خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان
گر علاقه مند به مسافرت هستید ما به شما کشور عمان را پیشنهاد میکنیم .عمان از سالهای دور از جاذبه های کم نظیر و فراوان گردشگری برخوردار بوده است که تا چند دهه ناشناخته مانده بود. پایتخت این کشور مسقط است و چهار استان مسقط، مسندم، طفار و بریمی را شامل می شود.
این سرزمین زیبا طبق اسناد و میراث تاریخی یکی از اولین زیستگاه‌های بشری محسوب می‌شود. وجود بیشتر از ۱۰۰ مقبره که به صورت خانه‌های زنبور عسل بر روی کوه‌های شمالی عمان قرار گرفته اند و قدمت آن ها ۲۰۰۰ سال تا ۳۰۰۰ سال تخمین زده شده است شاهدی برای این ادعا است. این گورستان در سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی ثبت شده است و این محل بزرگ‌ترین گورستان ما قبل تاریخ در جهان شناخته شده تا مهر تاییدی بر تاریخ بلند قامت عمان باشد. این کشور دارای دو برون بوم است،یکی در تنگه‌ی هرمز و دیگری در امارات.در متون تاریخی آن را مگان یا مزون خوانده اند که به احتمال قوی به دلیل تعدد چشمه‌های آبگرم بوده است.


جاذبه های عمان

جزیره ماسیره


در سواحل عمان، جزیره ماسیره به عنوان یک مقصد منحصر به فرد برای مسافرانی است که در جست و جوی خورشید، سواحل، تاریخ و حیات وحش هستند. جزیره ماسیره پایگاه هوایی عمان بوده اما شهرهای آن نسبتا کوچک می باشد. این بدین معنی است که تعداد کمی از مردم در اینجا زندگی کرده و نقاط بسیاری وجود داشته تا شما بتوانید آن را کشف نمایید. در این جزیره برنامه های پرطرفداری مانند شنا کردن، بررسی کشتی های از کار افتاده، تماشای بیش از ۳۰ هزار لاک پشت که سالانه برای تخم گذاری خود به این ساحل می آیند.




قلعه نخل

قلعه‌ی زیبای نخل یکی از محکم‎‌ترین قلعه‌های کشور پادشاهی عمان است و در شهر نخل بنا شده. این قلعه از محبوب‌ترین قلعه‌های کشور است که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. قلعه نخل یکی از بارزترین نقاط گردشگری در کشور عمان به شمار می رود و از موقعیت بسیار عالی و بی نظیری برخوردار است.





جبل اخدار

جبل اخدر را می توان به کوه های سبز ترجمه کرده و این بخشی از کوه های حجر می باشد. انتظار نداشته باشید تا یک کوهستان معمول را دیده و همچنین اجازه ندهید که نام سبز آن شما را فریب دهد. این منطقه که از جاذبه های دیدنی عمان می باشد همدتا از سنگ آهک تشکیل شده و دارای بالاترین نقطه در این کشور است. با اینکه جنگل های سرسبزی در این منطقه وجود ندارد اما ارتفاع بالای آن باعث شده تا دما پایین آمده و کشاورزی رشد بیشتری داشته باشد. این منطقه اکنون حفاظت شده است و شما می توانید با عبور از طریق تراس های زیبا به پیاده روی پرداخته و حتی درختان میوه را نیز مشاهده نمایید. ممکن است در صحرای عمان پیاده روی فعالیت جذابی به نظر نرسد اما در جبل اخدار یک سرگرمی قابل توجه است.




غار مجلس الجن

این غار یکی از عجیب ترین و زیباترین غارهای دنیاست. عمق این غار از یک ساختمان 50 طبقه هم بیشتر است که جزو عمیق ترین غارها نیز محسوب می شود. این غار در فلات “سلما” واقع شده که در سال 1983 کشف شد و اکنون لقب دومین غار عمیق جهان را به خود اختصاص داده است.دسترسی به این غار عمیق از طریق یک دهانه باریک است که افراد بایستس با یک طناب به داخل آن بروند. عمق این غار بین 120 تا 150 متر است و به گفته کارشناسان هرم جیزه که در مصر واقع است کاملا درون این غار جای میگیرد.



محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان

 

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
راس الجینز

در شرق کشور عمان راس الجینز واقع شده است. اینجا یک مرکز برای جمع آوری و محافظت از لاک پشت هایی است که در اقیانوس هند وجود دارد. اگر در طول تابستان یا در بین ماه های می و اکتبر از این مکان بازدید نمایید می توانید لانه های لاک پشت ها را در امتداد ساحل مشاهده کرده و حتی لاک پشت های کوچکی که به سوی اقیانوس هند می روند را نیز ببینید. بازدید از منطقه لاک پشت ها می تواند یک سفر یک روزه از مسقط باشد اما اکثر بازدیدکنندگان تصمیم می گیرند تا شب را نیز در آنجا گذرانده و از مکان هایی مانند موزه این منطقه نیز دیدن نمایند.



مسجد باشکوه سلطان قابوس


یکی از زیباترین بناهای کشور عمان همین مسجد زیبا و باشکوه است. مسجد سلطان قابوس در شهر مسقط قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف و پرطرفدار کشور تبدیل شده است. یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های مسجد، فرش دستبافت ایرانی داخل مسجد است که بافت آن ۴ سال زمان برده. طرح این فرش که حدود ۵ هزار متر مربع مساحت دارد و از اتصال ۴۸ قطعه‌ی کوچک و بزرگ به یکدیگر تشکیل شده از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی و سایر نگاره های تزئینی ایرانی و اسلامی الهام گرفته است. نکته جالب و قابل توجه دیگر این مسجد لوستر بزرگ و باشکوه آن است که در نمازخانه‌ی آن آویخته شده.





ماسه های واحیبا

در مرکز عمان تپه های بیابانی برای مایل ها کشیده شده و ماسه های وحیبا را تشکیل داده اند. اینجا مکانی است که مردم بدو (Bedu) زندگی کرده و مقصدی محبوب برای کسانی است که به دنبال حقیقت و سنت جاذبه های دیدنی عمان می باشند. با پیوست به یک تور می توانید در پشت شترها سوار شده و شب را در یک اردوگاه در بیابان و زیر نور ستارگان گذرانده و بدین شکل زندگی عشایری در واحیبا را تجربه نمایید. شهر ایبرا (Ibra) به عنوان دروازه اصلی بیابان های واحیبا خدمت می کند. اینجا جایی است که می توانید بسیاری از تورهای گشت و گذار را مشاهده نمایید.





خانه اپرای مسقط

خانه اپرایی که در مسقط قرار دارد، در طول سال میزبان اجراهای مختلف و موسیقی‌دانان بین‌المللی اپرا است. تماشای اجرای اپرا در این مکان باشکوه، فرصت ویژه‌ای است که نباید آن را از دست داد.




فلات موساندام

شبه جزیره موساندام شمالی ترین بخش عمان بوده و توسط امارات متحده عربی از بقیه کشور جدا شده است. بخش هایی از این منطقه جدا شده و مدت ها به عنوان ساکنان روستاهای کوهستانی و جوامع ساحلی زندگی می کنند. فلات های موساندام که از جاذبه های دیدنی عمان می باشد تا شمال کشیده شده و چشم اندازهای زیبایی را ارائه می نماید. اگر از این منطقه بازدید نمایید می توانید قایق سواری برای کشف سواحل و قله ها، دیدن دلفین ها و همچنین غواصی را تجربه نمایید. جمعیت بسیار کم و حیات وحش این منطقه باعث شده تا اینجا یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران طبیعت باشد.






منبع : چیپ سفر


محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا