خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلعه کلومارس با معماری شگفت انگیز خود توانسته تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین، خاص ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه شود.امروزه در دنیا شاهد جاذبه های گردشگری و تاریخی مختلفی هستیم و این مسئله باعث شده تا افرادی که به بازدید از جاذبه های تاریخی علاقه مند هستند، بتوانند به سراغ این مجموعه ها رفته و از آن ها دیدن کنند. در این بین یکی از زیبا ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا قلعه کلومارس است که به آن قطعه کریستف کلمب نیز گفته می شود.
در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا سری به کشور اسپانیا زده و در ارتباط با قلعه کلومارس توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی این قلعه بپردازیم.

معرفی قلعه کلومارس

اگر بخواهیم به معرفی قلعه کلومارس پرداخته و در ارتباط با این بنا توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که کلومارس یکی از قلعه هایی است که به محض دیدن آن، شما را جذب خود می کند.

در واقع مهم ترین ویژگی و عواملی که باعث محبوبیت و شهرت این قلعه شده، معماری ترکیبی آن است. چرا که اگر بخواهیم از نظر معماری این مجموعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم باید به این مسئله توجه داشته باشید که معماری این قلعه ترکیبی است سبک نئو بیزانس و نئوگوتیک است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد قلعه کلومارس را یکی از قلعه های مدرن دنیا بنامند.

به منظور بررسی تاریخچه این مجموعه و ارائه توضیحاتی در ارتباط با علت ساخت قلعه کلومارس باید گفت که بررسی های تاریخی نشان می دهد که در قرن بیستم به منظور ادای احترام به کریستف کلمب، شاهد ساخته این مجموعه در شهر اسپانیا بودیم.

کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا است که در یکی از سفرهای دریای خود توانست پا به این قاره جدید بگذارد. به همین دلیل است که بسیاری در کنار نام کلومارس، به این مجموعه قلعه کریستف کلمب نیز می گویند.

بخش های مختلف قلعه کلـومارس

به منظور بازدید از قلعه کلومارس باید به این مسئله توجه داشته باشید که این بنا دارای بخش های مختلفی است و هر یک از این بخش ها به منظور فرآیند خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در وهله اول باید به این مسئله اشاره کنیم که در این مجموعه شما می توانید پنجره هایی را مشاهده کنید که با استفاده از شیشه های رنگی به وجود آمده اند. این شیشه ها زیبایی فوق العاده ای به قلعه کلومارس داده اند و همین مسئله باعث شده تا زمانی که از دور به این مجموعه نگاه می کنید زیبایی چشم نواز آن شما را جذب این قلعه شگفت انگیز کند.

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که در این بنا شاهد یک بخش برای عبادت هستیم. همچنین یکی از قسمت های بسیار مهم قلعه بخش مقبره آن است. پیشنهاد ما این است که زمانی که به سراغ این مجموعه زیبا و خاص آمدید حتما از تمامی این بخش ها بازدید کنید.

نحوه دسترسی به قلعه کلومارس

حالا که شما را با قلعه کلومارس آشنا کرده و درباره به بخش های مختلف این بنا توضیحات جامع و کاملی را ارائه کردیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که چگونه می توان در هنگام سفر به اسپانیا به سراغ قلعه کلومارس رفت و از این مجموعه دیدن کرد.


در راستای پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که آدرس کلومارس در Finca la Carraca, Ctra. Costa del Sol, s/n, 29639 Benalmádena, Málaga, Spain قرار دارد و شما می توانید از مالاگا با اتوبوس به سراغ این قلعه بروید و با طی کردن مسیر ۵۰ دقیقه ای خودتان را به این مجموعه برسانید.

اگر قصد دارید تا از طریق اتوبوس به سراغ این قلعه بروید، لازم است تا سوار بر اتوبوس های خط ۱۱۲ شده و از این طریق خودتان را به قلعه کلومارس برسانید.

نکات بسیار مهم به منظور بازدید از قلعه

اگر قصد بازدید از قلعه کلومارس را دارید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول باید گفت که این قلعه در طول سال از ساعت ۱۰ صبح باز بوده و امکان بازدید را برای گردشگران فراهم می کند و تا ساعت ۱:۳۰ ظهر شما می توانید به سراغ این مجموعه آمده و از آن دیدن کنید.

در فصل پاییز و زمستان شما می توانید بعد از ظهرها از ساعت ۴ تا ۶ نیز به سراغ این مجموعه رفته و از آن دیدن کنید. همچنین در فصل بهار و تابستان ساعت بازدید از قلعه کلومارس در بعد از ظهر از ساعت ۷ تا ۹ خواهد بود.

همچنین به دلیل قوانین کشور اسپانیا این قلعه در روزهای دوشنبه و سه شنبه بسته است و امکان بازدید از آن وجود ندارد.

پس از بررسی نحوه بازدید از قلعه کلومارس اگر بخواهیم در مورد هزینه بازدید از این مجموعه صحبت کنیم باید گفت که هزینه بازدید از این جاذبه توریستی و گردشگری ۲.۵ یورو است و شما می توانید با پرداخت این هزینه به راحتی از تمامی بخش های این قلعه بازدید کرده و تجربه فوق العاده ای را در این مجموعه به دست بیاورید.

چرا باید از قلعه کلومارس دیدن کرد؟

اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که چرا باید از قلعه کلومارس دیدن کرد، باید گفت که این بنا در کشور اسپانیا قرار دارد و یکی از زیبا ترین و خاص ترین قلعه های دنیا است و به دلیل استفاده از سبک های مختلف در طراحی آن می توان گفت که این مجموعه زیبایی شگفت انگیزی داشته و همین مسئله باعث شده تا بسیاری این مجموعه را یکی از مدرن ترین قلعه های دنیا بنامند.

از سوی دیگر اگر عاشق بازدید از جاذبه های تاریخی هستید و یا دوست دارید تا به سراغ بناهایی با معماری شگفت انگیز و خیره کننده بروید، باز هم می توانید از بین جاذبه های گردشگری مختلفی که در کشور اسپانیا وجود دارد به سراغ قلعه کلومارس رفته و از این بنای شگفت انگیز و جذاب دیدن کنید. تمامی این موارد باعث شده تا قلعه کلومارس را بتوان یکی از محبوب ترین و خاص ترین بناهای گردشگری و توریستی کشور اسپانیا نامید.

منبع: الی گشت


قلعه کریستف کلمب با معماری شگفت انگیز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا