خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک های ملی و مناطق حفاظت شده از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند هستند. در این کشور بیش از ده پارک ملی بزرگ وجود دارد که گردشگران تور تایلند در سفر به شهرهای مختلف از آنها بازدید می کنند.

پارک ملی کائو یای (خائو یای) یکی از ده پارک ملی برتر تایلند می باشد که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

بدون شک می‌توان گفت که پارک ملی خائو یای تایلند (Khao yai national park) یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند به شمار می‌رود.






گردشگرانی که علاقمند به آشنایی با طبیعت و حیوانات وحشی هستند می‌توانند از این پارک بازدید داشته باشند. تاسیس این پارک به سال 1962 به عنوان اولین پارک ملی در کشور تایلند باز می‌گردد و سومین پارک بزرگ طبیعی در کشور تایلند به حساب می‌آید.



بیشتر مساحت این پارک در استان ناخون راتچاسیما قرار گرفته است ولی تا استان‌های پراچینبوری و سارابوری نیز امتداد پیدا می‌کند. فاصله این پارک تا بانگوک (پایتخت تایلند) حدود 180 کیلومتر می‌باشد.




مساحت این پارک برابر با 2168 کیلومتر مربع است که شامل چمنزارها و مراتع سرسبز و پرباران می‌شود. کوه خائو روم به عنوان مرتفع ترین نقطه این پارک با ارتفاع 1351 متر از سطح دریای آزاد شناخته شده و متوسط ارتفاع این پارک در مناطق پست مابین 400 الی 1000 متر از سطح دریای آزاد می‌باشد.

بخشی از این پارک ملی را جنگل دونگ فایاین خائو تشکیل می‌دهد که یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث طبیعی یونسکو به شمار می‌رود.



از لحاظ آب و هوا، این پارک ملی در میان ماه‌های می‌ ‌تا اکتبر هر سال پر باران ترین فصل خود را پشت سر می‌گذارد و بیشترین میزان بارندگی در این پارک ملی متعلق به ماه سپتامبر می‌باشد.

البته میان ماه‌های نوامبر تا فوریه این پارک در شرایط زمستانی می‌باشد و میانگین دما در این فصل 22 درجه سانتی گراد در روز و 10 درجه سانتی گراد در شب می‌باشد (افت شدید دما در میان شب و روز می‌تواند آزار دهنده باشد.).




حیوانات وحشی پارک ملی خائو یای تایلند




پستانداران : بسیاری از پستانداران را می‌توانید در این پارک ملی از نزدیک و به دور از قفس در زندگی وحشی خود بازدید کنید که شامل فیل‌ها، خوک‌های شمالی، گوزن، گوسفند، گیبون (نوعی میمون) و غیره می‌باشد.

مدتی است که در این پارک ملی رد پایی از ببر‌ها مشاهده نمی‌شود ولی دوربین‌های جاسوس که توسط پارک بان‌ها کار گذاشته شده اند در پارک‌های ملی اطراف مانند پارک ملی تاپ لان و پانگ سیدا اثراتی از حضور ببر‌ها شکار شده است که این امیدواری را زنده می‌کند تا این حیوانات دوست داشتنی دوباره به خانه خود یعنی پارک ملی خائو یای تایلند باز گردند.





پرندگان : اگرچه احتمالا برخی از نمونه‌های پرندگان به صورت اتفاقی ثبت شده باشند و در حال گذر به عنوان یک پرنده مقیم در این پارک ملی شناخته شده اند ولی حدود 445 گونه پرنده مختلف در این پارک ملی ثبت شده اند.

این پارک یکی از بزرگترین خانواده‌های توکان شاخ دار را میزبانی می‌کند که همین امر سبب شده تا گردشگران بتوانند پرواز زیبای این پرنده را بر فراز آسمان پارک ملی خائو یای تایلند مشاهده کنند. به طور کلی می‌توان گفت که نمونه‌های نادر بسیار زیادی در این پارک ملی زندگی می‌کنند که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای شما جذاب باشد.





خزندگان : میزبانی پارک ملی خائو یای تایلند از بیش از 85 گونه از انواع خزندگان یافته شده است که برخی از آن‌ها به عنوان خزندگان نادر و در معرض انقراض شناخته می‌شوند.

انواع مار و سایر خزندگان را می‌توانید در این پارک ملی مشاهده کنید. البته برای ورود به قسمتی که خطر بیشتری برای مواجهه به خزندگان وجود دارد، باید مجوزهای محلی دریافت کنید.


جاذبه تفریحی گردشگری زیبا و دیدنی پارک ملی خائو یای (کائو یای) تایلند

 

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردشگری در پارک




برای بازدید از این پارک، باید حتما از یک خودرو استفاده کنید چرا که از محل ورودی پارک تا شروع منطقه محافظت شده حدود 14 کیلومتر مسافت وجود دارد و حتی اگر این مسافت را پیاده طی کنید، باز هم فاصله مابین نقاط مختلف این پارک ملی بسیار زیاد است و ممکن است که در این زمینه به مشکل برخورد کنید.

پس بهتر است برای گردشگری در پارک ملی خائو یای تایلند از امکانات مختلف ارائه شده مانند تور یک روزه بازدید از حیات وحش استفاده کنید. همچنین می‌توانید از حدود 10 عدد دوچرخه ای که برای بازدید کنندگان تدارک دیده شده است استفاده نمایید.




اگر برای گردشگری به پارک خائو یای تایلند می‌روید، بهتر است دقت داشته باشید که بازدید از آبشارهای این پارک ملی می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که در بازدید از پارک ملی خائو یای تایلند می‌توانید انجام دهید.

شما می‌توانید مسافت‌های بلند در میان این پارک را با استفاده از خودرو طی کنید که قطعا می‌تواند در کاهش انرژی صرف شده شده و همچنین بازدید از بیشتر مناطق گردشگری مناسب باشد.

اطلاعات کلی درباره پارک ملی کائو یای تایلند



مساحت پارک: 2168 کیلومتر مربع
تعداد بازدیدکنندگان: بیش از یک میلیون نفر در سال
سال تاسیس پارک ملی کائو یای: 18 سپتامبر 1962 میلادی
مهمترین ویژگی پارک کائو یای: بیش از 50 کیلومتر مسیر کوهنوردی و دوچرخه سواری
مرتفع ترین آبشار در پارک ملی کائو یای: آبشار Haew Narok با 150 متر ارتفاع
کوچکترین آبشار در پارک ملی کائو یای: آبشار Haew Suwat با 20 متر ارتفاع



بازدید از پارک ملی کائو یای




این پارک یکی از قسمت های محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است که تعداد بازدیدکنندگان آن در اواخر هفته و برخی تعطیلات خاص به اوج می رسد.

این پارک دو ورودی دارد که ورودی اصلی آن در شمال و نزدیک شهرستان پاک چونگ در ناخون می باشد و ورودی دوم در جنوب و استان ناخون نایوک می‌باشد.

به طور کلی شما می‌توانید ظرف مدت زمان 3 الی 4 ساعت خودتان را از بانکوک به پارک ملی کائو یای برسانید. برای این منظور کافیست تا از ایستگاه اتوبوس مو چیت (Mo Chit) بانکوک خودتان را به شهر پاک چونگ (Pak Chong) برسانید. این سفر حدود 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد و هزینه حدودی آن بین 150 تا 200 بات تایلند می‌باشد.






منبع : findatour


جاذبه تفریحی گردشگری زیبا و دیدنی پارک ملی خائو یای (کائو یای) تایلند

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا