خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با محله ی معروف سلطان احمد استانبول

احتمالاً همگان درباره منطقه سلطان احمد که مهمترین منطقه توریستی در استانبول است، اطلاعاتی دارند. با این وجود لازم است که با تجربه های جالب که می توانید در این منطقه معروف روبرو شوید آشنا شوید. با الی گشت همراه باشید تا شما را با این محله دیدنی آشنا کنیم.

خوردن شام در رستوران کاریشما سن (Karışma Sen) استانبول

امکان ندارد به استانبول سفر کنید و از غذاهای رستوران‌های معروف آنها نخورید یا از شام‌های مفصل‌شان صرف ‌نظر کنید. یکی از رستوران‌هایی که در آنها غذاهای خوشمزه و تازه عرضه می‌شود، رستوران کاریشماسن (Karisma Sen) است که در آن ماهی نیز به صورت روزانه سرو می گردد.

خوردن قهوه در نوری توپلار (Nuri Toplar)

محمد افندی کوروکاهوسی (Kurukahveci Mehmet Efendi) بهترین مکان در بازار بزرگ استانبول (و چه بسا در جهان) برای خوردن قهوه ترک است. امّا، مسافران ترکیه باید بدانند که کافه نوری توپلار نیز در سال ۱۹۸۰ در نزدیکی بازار ادویه تأسیس شد و مکانی بهتر از محمد افندی برای نوشیدن قهوه است، چرا که به دور از سرو صداهای نام بین ‌المللی محمد افندی است. قهوه نوری توپلار بر روی آتش طبخ می‌شود و بعد از خوردن آن، خودتان از عطر خوبش ابراز رضایت می‌کنید.


دیدار از Gramofon Baba

همانطور که می‌دانید در بازار بزرگ (Grand Bazaar) استانبول وسایل زیادی عرضه می‌شود و امکان پیدا کردن صنایع دستی نیز وجود دارد. در دنیای امروز که تولیدات انبوهی وارد بازار شده‌اند، عرضه گرامافون محدود شده، اما، هنوز هم در این بازار یک فروشگاه کوچک وجود دارد که به عرضه گرامافون می‌پردازد. فروشنده این گرامافون‌ها اغلب در داخل فروشگاه کوچکش نشسته و در حال سیگار کشیدن است و البته به یک موسیقی قدیمی نیز گوش می‌دهد. این شرایط، فضایی بسیار نوستالوژیک را در بازار استانبول به وجود آورده است، چیزی که شاید تاکنون شما ندیده باشید.

خوردن کباب در رستوران حمدی

به احتمال قوی مسافران تابلوی رستوران حمدی را که در قسمت مرکزی میدان امینونو (Eminönü) نصب شده است را می‌بینند و نمی‌توانند غذاهای خوشمزه این رستوران را تست نکنند. رستوران مورد بحث در دهه ۱۹۶۰ در منطقه اورفای ترکیه (Urfa) آغاز به کار کرد و به ارائه انواع کباب‌هایی که به شیوه‌ای خاص پخت می‌شوند، مبادرت کرد.

خوردن کباب دونر در رستوران گول ابرو کانتین Gül Ebru Kantin))

کباب‌های دونر در منطقه سلطان احمد معروف هستند و این کباب‌ها با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند، امّا، بهترین کیفیت کباب‌های دونر را می‌توان در رستوران گل ابرو کانتین یافت. وقتی مسافران به این رستوران وارد می‌شوند و گوشت‌های در حال طبخ را که بوی بسیار خوبی دارند، می‌بینند متوجه می‌شوند که به مکانی خوب و مناسب برای خوردن کباب آمده‌اند. کباب‌های دونر این رستوران که به صورت پیچیده شده در یک نان مخصوص و با دوغ سرو می‌شوند، بهترین کیفیت کباب را در این شهر ارائه می‌دهند.

خریدن شیرینی از فروشگاه علی محی الدین هاجی باقر(Ali Muhiddin Hacı Bekir)

پشت پنجره‌های فروشگاه علی محی الدین هاجی باقر که در میدان امینونو استانبول واقع شده است، مملو از آب ‌نبات‌های رنگارنگ ترکیه‌ای و راحت ‌الحلقوم است. این فروشگاه با پنجره‌های چوبی و قدیمی که دارد بسیار نوستالوژیک و یادآور خاطرات قدیمی افراد است. در این فروشگاه مسافران بعد از مواجهه با چیزهای قدیمی و اندکی خاطره‌ بازی به خرید انواع آبنبات‌ها با طعم‌های مختلف و راحت ‌الحلقوم‌های ترکی مشغول می‌شوند.

منبع: الی گشت


گشت و گذار در منطقه سلطان احمد استانبول

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا