خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر به نپال

کشور نپال در شمال هندوستان یکی از سرزمین هایی است که کوه های هیمالیا را در خود جای داده و بهشتی برای آن هایی است که می خواهند برای یک ماجراجویی داشته باشند. این کشور با تاریخی کهن در ارتباط است و طبیعت اش به گونه ای است که هرگز منظره های آن را فراموش نخواهید کرد. اگر می خواهید به آن سفر کنید، مانند باقی سفرها بهتر است نکات سفر به نپال را بدانید. تاریخ ۲۵۰۰ ساله آن موجب فرهنگی شده که خوب است که از آن سر در بیاورید و از تنوع میان فرهنگ ها لـ*ـذت ببرید. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا نکات سفر به نپال را برایتان بیان کنیم.

نکات سفر به نپال

۱- روش سلام کردن در نپال مانند هند در واژه «ناماسته» می گنجد که با گفتن آن باید کف دست هایتان را به هم برسانید.

۲- به تنهایی به طبیعت گردی نروید. افراد زیادی بوده اند که در نپال به تنهایی به سمت مسیرهای طبیعت گردی رفته اند و بعد از مدتی ناپدید شده اند. بهتر است همیشه یک راهنما بگیرید و یا با چند نفر به این فعالیت بپردازید. در وب سایت های متفاوتی می توانید افرادی را پیدا کنید که به دنبال همراه برای طبیعت گردی می گردند. این نکته برای همه مخصوصا بانوانی است که به تنهایی سفر می کنند. همیشه برنامه سفرتان را با کسی در میان بگذارید.

۳- یکی از نکات سفر به نپال در مورد سلامتی و بهداشت غذا می باشد. در این کشور از آب شیر و یا آبی که نجوشیده است به هیچ عنوان مصرف نکنید. همچنین سبزیجات خام و میوه های قاچ شده ای که در مغازه ها وجود دارند را نیز بهتر است خریداری نکنید.

۴- با وجود اینکه نپال به محیط بکر و آرامشش معروف است اما این آرامش را در بزرگراه ها و شهرهای بزرگ کمتر می بینید. معمولا خیابان های شهر ترافیک سنگینی دارد، شاید کمی هوا هم آلوده باشد و البته دست اندازهای زیادی هم در آن‌ها مشاهده می شود. اگر می خواهید با دوچرخه و یا موتور در بزرگراه ها تردد کنید، این موضوع پیشنهاد نمی شود مگر اینکه در مسیرهایی که برای آن ها مشخص شده اند، حرکت کنید.

۵- سعی کنید که به افرادی که در خیابان گدایی می کنند پولی ندهید. حتی اگر آن ها به شدت نیازمند به نظر می رسند اما این پول دادن باعث می شود که همچنان به این کارشان ادامه دهند. اگر واقعا دوست دارید که به آن‌ها کمک کنید، موسسه های خیریه متفاوتی وجود دارند که می توانید برای کمک از آن ها استفاده کنید.

۶- سعی کنید که قبل از این که کشور را ترک کنید باقیمانده پولتان را به ارز متفاوتی تبدیل کنید. زیرا در بیرون از نپال تبدیل کردن آن بسیار سخت است، همچنین بیرون بردن پول نپال به خارج از کشور خلاف مقررات آن می باشد.

۷- خیلی به زمان ها و برنامه ریزی هایی که به شما داده می شود (چه کتبی و چه شفاهی) در نپال اعتماد نکنید. در این کشور معمولا زمان ها با تاخیر مواجه هستند و اگر خیلی بخواهید که با برنامه ای که به شما داده شده پیش بروید احتمالا نا امید خواهید شد و شاید کمی برایتان کسل کننده شود. بهتر است کارهایی که با موبایل تان دارید را بین این تاخیرات انجام دهید و یا کتابی به همراه داشته باشید تا سرتان را گرم کند.

۸- همیشه در مورد «Bandhs» هشدار و آگاه باشید (مکان هایی که در آن هیچ حمل و نقلی مجاز نیست)، زیرا آنها می توانند تمام برنامه های سفرتان را به طور قابل توجهی تغییر دهند.

۹- فکر نکنید که وقتی یک نپالی “بله” می گوید یا سرش را به نشانه تایید تکان می دهد که این یک معامله انجام شده است یا با شما موافق است. با استفاده از ساده ترین کلمات، مجددا «بله» را تایید کنید و به خوبی از آن مطمئن شوید.

۱۰- معمولا بیشتر مکان ها تا ساعت ۱۰ شب بسته می شوند اما در منطقه «تامل» برخی از رستوران ها تا کمی بعد از این ساعت نیز باز می مانند.

۱۱- یکی دیگر از نکات سفر به نپال این است که در نظر داشته باشید که برای ورود به برخی از بناهای مذهبی و عمومی ممکن است مجبور باشید که هزینه ای پرداخت کنید که مردم محلی آن را پرداخت نمی کنند.

۱۲- سعی کنید که همیشه با خود چند دستمال کاغذی با خود داشته باشید. همچنین یکی از موارد مهم این می باشد که یک ژل ضدعفونی کننده به همراه خود بیاورید تا اگر برای شستن دست هایتان جایی را پیدا نکردید بتوانید از آن استفاده کنید.

۱۳- از دیگر نکات سفر به نپال این است که اگر یک تاکسی سوار می شوید حتما در نظر بگیرید که تاکسیمترش را روشن کند. این را هم در نظر بگیرید که بعد از ساعت ۱۰ شب هزینه تاکسی ها دوبرابر می شود.

۱۴- در سفر به نپال وقتی در جایی میمون ها را می بینید سعی کنید که خوراکی یا هر مورد خوردنی را از کیفتان در نیاورید زیرا آن ها سعی می کنند که خوراکی را از دستتان بقاپند!

۱۵- از جریانی که برای استفاده نکردن از پلاستیک در نپال راه افتاده پیروی کنید. تا آن جا که می توانید از پلاستیک استفاده نکنید و این کشور را جایی بهتر برای زندگی بکنید.

۱۶- موموس! می دانید که هر مقصدی برای خودش یک سری غذاهای خیابانی و محلی دارد: در فرانسه نان کروسان، ایتالیا بستنی جلاتو و در نپال، موموس (Momos). حالا این موموس چه نوع غذایی هست؟ آن ها شبیه به پیراشکی هایی هستند که در داخل آن ها مواد مختلفی نظیر گوشت، سبزیجات، پنیر و … گنجانده می شود. آن ها را هرگز در نپال فراموش نکنید.

۱۷- یکی دیگر از نکات سفر به نپال این است که برنامه های طبیعت گردی تان را از قبل در نظر بگیرید. بهترین زمان برای طبیعت گردی در نپال از بهمن تا اردیبهشت و از شهریور تا مهرماه می باشد. زیرا در این ماه ها هوا تمیز است و دمای آن نیز متعادل می‌باشد.

منبع: الی گشت


نکات سفر به نپال

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا