خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک ملی دئوسای (Deosai) در اسکاردو پاکستان واقع شده است. این پارک ملی در دره دئوسای (4.114 متر بالاتر از سطح دریا) در میان بلندترین فلات جهان واقع شده است. دئوسای معروفیت خود را مدیون فصل بهار است که در آن زمان، این پارک ملی فرشی با میلیونها گل و طیف گسترده ای از پروانه ها پوشیده می شود. این پارک ملی با نام " سرزمین غول ها " شناخته شده است. فضایی که در فصل بهار سرسبز و تماشایی می شود و با وجود کوههای برفی که پشت آن قرار گرفته است منظره ای رویایی بوجود می آورد. چه کسی باور می کند چنین صحنه زیبایی را در پاکستان خواهد دید. این پارک ملی همچنین حیات وحش متنوعی نیز دارد از روباه قرمز تبتی گرفته تا موش خرماهای طلایی ، این حیوانات پس از گذشت زمستان سرد در این منطقه پدیدار می شوند.







دره کاغان ( Kaghan Valley )

کاغان دره ای خوش منظره در شمال پاکستان است که از جمله جاذبه هاییست که شبیه به مناظر رویایی داستان های افسانه ای است.بر اساس یک افسانه محلی ، یک پرنس ایرانی در کنار دریاچه سیفول ملوک عاشق یک پرنسس افسانه ای می شود و از آنجایی که یک غول نیز عاشق این شاهزاده بوده است ، این دو تصمیم می گیرند با هم فرار کنند و پس از فرار آنها این دریاچه با اشک های غول ایجاد می شود. امروزه دره کاغان و دریاچه های زیبا و کریستالی آن به یک مقصد گردشگری محبوب گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است بخصوص که آسمانی صاف برای تماشای ستارگان در شب دارد.









زیباترین نقاط دیدنی در پاکستان

 

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساحل مکران ( Makran Coast )

بزرگراه ساحلی مکران یک مسیر زیبا و تماشایی کنار ساحل است که مسیر آن از کراچی آغاز شده و تا مرز ایران ادامه دارد. در یک سوی این مسیر صخره های سنگی با اشکال متنوع جاذبه ای خارق العاده ایجاد کرده اند.​

1RIDhe9Pr1fpfk841DakPDv4oI67BmzRflwlgp5D
9aJIxG7Der4J53sp5occo2dolhQVbNlo3286K5SH
CP23Og5k2jGs9T4nAmZkgtuZU9VrXDw7xWES3QqV


هونزا ( Hunza )

در شمال منطقه گلیگیت بالتیستان ( Gilgit-Baltistan ) ، قله های یخی در کنار رودخانه هونزا دیده می شوند که منظره ای زیبا و چشم نوازی ایجاد کرده اند.شهر هونزا معمولا بعنوان استراحتگاه گردشگرانی که برای کوهنوردی به کوههای هندوکش می روند در نظر گرفته می شود. دره هونزا خانه حیواناتی از جمله پلنگ های برفی است.



پارک ملی هینگول ( Hingol National Park )

هینگول بزرگترین پارک ملی در پاکستان است که در مسیر جاده ماکران قرار گرفته و صدها مایل وسعت دارد. این پارک ملی بخاطر تنوع حیات وحش مشهور است چرا که برخی از کمیاب ترین حیوانات وحشی در آن یافت می شوند. علاوه بر اینها در این پارک ملی یک کوه گل فشان فعال نیز قرار گرفته است . ترکیب فعالیت چشمه های آبگرم ، گاز و آب با برخورد به سنگ های اطراف یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که به موجب آن گِل ها به جوش آمده و سپس از دهانه این کوه به بیرون پرتاب می شوند.







زیباترین نقاط دیدنی در پاکستان

 

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
کوههای یخی بالتورو ( Baltoro Glacier )

کوههای یخی بالتورو یکی از بزرگترین دره های یخی جهان است که دسترسی به آن بسیار دشوار است با این حال یکی از پر ترافیک ترین مناطق کوهستانی پاکستان به شمار می رود چرا که کوهنوردان بسیاری برای رفتن به قله های K2 ، Broad peak و Gasherbrum به این منطقه می آیند.







دره نیلم ( Neelum Valley )

در شمال کشمیر آزاد ، دره نیلم قرار گرفته است که جنگل های سرسبز و تپه های روستایی آرانگ کل را در بر گرفته است. اگر چه این منطقه در اثر زلزله سال 2005 آسیب هایی دیده است اما همچنان برای گردشگران جذاب و تماشایی است.










دریاچه عطاآباد ( Attabad Lake )

دریاچه عطاآباد در دره هونزا واقع شده است ، دریاچه ای با آبهای لاجوردی شفاف و کوههای سنگی که دور تا دور آن را احاطه کرده اند. این دریاچه در سال 2010 در اثر سیلی که رخ داد شکل گرفته است. امکان قایق سواری روی این دریاچه وجود دارد که از محبوب ترین تفریحات گردشگرانیست که به این منطقه سفر می کنند.





منبع : لست سکند


زیباترین نقاط دیدنی در پاکستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا