خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر به مارسی، فرانسه

مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه و پایتخت فرهنگی اروپا است. این شهر بندری پر جنب و جوش، زادگاه نویسندگان و هنرمندان بزرگ فرانسوی است. در مارسی می توانید زندان قدیمی شهر یا همان زندانی که الکساندر دوما در کتاب معروف کنت مونت کریستو از آن نام برده را ببینید. این شهر چند ملیتی، شما را به سفری در دل فرهنگ های مختلف می برد. در سفر به مارسی می توانید از کافه و رستوران های فرانسوی، قایق سواری و دیدن طبیعت زیبا، با آب و هوایی معتدل لحظات خوشی را بگذرانید. با الی گشت همراه باشید.

اطلاعات کلی

واحد پول: یورو

زبان: فرانسوی

ولتاژ برق: ۲۲۰ تا ۲۳۰ ولت

فرودگاه:‌ فرودگاه بین المللی مارسی پرونس در ۲۷ کیلومتری شمال غربی شهر مارسی قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی

شهر بندری مارسی (Marseille) در جنوب شرقی کشور فرانسه در منطقه پرونس قرار گرفته است. این شهر با جمعیت ۸۵۵،۳۹۳ نفر و مساحت ۲۴۱ متر مربع، دومین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس است. مارسی همچنین بزرگترین شهر بندری فرانسه در کنار دریای مدیترانه است. شهر مارسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز شناخته می شود.

مختصری از تاریخ مارسی

تاریخچه ی این شهر به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در آن زمان این بندر از اقوام ترک و یونانی تشکیل شده بود. بعد ها با تاسیس بندر تجاری در این شهر، مارسی مهم ترین و بزرگ ترین شهر مسکونی یونانیان به شمار آمد. این شهر بعد ها به امپراطوری رم پیوست و تا زمان قرن یک قبل از میلاد مسیح، استقلال خودش را حفظ کرد. مارسی در سال ۱۴۸۰ میلادی به فرانسه پیوست. در قرن ۱۹ میلادی، احداث کانال سوئز باعث رشد تجارت دریایی این شهر شد.

آب و هوا

شهر مارسی دارای آب و هوای مدیترانه ای است. فصل بهار در مارسی، از فصل های معتدل و خوش آب و هوا است و نسبت به فصل پاییز خشک تر است. تابستان های مارسی گرم و خشک است و در گرم ترین ماه ها یعنی جولای و آگوست، دمای هوا از ۳۰ درجه بالاتر نمی رود. پاییز این شهر خنک و ملایم است و معمولا میزان و زمان بارش باران در آن قابل پیش بینی نیست. مجاورت با دریا و تپه ها باعث شده تا مارسی در زمستان ها هم دارای آب و هوایی معتدل باشد و به ندرت دمای آن به زیر ۱۰ درجه می رسد، با این وجود، باد های میسترل باعث می شوند که بعضی از روزها سرمای سنگینی در انتظار شهر باشد.

بهترین زمان سفر

از آنجایی که این شهر در بیشتر روزهای سال آب و هوایی معتدل دارد، زمان خاصی برای سفر به آن پیشنهاد نمی شود. اگر نمی خواهید در اوج گرما به مارسی سفر کنید، فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این شهر است. به طور کلی بهترین زمان سفر به مارسی ماه های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است.


راهنمای سفر به مارسی در فرانسه

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه های کلی سفر

مارسی مثل بیشتر شهر های فرانسه، نه خیلی گران و نه چندان ارزان است. به طور کلی برای یک سفر تقریبا ارزان به مارسی، روزانه در حدود ۴۰ تا ۵۰ یورو نیاز دارید.

هزینه اقامت

هزینه اقامت در هتل های این شهر به طور متوسط از شبی ۶۰ یورو در هتل های ۳ ستاره تا ۳۹۰ یورو در هتل های لوکس متغیر است.

هزینه خورد و خوراک

خرید از سبزی و میوه فروشی های محلی، در حدود ۴۰ یورو برای یک هفته هزینه دارد. غذاهای آماده و فست فود در حدود ۴ تا ۷ یورو هزینه دارد. هزینه سفارش غذا در رستوران های متوسط در حدود ۱۵ تا ۲۷ یورو قیمت دارد.

معروف ترین غذاها

بوییابس (Bouillabaisse)

بوییابس ، سوپ فرانسوی است که در شهر مارسل می توانید آن را امتحان کنید. این سوپ از ۵ نوع مختلف ماهی تازه و میگو تهیه می شود. این غذا یکی از محبوب ترین و البته گران ترین غذاهای مارسی است.

مولس مارینیر (Moules Marinière)

مولس مارینیر یا صدف دریایی به همراه میزان زیادی سیر، پیاز و سبزیجات تازه محلی مثل رزماری سرو می شود. این غذای محبوب را در بیشتر رستوران های مارسی می توانید پیدا کنید.

پنیس (Panisse)

پنیس، ساندویچ فیله ماهی است که با نان مخصوص سرو می شود. برای تهیه این غذا فیله ماهی را به قطعات کوچک خرد کرده و سرخ می کنند و به همراه سبزی، سیب زمینی و لوبیا سبز سرو می کنند.

پیزالادیر (Pissaladière)

پیزالادیر یکی از غذاهای سبک و ساده ی فرانسوی است که طعم آن را می شود چیزی بین پیتزا و تارت دانست. این غذا از پایه ی تارت به همراه ماهی کولی، پیاز و زیتون سیاه تهیه می شود.

هزینه حمل و نقل

اتوبوس و مترو دسترسی خوبی به تمام نقاط شهر مارسی دارند. می توانید بلیط اتوبوس و مترو را علاوه بر ایستگاه های مخصوص آن ها، از کافه ها هم تهیه کنید. هزینه بلیط دو سفره ۳ یورو و ۱۰ سفره ۱۳ یورو است که از خرید بلیط تک ارزان تر هستند. همچنین می توانید بلیط یک روزه را با قیمت ۵ یورو و بلیط ۳ روزه را با قیمت ۱۰ یورو بخرید.


راهنمای سفر به مارسی در فرانسه

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های مهم گردشگری

Le Vieux Port

بندر له وکس یکی از بندرهای قدیمی این شهر است که در آن می توانید ماهیگیرانی را ببینید که ماهی و آبزیان تازه را به فروش می رسانند. در این بندر می توانید از امتحان کردن غذای دریایی تازه و گردش با قایق برخوردار شوید. هزینه رفت و برگشت توریستی با قایق در این بندر در حدود ۱۰ یورو است.

Borely Park

این پارک زیبا یکی از بهترین مقاصد شهر مارسی برای پیک نیک، یافتن آرامش از یک گردش عصرانه است. می توانید در رستوران ها و کافه های متعددی که در این منطقه وجود دارند از یک روز در دل طبیعت، به سبک فرانسوی برخوردار شوید.

Palais de Longchamp

این باغ قرن نوزدهمی یک باغ آرام و زیبا در مرکز شهر مارسل است. این باغ در نزدیکی رودخانه دورانس قرار گرفته است و شامل مجسمه های دیدنی زیادی می شود. بنای قدیمی این باغ از معروف ترین بناهای شهر مارسی است.

Vieille Charite

این بنا که در قرن ۱۷ میلادی به عنوان سر پناهی برای افراد بیمار، بی خانمان و سالمند ساخته شد، امروزه یکی از موزه های معروف شهر مارسی است. در این بنا، یک عبادتگاه و چند ساختمان کوچک قرار دارد. این موزه در روزهای دوشنبه هر هفته تعطیل است.

فستیوال ها

در چهار فصل سال می توانید از فستیوال های مختلف شهر مارسی برخوردار شوید. فستیوال بھار آن در اواسط ماه مارس، فستیوال تابستان در ماه های ژوئن و ژوییه، فستیوال پاییز در ماه سپتامبر و فستیوال زمستان در اوایل فوریه هر سال برگزار می شود.

ایدها و نبایدها

  • در سفر به مکان های توریستی مارسی، مراقب جیب بر ها باشید. این افراد ممکن است به بهانه راهنمایی به شما نزدیک بشوند.
  • در رستوران، مترو و به طور کلی مکان های عمومی با صدای بلند صحبت نکنید.
  • آب شیر در این شهر آشامیدنی است، اما بهتر است در بعضی از مناطق روستایی اطراف آن، از آب معدنی استفاده کنید.
  • در مواقع اورژانسی می توانید به صورت رایگان با فوریت ھای پزشکی ١۵ ،آتشنشانی ١٨ و شماره ھای فوری استاندارد اروپا ١١٢ تماس بگیرید.
  • بعضی از رستوران های لوکس در این شهر فقط افراد با پوشش رسمی (کت و شلوار) را پذیرا هستند.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به مارسی در فرانسه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا