خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند جاذبه گردشگری استانبول

استانبول شهر شگفتی هاست. این شهر اروپایی آسیایی چند سالی است که در بین گردشگرهای ایرانی بسیار محبوب شده است و دلیل آن هم وجود مکان های دیدنی و زیبای بیشماری است که در جای جای این شهر بزرگ جای گرفته اند. استانبول از آن شهرهایی است که باید رفت و دید و آن را با تمام وجود حس کرد. اما جاذبه هایش آنقدر زیاد است که می تواند کمی گیج کننده باشد مثلا ندانیم کجا را بگردیم و یا در فرصت محدودمان چه جاهایی را اول بگردیم. با الی گشت همراه باشید تا لیستی از بهترین تجربیاتی که در استانبول می تواند برایتان رقم بخورد به شما معرفی شود:

در خیابان قرمز (Red street) سواری کنید

میدان استقلال یکی از مهمترین و اصلی ترین میدان های شهر استانبول و مد نظر هر گردشگری است که به این شهر می رود. اگر خواستید به این میدان بروید بدون اینکه در شلوغی های بعضی مواقع سرسام آور گیر کنید، بهترین کار سواری در ماشین های مخصوص است. ماشین های سواری احساس قدیمی و اصیل بودن را القا می کنند و می توانند یک سفر کوتاه خوشایند را در طول مرکز خرید استانبول برایتان رقم بزنند.

روی پل گالاتا قدم بزنید

بله، می توانید مسیر ریلی و تراموا را انتخاب کنید، اما اگر به جای اینکار قدم زدن را انتخاب کنید، عده ی زیادی از ساکنین این شهر را در حال ماهیگیری می بینید. دیدن قایق هایی که در تنگه ی بسفر مسافران را مدام جابه جا می کنند هم یکی دیگر از مناظر جالبی است که خاص استانبول است.

تورهای قایقی تنگه ی بسفر را حتما امتحان کنید

اگر در حال سفر با تور استانبول هستید و می دانید تنها چند روز محدود فرصت دارید و نمی رسید که تمام جاذبه های اصلی را ببینید، امتحان کردن سفرهای قایقی تنگه ی بسفر یک راه عالی برای دیدن نقاط جالب استانبول در یک مدت کوتاه است. در طی این سفر کوتاه از جلوی کاخ دولما باغچه، خرابه های Rumeli، برج دوشیزه، مساجد و باغ های زیادی عبور می کنید.

پودینگ مرغ ترکی را سفارش دهید

در نگاه اول احتمالا هیچ چیز اشتهاآوری در مورد این غذا نمی بینید. خوردن مرغ برای دسر؟ خوب بله… اما قبل از اینکه اعتراض کنید بگذارید بگویم که در واقع مزه ی مرغ را احساس نمی کنید. Tavuk Göğsü یکی از معروفترین بشقاب های غذایی است و از سـ*ـینه ی مرغ آبپز در آب درست می شود که بعد از اینکه آبپز شد، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند. بعد این تکه ها دوباره آبپز می شوند اما اینبار با شیر، شکر، وانیل، آرد ذرت و آرد برنج. نتیجه ی نهایی یک پودینگ شیرین فوق العاده خوشمزه است که می توانید با دارچین میل کنید.

در ایاصوفیه شگفت زده شوید

این بنای معماری، تاریخ بزرگی در پشت خود دارد و در زمانهای قدیم اول یک کلیسای ارتدوکس شرقی بوده بعد تبدیل شده به کلیسای رومی بعد دوباره به کلیسای ارتدوکس تغییر می کند و بعد مسجد. امروزه هم که به عنوان موزه استفاده می شود. شاید نمای بیرونی چندان چنگی به دلتان نزند اما همینکه وارد آن بشوید، و مناره ها و موزاییک های کهن را ببینید، در هیبت آن غرق خواهید شد.

منبع: الی گشت


استانبول هم فال هم تماشا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا