خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات سفر به آنتالیا

اگر بلیط هواپیمای خود را برای شهرهای ترکیه خریداری کرده اید، نکات سفر به آنتالیا کمک کننده شما در سفرتان به این شهر خواهد بود. یکی از مهم ترین و البته توریستی ترین شهرهای ترکیه آنتالیا است، آنتالیایی که در آن، خیابان های باریک و پیچ و تاب خورده با خانه های کم و بیش قدیمی و درختان نخل بالا بلند، بسیار خودنمایی می کنند. در این نوشته نکاتی را برای شما جمع آوری کرده ایم که اگر بخواهید به آنتالیا سفر کنید، می تواند به دردتان بخورد. با ادامه ی مطلب همراه الی گشت باشید:

استفاده از تلفن همراه در آنتالیا

مانند هر شهر خارجی دیگری، در صورتی که موبایل شما قابلیت رومینگ داشته باشد، می توانید از آن در آنتالیا استفاده کنید و به طور کلی، تلفن همراه در این شهر آنتن دهی خوبی دارد. بنابراین در نکات سفر به آنتالیا یادآوری می کنیم که در مورد موبایل و آنتن دهی آن جای نگرانی نیست. اما هزینه ی تماس ممکن است کمی بالا برود. پس پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید زیاد از تلفن همراهتان استفاده کنید، حتما یک سیم کارت اعتباری ترکیه ای بخرید. خرید سیم کارت در ترکیه هم راحت است. تنها کافی است به یکی از فروشگاه های مربوطه در آنتالیا بروید تا آن ها خودشان همه ی کارها را برایتان انجام دهند.

شماره تلفن های اضطراری ترکیه

از مهم ترین نکات سفر به آنتالیا که باید از قبل بدانید، دنستن شماره های تلفن تماس ضروری است. در سفر همیشه ممکن است اتفاقات ناخواسته ای رخ دهد یا مشکل خاصی پیش بیاید. بنابراین دانستن شماره تلفن های اضطراری هر کشوری مهم است. بعضی از این شماره ها را می توانید در پایین ببینید.

پلیس: ۱۱

اورژانس: ۱۱۲

آتش نشانی:۱۱۰

اطلاعات پستی: ۱۶۱

در آنتالیا چطور لباس بپوشیم؟

آنتالیا شهر مذهبی ای نیست اما اگر بخواهید از یک مکان مذهبی آن مانند مسجدهای زیبایش دیدن کنید، بهتر است لباس پوشیده داشته باشید که این مورد هم برای خانم ها و هم آقایان ضروری است. اگر هم همراهتان لباس مناسبی نداشتید، نگران نباشید چون در ورودی این مکان ها معمولا لباس های مناسب رایگان به بازدید کنندگان داده می شود. نکته ی دیگری که موقع بازدید از مکان های مذهبی آنتالیا باید در نظر بگیرید، این است که حتما سکوت را رعایت کنید و با صدای بلند نخندید. در مورد دیگر مکان های آنتالیا باید گفت که همان قوانینی که در کل کشور ترکیه برای پوشش و لباس پوشیدن رایج است را باید در نکات سفر به آنتالیا رعایت کنید.

سفر به این شهر در ماه رمضان

در صورتی که بخواهید در ماه رمضان به این شهر سفر کنید، می توانید در خیابان ها آزادانه غذا بخورید و یا آب بنوشید. البته برای حفظ ادب بهتر است این کار را جلوی دیگران انجام ندهید چون به هرحال مسلمان های آنتالیا در این ماه مانند مسلمانان کشورهای دیگر روزه می گیرند. می توانید در بازار، هتل ها و مراکز خرید رستوران هایی را پیدا کنید که به دور از چشم روزه داران و با کشیدن پرده مانع دید به بیرون می شوند و با این راه کار به مسافران کمک می کنند تا به راحتی غذای خود را سفارش دهند.

آب شیر در شهر به چه صورت است؟

یکی از خوبی های این شهر در بین شهر های ترکیه این موضوع است که در آن نیازی ندارید که به دنبال خرید آب معدنی باشید یا اصلاً نگران آب آشامیدنی تان باشید. با این حساب هزینه ی اضافی بابت خرید آب معدنی مثل خیلی از شهرهای دیگر را نمی پردازید. آب لوله کشی در آنتالیا کاملاً سالم، قابل آشامیدن و با ph می باشد. سطح خوبی قرار دارد.

اینجا سرزمین قهوه است

خیلی ها ترکیه را با قهوه ترک معروف آن می شناسند. در واقع از نکات سفر به آنتالیا خوردن قهوه ترک است. قهوه نه فقط در آنتالیا بلکه در سراسر ترکیه اهمیت خیلی زیادی دارد. به طوری که در همه ی مراسم های رسمی و جشن ها از آن استفاده می شود و حتی خیلی از قراردادهای کاری، موقع صرف قهوه بسته می شوند. تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی باعث معروفیت قهوه ی ترک شده است و چرا تا این اندازه شهرت پیدا کرده است؟ جواب: روش تهیه و سرو آن! قهوه ترک حتماً باید داغ سرو شود. به طوری که بخار از روی آن بلند شود و علاوه بر این باید کف زیادی روی آن باشد، ترک ها به این کف، «کوپوک» می گویند. هر چه کوپوک بیشتر، بهتر!

منبع: الی گشت


نکات مهم قبل از سفر به آنتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا