خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با اختلال استرس و اضطراب شدید :

اختلال استرس و اضطراب شدید یا حاد یک وضعیت روانی است که می تواند بلافاصله پس از یک رویداد یا حادثه آسیب زا رخ دهد. رابـ*ـطه نزدیکی بین اختلال استرسی حاد (ASD) و اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) وجود دارد.

برخی افراد بعد از اختلال استرسی حاد یا ASD، اختلال PTSD را هم تجربه می کنند. طبق گزارش‌های اداره امور سربازان ایالات متحده آمریکا، تقریبا ۱۹ درصد افراد پس از وقوع رویداد آسیب زا، دچار اختلال ASD می‌شوند.
افراد مختلف به رویدادهای آسیب زا به گونه ای متفاوت پاسخ می دهند، اما آگاهی از اثرات فیزیکی و روانی بالقوه‌ای که پس از چنین رویدادهای رخ می‌دهند، اهمیت زیادی در درمان استرس و اضطراب شدید دارد.

اختلال ASD با واکنشهای استرسی حاد مشخص می شود که ممکن است در ماه اول پس از قرارگیری فرد در معرض یک رویداد آسیب زا رخ دهند.
برخی بیماران مبتلا به ASD، اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) را نیز تجربه می کنند، که فقط پس از چهار هفته پس از قرارگیری در معرض تروما تشخیص داده می شود و درمان استرس و اضطراب شدید با هدف کاستن علائم پاسخهای استرسی حاد و پیشگیری از گسترش آن به PTSD انجام می شود.

درمان اضطراب با هیپنوتیزم چه احساسی دارد؟
هدف هیپنوتراپی ، ورود به حالت تغییر یافته هوشیاری است که خلسه یا حالت هیپنوتیزمی نامیده می‌شود.افراد در حالت خلسه هیپنوتیزمی، حس آرامش و ریلکس شدن عضلات را تجربه می کنند. یا به عبارت ساده تر هیپنوتیزم نوعی آرامش عمیق است. در حالت هیپنوتیزم دسترسی به ضمیر ناخودآگاه و ایجاد تغییرات در آن ساده تر است. معمولا هر جلسه هیپنوتیزم درمانی بین نیم تا یک ساعت وقت می‌برد.

مهمترین مشکلی که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی با آن دست به گریبان هستند این است که وقتی در جمعی قرار می گیرند به صورت خودکار علایم ترس و اضطراب در آنها پدیدار می شود. و آنها هیچ کنترلی بر علایم خود ندارند. به عبارت ساده تر علایم اضطراب در این افراد به صورت خودکار فعال می شود که در هیپنوتراپی به دلیل دسترسی به ذهن ناخودآگاه می توان این پاسخ های خودکار را کنترل کرد.
به این ترتیب پس اتمام جلسات هیپنوتیزم درمانی علایم اضطراب در فرد به صورت خودکار فعال نمی شود.


درمان اضطراب با هیپنوتیزم

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
هیپنوتیزم و اختلالات اضطرابی :

درمان اضطراب با هیپنوتیزم
روش درمان هیپنوتیزمی و مؤثر اضطراب، هشدار می‌دهد که هریک از علایم منجر به نگرانی‌های شدید و ایجاد وحشت را جدی بگیرید، چرا که نشان‌دهندۀ وجود اختلالات اضطرابی است. تمامی علائم اضطراب با هم در یک فرد رخ نمی‌دهد ولی بسته به شدت آن، فرد ممکن است یک یا چند مورد را تجربه کند.

شایع‌ترین این علایم عبارتند از: تپش قلب، احساس تنگی نفس، خشک شدن دهان، تعریق زیاد، احساس سرما و یا گرمای زیاد، لرزیدن دست و پا، لرزش صدا، تهوع و دلپیچه، نفخ و اسهال، تکرار ادرار، حرکات غیر ارادی، تنش عضلانی، سردرد، لکنت زبان، اختلال در تمرکز، فراموشی، بی‌خوابی و نیز علاقه‌مند پذیری فرد.

درمان اضطراب با هیپنوتیزم و شناخت هراس‌ها :

هیپنوتیزم ، درمان مؤثر اضطراب با ایجاد آرامش عمیق در ذهن بیمار است. یکی دیگر از اختلالات اضطرابی، هراس است. ترس بی‌مورد و مقاوم نسبت به مواجهه با موقعیتی که کنترل نفس فرد را از او می‌گیرد.

هراس دارای سه مرحله است: هراس ساده که در آن فرد از رویارویی با شئ یا موقعیتی وحشت دارد، مثلاً ترسیدن از گربه یا محیط‌های دربسته.

هراس اجتماعی که وحشت فرد از قرار گرفتن در جمع و جامعه به آن دچار می‌شود. گذر هراسی که فرد با دور شدن از مکان‌های امن مثل خانه تجربه می‌کند، بنابراین تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب می‌کند.

پس از درمان اضطراب با هیپنوتیزم چه کنیم ؟

خوب ماندن پس از درمان اضطراب، به اتخاذ سبک زندگی سالم و خودآگاهی شما از شرایط موج بستگی دارد، اما برخی اصولی کلی که برای اکثریت افراد سودمند و مفید است نیز وجود دارد. اقداماتی که می‌توانید انجام دهید شامل کاهش و مدیریت سطوح استرس، حفظ سبک زندگی سالم، کاهش مصرف الکل، سیگار و انواع دارو است. خانواده و دوستان هم می‌توانند با ارائه پشتیبانی عاطفی از شما، نقش مهمی را ایفا کنند.

منبع: علم ماورا


درمان اضطراب با هیپنوتیزم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا