خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا وقت آن رسیده که جلوی مرگ را بگیریم؟ یا … فقط می‌توانیم مرگ را بپذیریم و زندگی را همانطور که هست، ادامه دهیم. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد احتمال جلوگیری از پیری و دستیابی به زندگی ابدی، تقریبا غیرممکن است.

به گزارش بیگ بنگ، ارزش بازار داروهای ضدپیری در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۵۸.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. بله، بازار ضدپیری همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد؛ ما نیز در برابر جذابیت و داروهای زیادی تحت عنوان داروی جوانسازی یا داروهای ضدپیری، مصون نبوده‌ایم.

اکنون یک مطالعه‌ی جدید با همکاری دانشمندانی از ۱۴ کشور، نشان می‌دهد که تمام داروها و مواد ضدپیری، کلاهبرداری و تقلبی هستند. این مطالعه فرضیه “نرخ ثابت پیری” را آزمایش کرد. طبق این فرضیه یک گونه، از بزرگسالی دارای یک نرخ پیری، ثابت است که این نرخ تاثیری از اقدامات ضد پیری نمی‌گیرد. این پژوهش جدید از یک مجموعه‌ از ۳۹ داده‌ی اولیه‌ی انسان و نخستی‌سانان در هفت گونۀ مختلف، مورد بررسی قرار گرفت.

محققان نوشتند: «نتایج ما فرضیۀ “نرخ ثابت پیری” را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که محدودیت‎های بیولوژیکی برای کُند کردن سرعت پیری در انسان وجود دارد.» این یعنی چه؟ در واقع، این تأیید می‌کند که شما نمی‌توانید مرگ را فریب دهید. امید به زندگی ممکن است در نتیجه‌ی عوامل زیست محیطی بهتر، افزایش یابد اما در پایان روز، همگی ما یک قدم به سمت پیری و مردن نزدیک می‌شویم.

“خوزه مانوئل ابورتو” از مرکز علوم جمعیت‌شناسی لورهولم آکسفورد گفت: «یافته‌های ما تأیید می‌کند که در جمعیت‌های تاریخی، امید به زندگی کم بود زیرا بسیاری از مردم در سنین جوانی از دنیا می‌رفتند.» اما با تداوم پیشرفت‌های پزشکی، اجتماعی و زیست‌محیطی، امید به زندگی بالا رفت. اکنون افراد بیشتری به مدت طولانی‌تری زندگی می‌کنند. هرچند، مسیر به سوی مرگ در سن پیری تغییری نکرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که زیست‌شناسی تکاملی بر همه چیز غلبه دارد و تاکنون پیشرفت‌های پزشکی نتوانسته این محدودیت‌های بیولوژیکی را برطرف کند.»

بنابراین چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟ تا جایی که می‌توانید خوب زندگی کنید و سعی کنید تا حد امکان از زندگی لـ*ـذت ببرید. اگر بدانید که همه چیز در نهایت به پایان می‌رسد، به طرز خاصی تسکین پیدا می‌کنید. از بسیاری جهات، این باور شما را مجبور می‌کند که بهترینُ خود باشید و از اطرافیان خود مراقبت کنید.

منبع بیگ بنگ


به هیچ وجه نمی‌توان از پیری جلوگیری کرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا