خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر، چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تن ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا در بنادر کشور موجود است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابـ*ـطه با آمار ذخایر راهبردی نهاده‌های دامی افزود: آمار واردات کشور توسط گمرک اعلام می‌شود و آمار تولید مرغ را سازمان دامپزشکی اعلام می‌کند، بنابراین برای دریافت آمار باید به این سازمان‌ها به عنوان مرجع مراجعه کرد.

وی اضافه کرد: آمار‌های کلان کشور اعم از ورودی، عبور کالا از گمرک، ورود کالا‌ها به سامانه بازارگاه و خروج آن، تعداد خریداران نهاده‌ها با مشخصات و میزان خرید و میزان نیاز کشور به نهاده در اختیار دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و این دفتر به عنوان مرجع این ارقام را اعلام می‌کند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در نهاده‌های دامی کمبود نداریم و به دنبال کامیون برای تخلیه این نهاده‌ها از بنادر هستیم، گفت: اگر کسی آماری از نهاده‌های دامی دارد که با آمار ما تفاوت دارد و مستند است می‌تواند آن را با سند اعلام کند.

معروفان در رابـ*ـطه با آمار دقیق ذخایر نهاده‌های دامی گفت: تا 31 خردادماه سال جاری، 2 میلیون و 470 هزار تن ذرت، حدود 640 هزار تن جو و 994 هزار تن کنجاله سویا در سامانه بارگذاری کردیم که در مجموع حدود 4 میلیون تن کالا در سه ماه در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

وی افزود: دانه سویای وارد شده هم 18 درصد روغن گیری می‌شود و 78 درصد تبدیل به کنجاله شده و 4 درصد ضایعات دارد که در آمار کنجاله سویا لحاظ شده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان مصرف کشور برای نهاده‌های دامی وارداتی بیش از میزان وارد شده نیست و تولید داخل و برداشت علوفه، کاه و کلش و سبوس گندم هم بخشی از نیاز را مرتفع می‌کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر میزان موجودی 4 نوع کالای ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا در بنادر 4 میلیون و 540 هزار تن است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در سه ماهه گذشته 4 میلیون تن نهاده دامی مصرف شده است، این میزان کالا تا سه ماه آینده نیاز تولیدکنندگان را برطرف خواهد کرد.

معروفان در رابـ*ـطه با میزان ثبت سفارش‌های انجام شده برای واردات نهاده‌های دامی بیان کرد: طبق آخرین آمار در 31 خردادماه امسال، میزان ثبت سفارش ذرت 1370 مورد با تناژ 7 میلیون و 232 هزار تن، جو 1041 مورد ثبت سفارش با تناژ 3 میلیون و 828 هزار تن، کنجاله 133 مورد ثبت سفارش با تناژ یک میلیون و 354 هزار تن و دانه سویا 218 مورد ثبت سفارش با تناژ 944 هزار تن است که در مجموع 13 میلیون و 358 هزار تن می‌شود، بنابراین به ازای 7 ماه پس از اتمام موجودی فعلی بنادر، ثبت سفارش کالا‌ها انجام و برای نیاز هر ماه برنامه ریزی انجام شده است.

وی افزود: ارز تخصیص یافته برای این کالا‌ها هم مشخص شده است و کالا و نهاده‌های دامی به اندازه کافی تامین شده است.

منبع:تسنیم


ذخیره ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کشور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا