خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*ELNAZ*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/2/21
ارسال ها
1,311
امتیاز واکنش
24,414
امتیاز
368
زمان حضور
54 روز 7 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معرفی_آثار࿔
#بـ*ـو*سه_ادوارد_مونک
بـ*ـو*سه یک نقاشی رنگ روغن بر روی بوم است که در اندازهٔ ۸۱ در ۹۹ سانتیمتر کشیده شده. تصویر زوجی را نشان می‌دهد که با تاریکی احاطه شده‌اند و اندک سویی از لای پنجره به درون می‌تابد ولی دیگر قسمت‌های پنجره توسط پرده‌ای پوشانده شده. هم‌آ*غو*شی و ادغام صورت‌های آن‌ها به گونه‌ای است که نشانگر حالتی از یگانگی است.
این نقاشی، در عین حال ساده‌تر از اثر مشابه دیگری است که مونک در همین دوره نقاشی کرده‌است. بـ*ـو*سه را مونک در سال ۱۹۰۳ در نمایشگاه بیداری عشق به همراه یک کپی از تابلوی مدونا به نمایش گذاشت. هم‌اکنون تصویر اصلی در مجموعهٔ موزه مونک در شهر اسلو، که آثار مونک را جمع‌آوری می‌کند، نگهداری می‌شود.
طبق گفته موزه هنر مدرن، فضای تاریکی در تابلوی بـ*ـو*سه نشان‌دهندهٔ تردید مونک نسبت به مسئله عشق خیالی است. در نقاشی مربوط به سال ۱۸۹۷، رینهولد هلر، مورخ هنری، تفکیک چهره‌های دو شخصیت تصویر را «غیرقابل ممکن» می‌داند، به خصوص در نقطه‌ای که دو صورت تماس یافته و یکی می‌شوند. او فکر می‌کند که ترسیم هم‌زمان عشاق، اتحاد آن‌ها را می‌رساند و در عین حال «گذشتن از فردیت، از دست دادن شخصیت و هویت» تلویحاً تهدیدآمیز و در اشاره با مرگ است. اولریش بیشاف، منتقد هنری، معتقد است با توجه به شباهت اتاق نقاشی بـ*ـو*سه با اتاق شخصی مونک که در تابلوی شب در سنت کلؤد به تصویر کشیده شده، نقاشی مونک حاوی عناصر خودزندگی‌نامه است.
مونک درکشیدن این تابلو از تندیس بـ*ـو*سه، اثر آگوست رودن، پیکره‌تراش و معمار شهیر فرانسوی، الهام گرفته‌است.

#معرفی_آثار
#عشق_و_درد_ادوارد_مونک
عشق و درد (به نروژی: Kjærlighet og smerte) نام یک نقاشی از ادوارد مونک است که با نام خون‌آشام (به نروژی: Vampyr) نیز معرفی شده‌است؛ گرچه خود مونک این نقاشی را چنین نمی‌نامید.
مونک این نقاشی را در شش نسخه مختلف در سال‌های ۱۸۹۳ تا ۹۵ کشیده‌بود؛ سه نسخه در موزه مونک در اسلو و یکی در موزه هنر گوتنبرگ و دیگری متعلق به یک کلکسیون شخصی است و یک نقاشی نیز مفقود شده‌است.
مونک در اواخر عمر خود چندین نسخه از آن را کشیده‌ بود.


معرفی اثار | ادوارد مونک

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا