خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

goli.e

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/20
ارسال ها
494
امتیاز واکنش
3,631
امتیاز
228
زمان حضور
48 روز 13 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوخاری کردن بستنی شاید عجیب باشد ولی امکان‌پذیر است. این روش یک طعم خاص و دلپذیر به بستنی می‌دهد. هر طعم بستنی‌ای که می‌پسندید را می‌توانید در یک پوسته از بیسکوییت بپوشانید و سرخ کنید تا بافتی شکننده‌تر پیدا کند و خوش‌رنگ‌تر، خوش‌طعم‌تر شود. در نهایت یک بستنی دارید که داخل آن نرم، شیرین، خنک و بیرون آن ترد، کرانچی، شکننده و گرم است. در این پست از مجله آشپزی بهار روش تهیه بستنی سوخاری را شرح می‌دهیم.



مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی سوخاری:
بستنی وانیلی (یا هر طعمی که دوست دارید) ۲ پیمانه
کورن فلکس ۱ پیمانه
دارچین نصف قاشق چای‌خوری
پودر نارگیل یک سوم پیمانه
شیر یک قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ یک عدد
عسل به مقدار لازم
روغن سرخ‌کردنی

طرز تهیه
بهتر است از کورن‌فلکس به عنوان پودر سوخاری بستنی سوخاری استفاده کنید اما به جای کورن‌فلکس می‌توان بیسکویت یا نان ریزشده به کار برد و حتما باید به این نکته توجه داشت که کورن فلکس، بیسکوییت یا تکه‌های نان باید پودر شوند.

یک ورق روغنی در یک سینی بگذارید و با قاشق مخصوص بستنی یا هر وسیله دیگری بستنی‌ها را گرد کنید و روی کاغذ روغنی با فاصله از هم قرار دهید و سینی را به مدت سه ساعت داخل فریزر بگذارید تا بستنی کاملا یخ‌زده و سفت شود. (اسکوپ را درون آب داغ بگذارید تا بتوانید بستنی ها را آسان‌تر جدا کنید).

کورن فلکس (یا نان یا بسکوییت) را درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید و با گوشت کوب یا هر وسیله دیگری مثلا وردنه بکوبید تا ریز شود (البته می‌توان مواد را در غذاساز نیز پودر کرد) بعد با پودر نارگیل و پودر دارچین قاطی کنید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف گود بگذارید.

تخم‌مرغ و شیر را با هم قاطی کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا کف کند، بستنی‌ها را از فریزر بیرون آورده و ابتدا در تخم مرغ و بعد در کورن‌فلکس بـ*ـغلتانید؛ به طوری که همه بستنی با کورن‌فلکس، دوباره به مدت ۳ ساعت بستنی‌ها را در فریزر بگذارید. برای اینکه دسرتان بهتر شود می‌توانید بستنی ها را به مدت ۲۴ ساعت در فریزر بگذارید زیرا بسیار مهم است که بستنی‌ها سفت سفت باشند.

ماهیتابه را روی شعله بگذارید تا داغ شود سپس درون ماهیتابه روغن سرخ‌کردنی بریزید تا گرم شود. اسکوپ‌های بستنی را یکی یکی از فریزر بیرون آورید و به سرعت در ماهیتابه بگذارید زمانی که یک طرف بستنی سرخ شد بستنی را بر عکس کنید تا طرف دیگر بستنی نیز سرخ گردد (مدت زمان لازم برای یک طرف بستنی ۲۰ ثانیه است). برای آزمایش مناسب بودن شعله گاز می‌توانید یک کورن‌فلکس را در ماهیتابه بگذارید. اگر در عرض ۲۰ ثانیه قهوه‌ای شد شعله گاز مناسب است. توجه کنید که حتما باید هر اسکوپ را جداگانه سرخ کنید.

زمانی که بستنی‌ها را از ماهیتابه بیرون آوردید روی کاغذ یا دستمال بگذارید تا روغن اضافی بستنی خارج شود. این دسر را هم می توان سرد و هم گرم سرو کرد. در صورتی که قصد دارید این دسر را به صورت گرم میل کنید، سریعا بعد از سرخ کردن بستنی‌ها آن را سرو کنید تا از هم نپاشند ولی اگر قصد دارید بستنی سوخاری را سرد میل کنید باید پس از بیرون آوردن بستنی‌ها از روغن آنها را با فاصله از هم گذاشته و به مدت ۲ ساعت در فریزر بگذارید سپس این دسر را سرو کنید. بستنی سوخاری را می‌توان با سس شکلاتی، عسل، خامه یا میوه دلخواه میل کرد.
.
.
منبع: بهار


طرز تهیه بستنی سوخاری

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا