خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

تینا حسین پور

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/4/21
ارسال ها
58
امتیاز واکنش
848
امتیاز
203
سن
18
زمان حضور
5 روز 3 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
تو یک زنی...

زیبا باش!

لباس خوب بپوش

ورزش کن

مواظب هیکل و اندامت باش

هر سنی که داری خوب و زیبا بگرد

همیشه بوی عطر بده

مطالعه کن و آگاهيتو بالا ببر

خودت را به صرف قهوه ای یا چایی

در يک خلوت دنج ميهمان کن

برای خودت گاهی هديه ای بخر

وقتی به خودت و روحت احترام می گذاری

احساس سربلندی می کنى

آنوقت ديگر از تنهايی به ديگران پناه نمی بری

و اگر قرار است انتخاب کنی

کمتر به اشتباه اعتماد می کنی

يادت باشد

"برای یک زن عزت نفس غوغا ميکند"
بالا بودن عزت نفس در زنان می‌تواند یک جامعه را از انحطاط نجات دهد. جامعه‌ای که در آن زنان اعتماد به نفس نداشته باشند، نمی‌تواند نسلی نواندیش، فرهیخته و خلاق تربیت کند. اغلب زنان به دلیل شرایط محیطی و نوع آموزش و تربیت فاقد عزت نفس کافی هستند. این موضوع می‌تواند سرنوشت و کیفیت زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار دهد. البته قسمت خوب ماجرا آنجاست که عزت نفس یک صفت ذاتی یا انتسابی نیست. بلکه آن را در طی زندگی بدست می‌آورید. حتی ممکن است آن را طی یک دوره از دست بدهید.
به دنبال تایید دیگران نمانید
متاسفانه یکی از دلایل کمبود اعتماد به نفس در زنان، منتظر ماندن برای تایید دیگران است. زنان بیش از مردان در جامعه به دنبال دریافت اجازه بوده‌اند و همین موضوع بیشترین تاثیر منفی را بر روی عزت نفس گذاشته است. برای بالا بردن عزت نفس زنان ابتدا باید خودتان قدرت تصمیم‌گیری را پیدا کنید. تایید دیگران باید فقط به عنوان یک مشورت مورد استفاده قرار بگیرد.


عزت نفس در بانوان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
وقتی نتیجه و یا انجام یک کار را فقط با اجازه شخص دیگری انجام می‌دهید، به تدریج عزت نفس را از شما می‌گیرد.
با خودتان مهربان‌تر رفتار کنید
یکی از روش‌های افزایش عزت نفس در زنان مهربانی در حق خودتان است. هر فکری که از کنار ذهن‌تان عبور می‌کند، قدرت تبدیل شدن به یک عادت و سپس شکل‌ دادن شخصیت را دارد. وقتی در مورد خودتان منفی‌بافی کنید، این رفتار بر روی ذهن‌تان تاثیر منفی می‌گذارد. اگر بخواهید به فرد موفقی تبدیل شوید، ابتدا باید هر فکر منفی را از خود دور کنید.
عزت نفس تنها زمانی افزایش می‌یابد که فکرتان را در مورد خود کنترل کنید. این کار در ابتدا سخت است اما با کمی تمرین شدنی است.
در تعاملات خود را تحقیر نکنید

وقتی در حال تعامل و ارتباط با دیگران هستید، فکر نکنید با تحقیر کردن می‌توانید روابط را صمیمی‌تر کنید. برخی از زنان فکر می‌کنند برای اینکه محبوب‌تر باشند، باید خودشان را کوچک کنند. یکی از راه های افزایش عزت نفس در زنان احترام به خویش است.
تاکنون هیچ روانشناس یا مشاوری نگفته است که اگر در روابط با دیگران خودتان را خرد و تحقیر کنید، روابط بهتر می‌شود. برای نشان دادن تواضع و افتادگی، تحقیر کردن خود نتیجه‌ای جز کاهش عزت نفس را ندارد. اگر می‌خواهید فرد فروتنی باشید نیازی به این کار نیست؛ کافیست کمی مهربان و خاکی باشید.
از افراد خودبزرگ‌بین فاصله بگیرید
اگر چه ریشه اصلی کمبود عزت نفس به درون برمی‌گردد، اما گاهی محیط در آن تاثیر دارد. وقتی در ارتباط با دیگران احساس می‌کنید عزت نفس‌تان کمتر شده، مطمئن باشید که این ارتباط صحیح نیست. برای افزایش عزت نفس باید از چنین افرادی دوری کنید. هر کسی که حرمت شما را نگه نمی‌دارد، به مرور زمان تفکر و رفتار او در ذهن شما رخنه می‌کند.
نیازی به گفتن بیشتر نیست که افراد خودبزرگ‌بین جز خودشان کسی را نمی‌بینند. از سوی دیگر برای نشان دادن خود، سعی می‌کنند دیگران را تحقیر و کوچک کنند تا خودشان بیشتر دیده شوند.
روی اهداف‌تان تمرکز کنید
زندگی یک میدان مسابقه دو نیست که اگر کسی زودتر از شما به موفقیت رسید، راه شما مسدود شود. اشتباه بسیاری از افراد اینست که فکر می‌کنند اگر دیگران به موفقیت رسیدن، مسیر آن‌ها تنگ‌تر و سخت‌تر می‌شود. در حالی‌ که موفقیت از نظر هر کس معنای متفاوتی دارد. از سوی دیگر راه‌های رسیدن به آن نیز مفهوم متفاوتی دارد.
#متینا_کوثری


عزت نفس در بانوان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
پس نباید فکر کنید اگر کسی در اطراف شما به موفقیتی رسید که شما سال‌ها آرزویش را داشتید، یعنی شما ناتوان هستید. گاهی شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که برخی سریع‌تر به خواسته‌هایشان می‌رسند. برای بالا بردن عزت نفس در زنان باید یاد بگیرید که فقط بر روی اهداف خودتان متمرکز شوید و به دیگران کاری نداشته باشید.
ورزش کنید
ورزش یک روش عالی برای افزایش عزت نفس زنان است. زیرا باعث افزایش هورمون‌های شادی‌آور در بدن می‌شود. ترشح اندروفین در بدن یکی از دلایل احساس خوب در زنان است. تعیین هدف، ایجاد انگیزه و حتی افزایش عزت نفس ارتباط زیادی با ورزش کردن دارد.
برای افزایش عزت نفس زنان واقع بین باشید
یکی از راه‌های بالا بردن عزت نفس در زنان پذیرفتن اشتباهات است. تاکنون هیچ فردی پیدا نشده است که به طور مطلق کامل و ایده‌آل باشد. در هر فردی ممکن است نقاط مثبت بی‌شماری وجود داشته باشد. در مقابل همین فرد نقاط منفی هم دارد. برای مثال کویین اسپیسی بازیگر موفق هالیوود در زندگی شخصی مشکلات زیادی دارد که همیشه مورد انتقاد بوده است.
سلنا گومز هنرپیشه و خواننده محبوب آمریکایی‌ها با وجود موفقیت‌های بی‌شمار مدت‌ها دچار یک بیماری روحی شده بود. قصد ما از گفتن این مثال‌ها امید واهی دادن نیست. بلکه می‌خواهیم بگوییم در کنار نقاط مثبت، همیشه نقاط منفی و تاریک هم وجود دارند. هر کسی ممکن است دچار اشتباه شود، پس نباید خود را بخاطر اشتباهات سرزنش کنید.
در پایان
برای افزایش عزت نفس در زنان باید برای کوچک‌ترین موفقیت‌ها هم شاد باشید. اجازه ندهید غم و غصه شادی حاصل از موفقیت را از بین ببرد. بالا بردن عزت نفس تنها با تلاش خودتان بدست می‌آید. اگر می‌خواهید شاد زندگی کنید و مدام حسرت زندگی دیگران را نخورید، برای افزایش عزت نفس‌تان تلاش کنید.

منبع: irselfmade
#متینا_ کوثری


عزت نفس در بانوان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا