خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک های استانبول

استانبول یکی از بهترین شهر ها و پر از آثار هنری و تاریخی است. این شهر هم مثل همه شهرهای دیگر پارک هایی دارد تا مردم بری تفریح و گردش و نزدیکی بیشتر با طبیعت به آنجا بروند و اندکی از محیط شهری دور شوند. استانبول با پارک های سر سبز و زیبای خود محل مناسبی را برای گردش در عصر ها و آخر هفته ها به وجود آورده که گاهی با نوآوری هایی هم همراه بوه است. با الی گشت همراه باشید تا بعضی از پارک های این شهر را به شما معرفی کنیم.

پارک مینیاترک استانبول

پارک مینیا ترک در ۲ می ۲۰۰۳ در زمینی به مساحت ۶۰,۰۰۰ متر مربع در شمال شرقی شاخ طلایی استانبول تاسیس شد، ۱۵,۰۰۰ متر مربع از این پارک مخصوص ماکت های مینیاتوری است که از بزرگ ترین پارک های مینیاتوری جهان است و ۱۲۲ مدل در آن وجود دارد که همگی در مقیاس ۱ به ۲۵ کوچک شده اند، این ماکت ها مدل های کوچک شده بناهای معماری دوران عثمانی هستند، ۵۸ اثر این پارک برای استانبول، ۵۲ اثر برای آناتولی، ۱۲ اثر برای سرزمین های عثمانی است که کاملا در بیرون ترکیه هستند. در این پارک میراث فرهنگی و تاریخی این کشور در ماکت هایی به نمایش در آمده که بازدید از آن ها بسیار لذتبخش است و در یک مکان می توانید همه آثار را یکجا ببینید. همچنین یک پل کوچکی در گوشه ای از پارک وجود دارد که کپی پل بسفر بین اروپا و آسیاست. هزینه ورودی این پارک ۱۰ لیر ترکیه ( ۷ دلار آمریکا) و برای شهروندان ۵ لیر ترکیه می باشد.

پارک ییلیدیز استانبول

پارک ییلدیز یکی از بزرگ ترین پارک های عمومی استانبول است که در محله ییلدیز بین قصرهای ییلدیز و سیراگان قرار دارد این پارک در گذشته در باغ کاخ ییلدیز بوده که از این کاخ جدا شد و در زمان سلطنت سلطان عبدالمجید دوم فقط کاخ نشینان از آن استفاده می کردند. این پارک سر زنده و سر سبز پر از خانواده هایی است که برای پیکنیک و گذراندن اوقاتی لـ*ـذت بخش به این پارک می آیند، بهترین زمان برای آمدن به این پارک ماه آوریل است چون پارک مملوء از گل ها و شکوفه های زیبا می شود، در این پارک تپه ای وجود دارد که قبلا محل شکار سلطان های استانبول بوده ولی الان امکان رفتن به آنجا وجود ندارد.

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه از پارک های تاریخی شهری است که در منطقه امینونو استانبول در کنار کاخ تاپکاپی قرار دارد. این پارک از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های استانبول است و زمانی از باغ های بیرونی کاخ تاپکاپی بود که قسمتی از آن توسط شهرداری در سال ۱۹۱۲ به پارک عمومی تبدیل شد، در این پارک از قبل امکانات تفریحی، زمین بازی و قهوه خانه وجود داشت و بعدا باغ وحشی کوچکی هم در این پارک درست کردند که بعدها در نوسازی هایی که انجام شد زمین های پیکنیک و باغ وحش را از بین بردند تا فضای پارک بزرگ تر ه شود. همچنین اولین مجسمه آتاترک در در سال ۱۹۲۶ در این پارک گذاشته شد.

پارک قزی استانبول

پارک قزی از پارک های شهری است که در کنار میدان تکسیم استانبول قرار دارد، این پارک از کوچک ترین پارک های استانبول و آخرین فضاهای سبز منطقه بی اوغلو است، در محل فعلی این پارک قبلا سرباز خانه نظامی تکسیم وجود داشته و در بین سال های ۱۵۶۰ تا ۱۹۳۹ هم در شمال محل فعلی پارک قبرستان ارامنه بوده که در سال ۱۹۳۹ برای ساخت این پارک تخریب شد. در چند سال گذشته قرار بود این پارک را برای ساختن مرکز خرید خراب کنند که با اعتراضاتی که با تجمع در این پارک انجام شد این کار صورت نگرفت.

منبع: الی گشت


با پارک های زیبای استانبول آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا