خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های شهر کلن در آلمان

چهارمین شهر بزرگ آلمان شهر کلن است و جاذبه های شهر کلن هم کم نیست. اگرچه که این شهر در نزاع های بین المللی و به ویژه جنگ جهانی دوم آسیب بسیاری دید و خسارت های زیادی به آن وارد شد اما در حال حاضر کلن شهری مدرن با ساختاری نوین است. این شهر یکی از مکان های پر بازدید برای گردشگران است، شهری که جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و این خود دلیل دوست داشتنی بودن این شهر از نظر گردشگران جهان است. جایی که می توانید ساعت ها با دیدنی های آن سرگرم شوید. با الی گشت همراه باشید تا در این بخش شما را با جاذبه های شهر کلن در آلمان آشنا کنیم.

معرفی شهر کلن

پیش از اینکه با جاذبه های شهر کلن آشنا شوید بهتر است کمی درباره این شهر بدانید. این شهر بیش از یک میلیون جمعیت دارد و در حقیقت یک شهر فرهنگی به حساب می آید که فعالیت های گوناگون علمی، هنری و فرهنگی در آن انجام می شود.
یکی از مراسم های دیدنی شهر کلن در آلمان کارناوال معروف این شهر است که خوب است بدانید شهرت جهانی دارد! این کارناوال در لحظه، ساعت، روز و ماه معینی در هر سال در مرکز شهر مراسم برگزار می شود. به نظرتان آن لحظه و ساعت و روز و ماه سال چه زمانی می تواند باشد؟ ساعت ۱۱:۱۱ روز یازدهم ماه یازدهم سال یعنی نوامبر هرسال! در همین لحظه با شور و هیجان خاصی در میدان مرکزی شهر با صدای طبل و شیپور آغاز مراسم اعلام می شود. ناگفته نماند که۴۷ روز پیش از عید پاک در هفت روز متوالی این مراسم با شکوه اجرا می‌شود. اما چون روزعید پاک در تقویم متغیر است زمان اجرای این کارناوال ثابت نیست و تغیر می کند و در واقع این مراسم، به نوعی مراسم استقبال از دوره روزه داری کاتولیک‌ها است.
اگر چه این مراسم بیشتر رنگ و بوی اعتقادی دارد اما با گذشت زمان و به مرور به مراسم جشن و پایکوبی و شادی گروهی تبدیل شده که مردم در کمال بی خیالی و سرخوشی به خوشی و شادی طی می کنند و با لباس ها و پوشاک رنگارنگ در برگزاری هرچه بهتر این جشن و کارناوال تلاش می کنند. کلن شهری فرهنگی است که این موضوع از فرهنگ و هنر این شهر به راحتی مشخص است.

دانشگاه های کلن

در دانشگاه کلن بیش از شصت هزار دانشجو وجود دارد که در هفت دانشگاه این کشور و سایر موسسات عالی ادامه تحصیل می دهند. دانشگاه های مشهور آن که شهرت بین‌المللی دارد شامل دانشگاه موسیقی دانشگاه ورزش، دانشگاه اصلی کلن و دانشگاه صنعتی آلمان است. همچنین باید گفت در کلن ۳۸۲۹ تن ایرانی مهاجر وجود دارد و جمعیت ایرانیان مهاجر را تشکیل می دهند.
جاذبه های شهر کلن در آلمان

موزه لودویگ | Museum Ludwig

از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر کلن می توان از موزه لودویگ ‏نام برد. این موزه در سال ۱۹۷۶ ساخته شد. هدف از ساخت این موزه حفظ و نگهداری علمی و اصولی از ۳۵۰ قطعه از قطعات هنری مدرن هنرمندی به نام پیتر لودویگ بود کسی که این قطعات هنری را به این شهر اهدا کرد. مسئولین فرهنگی شهر به فکر ساخت موزه ای برای این آثار هنری در شهر کلن بودند که سرانجام ‏ساخته شد. در حال حاضر در این موزه در کنار آثار هنری گذشته آثار کلاسیک و مدرن هنرمندان حال حاضر هم وجود دارد و نمایش داده می شود.


سالن شهر کلن | City Hall

می خواهیم سراغ سالن شهر کلن برویم که از جاذبه های شهر کلن ‏است. این مجموعه در مرکز شهر قدیمی شهر کلن قرار دارد، باید بگوئیم که این ساختمان کهن ترین و پیرترین سالن شهر نه فقط در کلن که در سراسر آلمان است. بیشتر از صد قطعه مجسمه برج این ساختمان ‏را به شکلی زیبا تزیین کرده که زیبایی آن توجه هر ببینده ای را به خود جلب می کند. این ساختمان پیر و بلند که بیشتر از یک قرن از عمرش گذشته، در سال ۱۴۰۷ کار ساخت آن شروع شده و بعد از پایان ساخت و ساز این طور خود را نشان داد که بلندترین ‏ساختمان شهر است که در آن دوره همین طور هم بود. در جنگ ویرانگر جهانی دوم که خسارات و صدمات جبران ناپذیری به همه بخش ها و نقاط زد این ساختمان تاریخی هم صدمات و ضربه سختی خورد، که بعدها تنها قسمتی از آن بازسازی شده و قسمت های دیگر آن به سبکی مدرن دوباره بازسازی شده و یا کلا از نو ساخته شد.

خانه ۴۷۱۱، خانه عطر!

۴۷۱۱‏‎، این خانه را در شهر زیباترین خانه معطر در کلن می دانند و از جاذبه های شهر کلن است. باید گفت اینجا مکان به وجود آمدن و عرضه و معرفی بسیاری از برندهای بسیار معروف ‏ادوکلن در جهان است. این ساختمان که در سال ۱۷۹۲ بنا شد در ابتدا عطرهایی تولید می کرد که نام مشخصی داشتند. طبقه همکف این ساختمان محل عرضه و فروش عطر ‏و ادکلن های معروف جهان است. نکته جالب اینکه در این طبقه موزه ای کوچک در نظر گرفته شده که درباره تاریخ این ساختمان یا تاریخ خانه شماره ۴۷۱۱ می باشد که امروزه به عنوان ادکلن شناخنه می شود. باید گفت ‏ادوکلن یک کلمه مرکب است که از دو واژه ادو و کلن تشکیل شده و به معنی آب کلن است!

کلیسای بزرگ سنت مارتین | St Martin’s Church

‏‏کلیسای بزرگ سنت مارتین از دیگر جاذبه های شهر کلن است. این کلیسا دارای یک برج بزرگ است و در بالای این برج هیچ صلیبی وجود ندارد. این بنا اگرچه در جنگ جهانی آسیب زیادی دید اما هنوز برقرار است.

موزه رومانو- ژرمانی | Romano-Germanic Museum

این موزه یک موزه مدرن و از جاذبه های شهر کلن است. اگرچه ظاهری مدرن دارد اما داخل آن تجهیزات رومیان نمایش داده می شود و در واقع یک سایت باستان شناسی است.

کلیسای کلن | Kolner Dom

که معروف ترین کلیسا در کشور آلمان است، برای چند صد سال نماد شهر کلن به حساب می آمد. این بنا ‏دومین ساختمان بلند شهر است.

پل‏ هوهنزولرن | Hohenzollern

رود خانه راین که در این شهر وجود دارد دارای هفت پل است که یکی از این پل‏ها ‏Hohenzollern است و از جاذبه های گردشگری کلن است که سال ساخت آن ۱۹۰۷ است.‏

باغ گل و گیاه‎ | Botanical Garden

این باغ یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر است که فضای سبز خیلی زیبایی دارد و در سال ۱۹۲۰ به باغ گیاه شناسی تبدیل شد که و بیش از ۱۰۰۰۰ نوع از انواع گل ها و گیاهان در آن وجود دارد.

تله کابین کلن

تله کابین کلن، یکی از جاذبه های شهر کلن اسن که باغ وحش را به باغ گیاه شناسی شهر ارتباط می دهد و یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین تله کابین های دنیا است که فعالیت خود را در سال ۱۹۵۷ آغاز کرده است. این تله کابین در ابتدا، سفری کوتاه روی رودخانه به انجام رساند که این سفر از همان آغاز برای مسافرانش امن و موفقیت آمیز بود. سفر با این تله کابین سبب می شد مسافران از مناظر و ‏چشم اندازهایی زیبای شهر کلن برخوردار شوند.

اگر علاقمند به بازار و خرید کردن هستید می توانید خیابانی که به شلوغ ترین خیابان خرید در اروپا معروف است بروید و هرچه دلتان می خواهد در آن جا پیدا کنید و برای خود بخرید و یا سوغات تهیه کنید. دیدن کنند. قدمت این ‏خیابان به زمان رومیان می رسد و در مرکز شهر کلن قرار دارد.

منبع: الی گشت


۹ مورد از بهترین جاذبه های شهر کلن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا