خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
به تازگی شاهد افتتاح عمیق ترین استخر دنیا در دبی هستیم و افراد می توانند در سفر به این شهر از عمیق ترین استخر دبی بازدید کنند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با این استخر آشنا کرده و در رابـ*ـطه با آن توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا عمیق ترین استخر دبی و جهان را به شما معرفی کرده و در مورد این مجموعه صحبت کنیم.

دولت کشور امارات متحده عربی همواره تلاش کرده تا بهترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری را در شهرهای مختلف این کشور به وجود بیاورد و حکومت امارات تلاش بسیار زیادی برای جذب گردشگران خارجی و تبدیل کردن این کشور به یک کشور خاص برای افرادی که به دنبال خوشگذرانی و تفریح هستند، کرده است.

معرفی عمیق ترین استخر دنیا در دبی

اگر بخواهیم نگاهی به عمیق ترین استخر دبی انداخته و شما را با این جاذبه توریستی و گردشگری آشنا کنیم باید گفت که استخر جدید شهر دبی که Deep Dive Dubai نام دارد، توانسته رکورد عمیق ترین استخر جهان را بدست بیاورد.

عمق این استخر ۶۰ متر بوده و این استخر با ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین پر شده است. افرادی که به سراغ این استخر آمده و قصد بازدید از آن را دارند می توانند با لباس های غواصی به اعماق این استخر رفته و از آن بازدید کنند.

نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رکورد قبلی عمیق ترین استخر جهان متعلق به استخر Deepspot در کشور لهستان بود که تنها ۴۵ متر عمق داشت و حالا استخر Deep Dive Dubai در دبی با افزایش ۱۵ متری این رکورد تلاش کرده تا نام خود را به عنوان عمیق ترین استخر دنیا به ثبت رسانده و تبدیل به یکی دیگر از جاذبه های خاص توریستی و گردشگری کشور امارات متحده عربی، به خصوص شهر دبی شود.

انتظار می رود که با افتتاح این مجموعه شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا در این استخر باشیم. در واقع افرادی که علاقه مند به شنا و غواصی هستند، بی شک با خواندن این خبر بسیار هیجان زده شده و حتما برای بازدید از این استخر عمیق و خاص برنامه ریزی می کنند.

روند افتتاح و ثبت رکورد Deep Dive Dubai

پس از این که شما را با عمیق ترین استخر دبی آشنا کردیم باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید که این استخر در ۲۷ ژوئن توانست رکورد عمیق ترین استخر دنیا را در کتاب رکوردهای گینس از آن خود کند و حالا به عنوان عمیق ترین استخر دبی و جهان از این مجموعه یاد می شود.

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از افتتاح این مجموعه بازدید، در ابتدا بازدید از آن تنها از طریق دعوت امکان پذیر است و در حال حاضر تنها افرادی که دعوت نامه دارند قادر خواهند بود تا از عمیق ترین استخر دبی بازدید کنند اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این اس تکه قرار است تا از اواخر سال جاری تمامی افراد بتوانند از این مجموعه بازدید کنند و در واقع بازدید از این استخر برای عموم آزاد خواهد شد.

نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم به عنوان ولیعهد کشور امارات متحده عربی جز اولین کسانی بود که از این استخر دیدن کرد و تجربه شیرجه و غواصی در این استخرها نیز در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت.

بررسی ویژگی های Deep Dive Dubai

مسئله دیگری که در راستای بررسی عمیق ترین استخر دبی باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی ها و مشخصات این مجموعه است. در راستای بررسی این ویژگی ها باید گفت که مسئولین عمیق ترین استخر دبی و جهان تلاش کردند تا آب این استخر را در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد نگه دارند و این مسئله باعث شده تا دمای آب بسیار مناسب برای شنا و شیرجه باشد. بی شک نگه داشتن چنین حجم آبی در یک دما ثابت نیاز به دستگاه های پیشرفته و خاص دارد که خوشبختانه شاهد استفاده از این تجهیزات حرفه ای در Deep Dive Dubai هستیم.

همچنین از نظر طراحی و معماری این استخر سرپوشیده در داخل یک سازه صدفی شکل بسیار بزرگ قرار گرفته است که مساحت این سازه ۱۵۰۰ متر مربع بوده و افراد می توانند از آن بازدید کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سازه صدفی از تاریخ و فرهنگ مردم کشور امارات متحده عربی الگو گرفته شده است، چرا که کشور امارات متحده عربی همواره به عنوان یکی از برترین و بزرگترین کشور های فعال در حوزه صید مروارید شناخته می شود.

همچنین در فضای داخلی این مجموعه شاهد اتاقک های مختلفی هستید که افراد می توانند در هنگام شنا در این استخر عمیق از آن بازی کرده و لحظات فوق العاده ای را در آن تجربه کنند.

یکی از دغدغه های بسیار مهمی که مسئولین این استخر داشتن، بحث تامین روشنایی در فضای زیر آب بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این بخش به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گرفت و حالا شاهد نورپردازی و روشنایی فوق العاده ای در فضای داخلی عمیق ترین استخر دبی هستیم. تمامی این موارد باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای بازدید از این مکان هیجان زده باشند.

در عمیق ترین استخر دبی و جهان شنا و غواصی یاد بگیرید

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که عمیق ترین استخر دبی دارد این است که شما می توانید در این مجموعه اقدام به یادگیری شنا و غواصی نیز کنید. در واقع مدیران این مجموعه تلاش کردند تا فضایی را برای همه افراد به وجود بیاورند تا اشخاصی که شنا و غواصی بلد نیستند نیز بتوانند از این مجموعه بازدید کنند.

در واقع شما می توانید با ثبت نام در کلاس های آموزشی این مجموعه به سرعت شنا و غواصی را یاد گرفته و بتوانید به بهترین شکل ممکن از این استخر خاص و هیجان انگیز بازدید کنید. مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور تامین امنیت گردشگران و بازدیدکنندگان در این مجموعه بیش از ۵۶ دوربین قرار دارد تا امنیت همه افراد در بخش های مختلف این استخر را تامین شده و فضای به وجود بیاید تا همه بتوانند به بهترین شکل ممکن از این استخر خاص و جذاب بازدید کنند.

اگر به شهر زیبای دبی سری زدید، پیشنهاد ما این است که حتماً بازدید از این استخر را در برنامه خود قرار داد و از عمیق ترین استخر دبی و جهان که Deep Dive Dubai نام دارد دیدن کنید.

منبع: الی گشت


معرفی عمیق ترین استخر دنیا در دبی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا