خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
سلام به اعضای انجمن رمان۹۸
امیدوارم که حالتون خوب و همیشه شاد و سلامت باشین!

به باشگاه انجمن رمان۹۸ خوش اومدین...
اینجا آموزش والیبال قرار میگیره که مدرسش هم خودم هستم!
امیدوارم که بتونید از مطالب نهایت استفاده رو ببرید.



*~sarina~*
این آموزش ها مختص انجمن رمان 98 است و هر گونه کپی پیگرد دارد!


•°•°•آموزش والیبال•°•°•

 
  • عالی
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: paeez81، AMIR85، M O B I N A و 3 نفر دیگر

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
جلسه اول:
"توضیح والیبال"

در دنیای مدرن امروز هر ساله ورزش های متنوع و زیادی را در تلویزیون تماشا می کنیم و یکی از مهیج ترین ورزش ها والیبال می باشد. ورزش والیبال همانند سایر ورزش ها مانند فوتبال به صورت تیمی می باشد به علاوه والیبال جزو ششمین ورزش محبوب و بزرگ ترین و گسترده ترین ورزش در برخی از کشور های جهان می باشد. این ورزش تیمی و مهیج در حقیقت پیشینه و قدمتی یکصد و ده ساله دارد و امروزه کشور های بسیار زیادی در سراسر دنیا عضو فدراسیون جهانی این ورزش هستند.

در این ورزش مهیج بازیکنان در دو تیم شش نفره در دو طرف تور بازی مستقر می شوند و همواره با رعایت قوانین و مقررات بازی در تلاش هستند تا توپ را از روی تور در زمین حریف خود بیاندازند و با کسب امتیاز های متععد برنده بازی شوند. در ادامه این مقاله از آسان اسپرت با ما همراه باشید تا با تاریخچه والیبال، بررسی تعداد داوران، آموزش والیبال اسپک، آموزش پنجه والیبال و ... آشنا شوید.

تاریخچه والیبال و تولد آن:
خیلی از افراد تا به امروز فقط به تماشای این ورزش هیجانی از طریق تلویزیون یا در نهایت استادیوم اکتفا کرده اند و چیز زیادی در مورد تاریخچه آن یا قوانین و مقررات این ورزش نمی دانند در ابتدای صحبت ها به تاریخچه این ورزش هیجانی می پردازیم. این ورزش در سال 1385 در کشور آمریکا به وسیله فردی به نام ویلیام مورگان ابداع و با گذشت زمان در جهان فراگیر شد و افراد زیادی به دنبال آموزش والیبال ترغیب شدند.
با گذشت زمان و محبوبیت این ورزش در بین مردم به خصوص جوانان شخص مورگان تصمیم گرفت برای جوانان ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام شود و هیجان انگیز تر باشد سپس با استفاده از یک توپ سبک شروع به آموزش والیبال و بازی کرد. این ورزش در ابتدا مینتونت نام داشت اما با گذشت زمان و محبوبیت بیش از حد این ورزش در مردم و رواج آن در سایر ایالت ها نام آن به والیبال تغییر پیدا کرد.
آموزش والیبال ورزشی مهیج و هیجانی:
همان طور که گفته شد ورزش والیبال را فردی به نام مورگان در سال 1385 ابداع کرد و با گذشت زمان در جنگ جهانی اول و دوم نیرو های آمریکایی که در زمان فراغت خود به این بازی مشغول بودند این ورزش را در سایر کشور های جهان گسترش دادند در نتیجه ورزش والیبال با سرعتی چشمگیر در اروپا و آسیا رواج پیدا کرد. با گذشت روز ها و سال ها ورزشی که یک زمان تنها تفریح بود به عنوان یک رشته ورزشی کامل در سطح جهان پدیدار شد.

مهم ترین ویژگی والیبال که در آموزش والیبال نیز مورد توجه هست سازگاری و انعطاف پذیری این ورزش می باشد. آموزش والیبال برای همه گروه های سنی امکان پذیر است و همچنین آموزش والیبال در سالن های ورزشی، پارک ها، زمین های بازی و حتی ساحل هم انجام می شود. حتی آموزش والیبال برای افراد کم سن، ناتوان یا معلول به صورت نشسته داده می شود.


•°•°•آموزش والیبال•°•°•

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: M O B I N A، ~BAHAR.SH~ و paeez81

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
سلام عشقا آموزش جدید داریم
"جلسه دوم"

انواع والیبال:
این ورزش هیجانی دو نوع دیگر نیز دارد که نشان از بهترین بودن این ورزش می باشد.

والیبال ساحلی : این والیبال همان طور که از نامش پیداست در ساحل و زمین های پیش بینی شده برگزار می شود. در والیبال عادی دو تیم شش نفره بازی می کنند اما والیبال ساحلی با دو بازیکن در هر دو طرف زمین می باشد. زمین بازی والیبال ساحلی نیز از زمین عادی کوچک تر بوده و طول آن 16 و عرض آن 8 متر می باشد.

والیبال نشسته : والیبال نشسته برای افرادی می باشد که نقص عضو دارند به عبارت دیگر بعضی از افراد مشکلات حرکتی دارند به این منظور والیبال نشسته برای ان ها قرار داده شده که در پارا المپیک به اجرا در می آید. در والیبال نشسته هم تور بازی و هم زمین بازی کوچک تر می باشد. بازیکنان در این نوع والیبال با دستان خود به بازی می پردازند.


تکنیک توپ گیری در والیبال به چه صورت است؟

ورزش والیبال مانند هر ورزش دیگری فنون مهمی دارد و یکی از مهم ترین فنون این ورزش جذاب فن توپ گیری می باشد که انجام این فن به آمادگی بدنی قابل توجهی نیاز دارد. برای زدن این فن سه حالت وجود دارد :

وضعیت ایستاده : در زدن این فن با وضعیت ایستاده باید پاها از مفصل زانو کم تر خمیدگی داشته باشند.

وضعیت خمیده : در این حالت خمیدگی پاها از ناحیه مفصل زانو بیشتر می شود به طوری که بدن باید به زمین نزدیک شود.

وضعیت نشسته : در زدن این فن بازیکن با حالت خم کردن زانو هایش باید کاملا به سطح زمین نزدیک شود.

اموزش والیبال دخترانه و چالش های پیش رو♡

در بسیاری از رشته های ورزشی دختران به دلیل نداشتن توان بدنی مناسب نمی توانند کار کنند اما در ورزش والیبال به این صورت نیست و دختران همانند مردان می توانند در این رشته شروع به فعالیت کنند. اموزش والیبال دخترانه با پسران هیچ فرقی نداشته و از همان قاعده و قانون باید پیروی کنند اما بعضی از شرایط بازی مانند ارتفاع تور برای دختران متفاوت می باشد.

این تفاوت ها مانع فعالیت دختران در این رشته ورزشی نمی باشد اما از طرفی دیگر چالش هایی برای دختران وجود دارد. دبیرکل فدراسیون ورزش والیبال ایران معتقد است به دلیل استعداد یابی در سن نامناسب دختران، نبود آموزش یکسان در مدارس دختران، مدرک گرایی در بین مربیان زن، نداشتن تجربه لازم کادر فنی تیم های دختران همواره با چالش هایی رو به رو بوده ایم.


•°•°•آموزش والیبال•°•°•

 
  • تشکر
Reactions: M O B I N A

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش والیبال
"جلسه سوم"

آموزش پنجه والیبال به راحتی

ورزش والیبال برای اولین بار در تابستان 1960 در برنامه بازی های المپیک قرار گرفت که امروزه در سراسر جهان این ورزش بازی می شود. امروزه در ورزش والیبال حدودا 800 میلیون بازیکن در جهان وجود دارد که 46 میلیون از آن ها مطعلق به ایالات متحده آمریکا هستند زیرا ورزش والیبال برای تمامی گروه های سنی مناسب می باشد و هر کس می تواند با یادگیری تکنیک های والیبال این ورزش را انجام دهد.

تکنیک پنجه والیبال از مهم ترین و دقیق ترین تکنیک های والیبال محسوب می شود. اگر یک بازیکن والیبالیست تکنیک پنجه را به خوبی یاد بگیرد در تعیین مسیر توپ، سرعت توپ، محل فرود توپ و هدف گیری دقیق بسیار موفق خواهد بود. در آموزش پنجه والیبال سه محور مورد بحث می باشد مانند وضعیت عمومی بدن، وضعیت دست ها، مراحل دریافت و ارسال توپ. یادگیری درست این مهارت به بازیکنان حمله ای و لیبرو ها کمک قابل توجهی برای بردن می کند.

آموزش اسپک:

قبل از آموزش والیبال اسپک باید بدانیم که اسپک چیست؟ به تکنیک اسپک زدن در ورزش والیبال آبشار هم می گویند. اگر فردی این تکنیک را بلد باشد ضربه ای سرنوشت ساز به تیم مقابل خواهد زد. در آموزش اسپک زدن در والیبال باید به سمت زمین حریف پشت تور به پرتاپ توپ بپردازید.

در حقیقت شما در اسپک زدن باید منتظر پاسور بمانید تا توپ را در نزدیکی تور تنظیم کند به عبارتی دیگر خود را به کنار توپ رسانده و بپرد با انجام این تکنیک به روش درست می تواند امتیاز ویژه ای کسب کند. همچنین اگر توپ قبل از اینکه تیم حرف آن را بگیرد به زمین بخورد تیم شما صاحب یک امتیاز خواهد شد.


قوانین و مقررات والیبال:

ورزش والیبال نیز همانند سایر رشته های ورزشی قوانین و مقررات خاصی دارد. بیست و هشت قانون وجود دارد که سازمان جهانی فیفا برای بازی والیبال تعیین کرده است. برای مثال توپ در هنگام عبور از روی تور نباید به تور برخورد کرده یا انتن را لمس کند یا نگه داشتن توپ در دست یا حتی با فشار هل دادن توپ خطا محسوب می شود و بازیکن تنها باید توپ را لحظه ای در دست خود نگه دارد.

قوانین زیادی در والیبال وجود دارد که در آموزش والیبال pdf می توانید به بررسی تمامی قوانین و مقررات بپردازید. باید گفت که در صورت بروز هر گونه خطایی بازیکنان از داور کارت قرمز یا کارت زرد دریافت خواهند کرد. کارت زرد به معنی اخطار می باشد و اگر یک بازیکن کارت زرد دریافت کند همچنان می تواند به بازی خود ادامه دهد اما در صورت دریافت کارت قرمز از بازی اخراج خواهد شد و حق بازی نخواهد داشت.


•°•°•آموزش والیبال•°•°•

 
  • تشکر
Reactions: M O B I N A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا