خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با اینترنت

اينترنت مشهورترين و پرطرفدارترين شبكه اطلاع رساني در جهان امروز است، اين شبكه، يك شبكه جهاني است كه از ميليون‌ها كامپيوتر در سراسر جهان تشكيل شده است.
اين كامپيوترها به روش‌هاي مختلف مثل فيبر نوري، ماهواره و خطوط مخابراتي با يكديگر در ارتباطند.
براي اين‌كه كامپيوترها بتوانند داده‌هايي را با يكديگر به اشتراك بگذارند، بايد داده‌هاي ارسالي بر اساس يك قرارداد يا توافق‌نامه مشترك باشد، اين توافق‌نامه TCP/IP نام دارد، با توجه به اين قرارداد هر كامپيوتر در اينترنت داراي يك آدرس يا يك ip مي‌باشد كه در شبكه اينترنت به وسيله اين آدرس قابل شناسايي باشد، آدرس ip براي هر كامپيوتر مانند كد پستي مي‌باشد، به اين ترتيب به وسيله آدرس ip هر كامپيوتر مي‌توان به آن دسترسي پيدا كرد و يا فايلي را براي آن ارسال كرد.
اينترنت متشكل از كامپيوترها مي‌باشد، كامپيوترهاي server و كامپيوترهاي Client، كامپيوترهاي Server نقش سرويس دهنده‌هاي بين‌المللي را دارا مي‌باشند، در حالي كه كامپيوترهاي Client دريافت‌كننده انواع سرويس‌هاي ارائه شده مي‌باشند.
براي اين‌كه به اينترنت دسترسي پيدا كنيد بايد به يكي از سرورهاي اينترنت متصل شويد. شركت‌هايي براي ايجاد اين ارتباط‌ها ايجاد شده‌اند كه ISP نام دارند.
زماني كه براي خريد به فروشگاه مراجعه مي‌كنيد توجه داشته باشيد كه مغازه‌دار اجناس خود را از فروشگاه بزرگ‌‌تري خريداري مي‌كند، به اين ترتيب به ازاي دريافت مبلغي آن را در اختيار شما قرار مي‌دهد، به اين ترتيب هر فرد مي‌تواند با مراجعه به شركت‌هاي ارائه دهنده اينترنت هزينه آن را پرداخته و آن را دريافت كند.
براي استفاده از اين سرويس‌ها به يك مودم نياز داريد، به چند روش مي‌توانيد از خطوط مخابراتي براي اتصال به اينترنت استفاده كنيد، با استفاده از خطوط Dial-UP و يك كارت اينترنت شامل نام كاربري، كلمه عبور و يك شماره كه براي اتصال به اينترنت بر روي آن قرار دارد مي‌توانيد به شبكه اينترنت متصل شويد.
اما در اين حالت بيش‌ترين سرعتي كه مي‌توانيد داشته باشيد ۵۶Kb در ثانيه است هر چند با توجه به مودم و كيفيت خطوط تلفن اين مقدار مي‌تواند كم‌تر نيز باشد، براي افزايش سرعت مي‌توانيد از خطوط اجاره‌اي يا Leased Line نيز استفاده كنيد به اين ترتيب با سرعت بسيار بيش‌تري از اينترنت استفاده نماييد البته بايد توجه داشته باشيد كه اين خطوط بسيار گران‌قيمت مي‌باشند و شركت‌هاي ISP و ارائه دهنده‌هاي خطوط از آن استفاده مي‌كنند.
براي داشتن سرعت بيش‌تر و هزينه كم‌تر بايد از يك مودم ADSL و خطوط ADSL استفاده نماييد، به اين ترتيب با توجه به سرويس درخواستي مي‌توانيد سرعت‌هاي ۶۴kbs و بالاتر را داشته باشيد.
استفاده از سرويس ADSL بسيار به صرفه‌تر از سرويس Dial-up مي‌باشد. اين كار مزاياي ديگري نيز دارد كه در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم.
در اتصال به اينترنت از طريق خطوط Dial-up خطوط تلفن اشغال بوده و هزینه آن بر روي قبض تلفن از طريق مخابرات اضافه مي‌شود.
بايد توجه داشته باشيد كه در اين روش بايد شماره‌گيري انجام دهيد، هر چه محل سرويس‌دهنده از محل سكونت بيش‌تر باشد هزينه شماره‌گيري بيشتر خواهد شد، همچنين همان‌طور كه گفته شد بيش‌ترين سرعت ۵۶kbs مي‌باشد كه سرعت پاييني است.
اما در استفاده از سرويس ADSL خطوط تلفن اشغال نخواهد شد و علاوه بر آن هزينه استفاده از اين سرويس تنها محدود به پرداخت هزينه ماهيانه سرويس كه با توجه به سرعت و زمان استفاده از اينترنت بسيار باصرفه‌تر است مي‌باشد.
يعني مي‌توانيد در تمام مدت شبانه‌روز از اينترنت استفاده كنيد بدون آنكه هزينه بيش‌تري را متقبل شويد، در ادامه نحوه استفاده از اين سرويس را توضيح خواهيم داد.
هنگامي كه از تلفن براي ارتباط كلامي استفاده مي‌كنيد در واقع حجم كوچكي از كابل تلفن اشغال مي‌شود. بنابراين براي استفاده از ADSL مي‌توان از بخش‌هاي ديگر آن استفاده نمود.
براي درك بهتر اين مطلب به اين مثال توجه كنيد.فرض كنيد قطر كابل تلفن ۸ سانتي‌متر باشد، براي ارتباط كلامي تنها ۲ سانتي‌متر از آن استفاده مي‌شود.
منبع: بوم آس


آموزش اینترنت به زبانی کاملا ساده

 
  • تشکر
Reactions: Mahla_Bagheri

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
براي اتصال به اينترنت از طريق Dial-up از همين ۲ سانتي‌متر استفاده شده بنابراين تلفن اشغال مي‌شود. اما براي اتصال به اينترنت از طريق ADSL 6 سانتي‌متر باقيمانده استفاده مي‌شود. بنابراين به طور هم‌زمان از خطوط تلفن براي ارتباط كلامي و ADSL استفاده كرد.
اكنون به ذكر چند نكته در اين مورد خواهيم پرداخت، در بين سرويس‌هاي مختلف ADSL مي‌توانيد سرويس‌هايي با پهناي باند محدود را مشاهده كنيد.در اين سرويس دو پارامتر مدنظر قرار مي‌گيرد:
سرعت استفاده و حجم مصرفي، به اين ترتيب با توجه به اين دوپارامتر بايد انتخاب مناسبي داشته باشيد، همچنين به اين نكته بايد توجه كنيد كه حجم مصرفي مربوط به ميزان دريافت و ارسال داده‌ها مي‌باشد.
به عنوان آخرين نكته بايد توجه داشته باشيد كه با مراجعه به سرويس‌دهنده‌هاي خطوط اينترنت با اين موضوع روبرو شويد كه خط شما درون PCM قرار دارد و امكان راه‌اندازي سرويس ADSL وجود ندارد،‌اين قسمت مربوط به قسمتي از كابل مي‌شود كه در هنگام مكالمه از آن استفاده نمي‌شود. در بعضي مناطق قديمي‌تر كه هنگام راه‌اندازي خطوط تلفن با روش‌‌هاي مرسوم وجود ندارد، براي راه‌اندازي خط تلفن جديد از تكنولوژي PCM استفاده مي‌كنند، اين تكنولوژي همچنين در مناطقي كه تعداد مسكونين زياد هستند و در مجتمع‌هايي با تعداد واحدهاي بالا به كار مي‌رود.
نحوه كار آن به اين صورت است كه يك كابل تلفن را براي استفاده از متعدد از آن به بخش‌هاي مجزا تقسيم مي‌كنند به اين ترتيب هيچ بخشي از آن براي ارسال داده‌هاي ديگر به عنوان مثال راه‌اندازي خطوط ADSL وجود ندارد. البته توجه داشته باشيد كه تكنولوژي PCM در ساير كشورها كاربرد چنداني ندارد.
منبع: بوم آس


آموزش اینترنت به زبانی کاملا ساده

 
  • تشکر
Reactions: Mahla_Bagheri
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا