور و است و سالانه مسابقات و فستیوال های مختلفی در این ارتباط برگزار می شود. فستیوال اسکی با جادوگران اما از همه جالب تر است. هر ساله در بیلالپ که یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی سوئیس به شمار می رود فستیوال ویژه ای برگزار می شود. هزاران اسکی باز به این منطقه می آیند و لباس ها جادوگری به تن می کنند و به اسکی بازی می پردازند. اگر در این زمان به این منطقه بیایید با اسکی بازان جادوگری مواجه می شوید که از تپه ها بالا و پایین می آیند و فضایی جالب و تماشایی به وجود می آورند.

اگر یکشنبه ها دوچرخه سواری کنید دوشنبه در زندان خواهید بود!

این مورد شاید چندان هیجان انگیز نباشد اما یکی از قوانین عجیب سوئیسی ها به شمار می رود. سوئیس به تعطیلات و استراحت افراد بسیار اهمیت می دهد و روز یکشنبه که روز تعطیل در این کشور است باید در آرامش و سکوت سپری شود. هرگونه فعالیت پرسر و صدا که مزاحم و مخل آسایش همسایگان و بقیه شود غیرقانونی و ممنوع است. یکی از این کارها دوچرخه سواری است! دوچرخه سواری در روز یکشنبه ممنوع است و اگر حین دوچرخه سواری دیده شوید دستگیر و به زندان فرستاده می شوید!

منبع: الی گشت


این تجربه ها را تنها در سوئیس می توانید داشته باشید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا