خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بدون اغراق نروژ را یکی از کشورهای زیبای اروپا می‌توان دانست؛ زیرا براساس ضرب‌المثلی ژاپنی، طبیعت نروژ چشم‌اندازی کامل از درخت و صخره و آب را دربر می‌گیرد. تخته‌سنگ‌های قرارگرفته برفراز دریا و دریاچه‌ها‌، تغییر رنگ آسمان از آبی به خاکستری، سرزمینی امتدادیافته از شمال به جنوب، باد و سرمای شمال و آفتاب جنوب به‌خوبی وضعیت کشور نروژ را توصیف می‌کنند. زیبایی نروژ به‌حدی است که گرانی این کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و درنتیجه، بسیاری از افراد آن را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند. آشنایی با آب و هوای نروژ یکی از موضوع‌های مهمی است که پیش از سفر به این کشور باید با آن آشنا شد؛ زیرا برخی افراد با وجود علاقه به زندگی در نروژ، ممکن است نتوانند ارتباط مناسبی با وضعیت آب و هوایی این کشور برقرار کنند. در این مقاله، قصد داریم دربارۀ وضعیت آب و هوای نروژ اطلاعات بیشتری بیان کنیم؛ پس، با ما همراه باشید.

فصول مختلف در نروژ

آب و هوا در نروژ بسته به نواحی مختلف این کشور متنوع است. درادامه، وضعیت آب و هوای نروژ را به‌اختصار توضیح خواهیم داد.

فصل بهار در نروژ

فصل بهار در کشور نروژ مانند روشنایی زودگذر است و بلافاصله بعد از ذوب‌شدن برف‌های زمستان، با شکوفۀ درختان آغاز می‌شود. با شروع فصل بهار، گیاه صدتومانی (نام گیاه) شکوفه می‌زند؛ اما در بخش جنوبی، رشد این گیاه و گیاهان دیگر بیشتر از بخش شمالی است. این فصل در نروژ با شروع جریان رودها و بازگشت پرندگان مهاجر و طولانی‌شدن روز همراه است؛ البته تمامی روزهای این فصل روشن و آفتابی نیستند و نروژ روزهای بارانی و ابری زیادی نیز تجربه می‌کند. حداکثر دما در ماههای مارس و آوریل و مه (برحسب درجۀ سانتیگراد) به ترتیب ۴+ و ۱۰+ و ۱۶+ و حداقل دما در این ماهها به ترتیب برابر ۴- و ۱+ و ۶+ است. تعداد ساعات آفتابی در روز در این ماهها نیز به ترتیب پنج و شش و هشت ساعت و تعداد روزهای بارانی به ترتیب برابر شش و هفت و هفت روز است.

فصل تابستان در نروژ

یکی از اولین نشانه‌های تابستان در نروژ حضور ماهی‌های ماکرل و شاه‌ماهی در رودهای این کشور است. افزون‌براین، اقیانوس‌ها و دریاچه‌ها و رودها پر از ماهی‌های سالمون و قزل‌آلا می‌شوند؛ ازاین‌رو، یکی از تفریحات رایج تابستانی مردم نروژ ماهی‌گیری است. ناگفته نماند این کشور مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی، نیمۀ تابستان را جشن می‌گیرد و تمامی جشن‌ها نیز در هفتۀ سوم جولای برگزار می‌شود که تا آن زمان، تمامی گل‌های گندم و آفتاب‌گردان‌ها کاملاً گل داده‌اند. حداکثر دما در ماههای ژوئن و جولای و آگوست (برحسب درجۀ سانتیگراد) به ترتیب ۲۰+ و ۲۲+ و ۲۱+ و حداقل دما در این ماهها به ترتیب برابر ۱۰+ و ۱۳+ و ۱۲+ است. تعداد ساعات آفتابی در روز در این ماهها نیز به ترتیب هشت و هفت و شش ساعت و تعداد روزهای بارانی به ترتیب برابر ده و یازده و یازده روز است.

فصل پاییز در نروژ

پاییز در نروژ بسیار زیباست. ازآنجاکه تمام نروژ با جنگل پوشیده شده است، با آمدن فصل پاییز، درختان در رنگ‌های مختلفی ظاهر و خیابان‌ها پر از برگ‌های زیبا می‌شوند. بیشتر روزهای این فصلِ کوتاه، بارانی و همراه با مه است که روزهای آفتابی آن را زیباتر می‌کند. همان‌طورکه گفته شد، پاییز در نروژ فصلی کوتاه است؛ زیرا زمستان گاهی پیش از ریختن برگ‌ها خودنمایی می‌کند. حداکثر دما در ماههای سپتامبر و اکتبر و نوامبر (برحسب درجۀ سانتیگراد) به ترتیب ۱۶+ و ۹+ و ۳+ و حداقل دما در این ماهها به ترتیب برابر ۸+ و ۳+ و ۱- است. تعداد ساعات آفتابی در روز در این ماهها نیز به ترتیب پنج و سه و چهار ساعت و تعداد روزهای بارانی به ترتیب برابر ده و ده و یازده روز است.

فصل زمستان در نروژ

نروژ در زمستان پوشیده از برف و برای ورزش‌هایی مانند اسکی مناسب است. شب‌های این فصل بسیار طولانی هستند و از نیمۀ نوامبر تا اواخر ژانویه، در برخی نواحی شمالی این کشور روزهای آفتابی به‌ندرت به‌چشم می‌خورد. حداکثر دما در ماههای دسامبر و ژانویه و فوریه (برحسب درجۀ سانتیگراد) به ترتیب ۰ و ۲- و ۱- و حداقل دما در این ماهها به ترتیب برابر ۴-و ۷- و ۷- است. تعداد ساعات آفتابی در روز در این ماهها نیز به ترتیب یک و یک و سه ساعت و تعداد روزهای بارانی به ترتیب برابر ده و هشت و هفت روز است.

منبع: سیم آخر


آب و هوای نروژ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا