خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
فناوری Bluetooth

این فناوری برای ارتباط بین وسایل مختلف الکترونیکی است مانند بسیاری از راه های دیگر ارتباط بین دستگاه ها که با هم ارتباط برقرار می کنند. برای مثال:

●کابل های الکتریکی
●کابل های (Eternet (((LAN
●((WiFi
●سیگنال های مادون قرمز (Infrared)

هنگامی که شما از کامپیوتر یا تلفن استفاده می کنید اجزای گوناگونی سیستم شما را وارد یک انجمن الکترونیکی می کنند. شما با استفاده از چندین سیم ، کابل ،امواج رادیویی یا پرتو های مادون قرمز به این گروه وارد می شوید. Bluetooth یک ارتباط بی سیم و است که آینده ی جالبی دارد و می تواند زندگی مردم را راحت تر کند.

یک مسئله ی مهم :

هنگامی که دو دستگاه می خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند نیاز دارند که یکدیگر را شناسایی کنند ممکن است روش شناسایی آن در از طریق کد های خاصی باشد . اولین مورد در این ارتباط بخش فیزیکی آن است یعنی روش ارتباط دو وسیله که ممکن است از طریق امواج رادیویی یا از طریق سیم باشد . اگر این ارتباط با سیم است ، چقدر سیم نیاز است ؟

● در هر لحظه چه مقدار داده منتقل می شود ؟ برای مثال در ارتباط سریال در هر لحظه یک بیت فرستاده می شود حال آن که در ارتباط موازی(parallel) این تعداد می تواند بیشتر باشد .

● آن ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ؟ در تمامی ارتباط های الکترونیکی هر بایت معنا و مفهوم خاص خودش را دارد و اگر یکی از دستگاه ها این معانی را متوجه نشود ارتباط قطع می شود . این کد ها معمولا به عنوان پروتکل (Protocol) شناخته می شوند .

سیستم Bluetooth میزان مداخله ی کاربر در انتقال اطلاعات را کم کرده است به علاوه به طوری باور نکردنی مصرف باطری را پایین آورده است. این مسئله با یک مثال روشن تر خواهد شد : شما در حالی که در بیرون منزل ایستاده اید از سیستم Bluetooth موبایل خود استفاده می کنید . شما به شخصی که در طرف دیگر خط است می گویید که پنج دقیقه ی دیگر با شما تماس بگیرد ، در همین زمان شما به منزل وارد می شوید و نقشه ای از سیستم GPS ماشین شما به PC شما فرستاده می شود چون شما قبلا این قابلیت را بین این دو وسیله برنامه ریزی کرده بودید . پنج دقیقه بعد ، دوست شما تلفن می کند و به جای تلفن همراه شما PC شما زنگ می زند . دوست شما شماره ی درستی را گرفته ولی با استفاده قابلیتی که ذکر شد وظیفه ی زنگ زدن به PC واگذار شده است . هر ارتباطی که شما به وسیله ی همراهتان با دیگر وسایل بر قرار کنید فقط یک میلی وات(1 mW) از توان باطری همراه شما را مصرف می کند واین فوق العاده است.

منبع: رشد


سیستم Bluetooth

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا