- عضویت
- 5/10/20
- ارسال ها
- 560
- امتیاز واکنش
- 16,971
- امتیاز
- 303
- محل سکونت
- !~شهر فراموشی~!
- زمان حضور
- 70 روز 22 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفیر افغانستان در ایران در گفت وگویی با خبرنگار آوا در حاشیه اختتامیه همایش و نمایشگاه بین المللی هنر خوشنویسی «رقص قلم» در حوزه کشورهای راه ابریشم در تهران تأکید کرد که افغانستان به عنوان مهد هنر خط خصوصا خط نستعلیق و هنر تذهیب یعنی مینیاتوری به خاطر بهزاد بزرگ، نقش محوری در این نمایشگاه داشته و دارد.
خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ تهران: عبدالفغور لیوال که در حاشیه مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه بین المللی هنر خوشنویسی رقص قلم در حوزه کشورهای راه ابریشم در تهران با خبرنگار آوا سخن می گفت، افزود که به همین خاطر، کسانی که از این نمایشگاه بازدید کردند، از آثار هنری افغانستان بسیار استقبال کردند.
لیوال بر نقش فعال تر در چنین جشنواره ها در آینده تأکید کرد تا به گفته او، جهانیان بفهمند که افغانستان به عنوان کشوری که در حال جنگ و منازعه طولانی قرار دارد، اصالت ها و ارزش های فرهنگی و هنری خود را حفظ کرده است. وی از تمام هنرمندان افغانی که در این نمایشگاه سهم داشتند، تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که افغانستان در نمایشگاه های آینده، نقش محوری داشته باشد و همچنین بعضی نمایشگاه ها در داخل کشور برگزار شود.
سفیر کشور در ایران در پاسخ به این سوال که چرا هنر و هنرمندان افغانستانی ناشناخته مانده اند، تأکید کرد:
"متأسفانه به عنوان کشوری که در حال جنگ است، طبعا ما نتوانستیم تمام ثروت ها و ارزش های فرهنگی هنری خود را به دنیا بنمایانیم، به همین خاطر شاید افغانستان از نظرها دور ماند و کسی نفهمید که مهد ایجاد و پرورش هنر مینیاتوری، افغانستان است".
وی در مورد قدامت هنر مینیاتوری در افغانستان گفت:
"هنر مینیاتوری از لحاظ تاریخی به نام بهزاد و مکتب بهزاد در افغانستان برمی گردد.
حتی یک تعداد مینیاتوری ها در بامیان به دوران قبل از اسلام برمی گردد.
نگاره ای در یکی از دیوارهای مغاره های بامیان نقاشی شده که تقریبا قدمت 1700 ساله دارد و یکی از کهن ترین نگاره هایی به شمار می رود که هم هنر نقاشی در آن استفاده شده و هم مینیاتوری.
این خود می رساند که هنر مینیاتوری مربوط دوره های اسلامی نیست و حتی پیش از آن، در افغانستان معمول بوده است"
خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ تهران: عبدالفغور لیوال که در حاشیه مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه بین المللی هنر خوشنویسی رقص قلم در حوزه کشورهای راه ابریشم در تهران با خبرنگار آوا سخن می گفت، افزود که به همین خاطر، کسانی که از این نمایشگاه بازدید کردند، از آثار هنری افغانستان بسیار استقبال کردند.
لیوال بر نقش فعال تر در چنین جشنواره ها در آینده تأکید کرد تا به گفته او، جهانیان بفهمند که افغانستان به عنوان کشوری که در حال جنگ و منازعه طولانی قرار دارد، اصالت ها و ارزش های فرهنگی و هنری خود را حفظ کرده است. وی از تمام هنرمندان افغانی که در این نمایشگاه سهم داشتند، تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که افغانستان در نمایشگاه های آینده، نقش محوری داشته باشد و همچنین بعضی نمایشگاه ها در داخل کشور برگزار شود.
سفیر کشور در ایران در پاسخ به این سوال که چرا هنر و هنرمندان افغانستانی ناشناخته مانده اند، تأکید کرد:
"متأسفانه به عنوان کشوری که در حال جنگ است، طبعا ما نتوانستیم تمام ثروت ها و ارزش های فرهنگی هنری خود را به دنیا بنمایانیم، به همین خاطر شاید افغانستان از نظرها دور ماند و کسی نفهمید که مهد ایجاد و پرورش هنر مینیاتوری، افغانستان است".
وی در مورد قدامت هنر مینیاتوری در افغانستان گفت:
"هنر مینیاتوری از لحاظ تاریخی به نام بهزاد و مکتب بهزاد در افغانستان برمی گردد.
حتی یک تعداد مینیاتوری ها در بامیان به دوران قبل از اسلام برمی گردد.
نگاره ای در یکی از دیوارهای مغاره های بامیان نقاشی شده که تقریبا قدمت 1700 ساله دارد و یکی از کهن ترین نگاره هایی به شمار می رود که هم هنر نقاشی در آن استفاده شده و هم مینیاتوری.
این خود می رساند که هنر مینیاتوری مربوط دوره های اسلامی نیست و حتی پیش از آن، در افغانستان معمول بوده است"
افغانستان مهد هنر خط خصوصا خط نستعلیق و هنر مینیاتوری است!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com