خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشخصات کلی
  • قابلیت مکالمه: ندارد
    مقدار رم: 4 گیگابایت
    بازه اندازه صفحه نمایش: بین 10 تا 13 اینچ
    حافظه داخلی: 64 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: بدون سیم‌کارت
    امکانات: دارای کیبورد ، دارای قلم
    قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: ندارد
    سیستم عامل: Windows
    فناوری‌های ارتباطی: Wi-Fi ، بلوتوث ، OTG
    درگاه ارتباطی: Micro HDMI ، USB 3.0
  • نقاط قوت
  • رم ظرفیت متوسط
  • حافظه داخلی بالا
  • نقاط ضعف
  • پردازنده متوسط
  • نداشتن gps
سامسونگ با تولید و عرضه‌ی «اتیو XE700T1C» می‌خواهد پیوندی بین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها برقرار کند. این تبلت همچون سرفیس‌های مایکروسافت به قلم و کیبورد مجهز است. سامسونگ برای این تبلت از یک نمایشگر بزرگ 11.6 اینچی با دقت تصویر Full HD بهره برده است. باتوجه‌به نسبت تصویر 16 به 9 و کیفیت مطلوب نمایشگر این دستگاه، می‌توان آن را برای تماشای فیلم مناسب دانست.

نقد و بررسی تخصصی
تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت
با ظهور و رشد تبلت‌های هیبریدی (تبلت - لپ‌تاپ‌ها)، فاصله‌ی بین دو فرم فکتور تبلت و لپ‌تاپ در حال کمترشدن است. دیگر نمی‌توان گفت بازار این نوع دستگاه‌ها در انحصار مایکروسافت و سرفیس‌های این شرکت است؛ بلکه این روزها اکثر سازندگان تبلت‌‎ها در تلاش‌اند با تولید حداقل یک نمونه از این محصولات بتوانند از این بازار جذاب و البته پیچیده سهمی داشته باشند. دراین‌میان، شرکت سامسونگ با تبلت‌های سری Ativ خود، تلاش میکند از این بازار روبه‌رشد سهمی داشته باشد. سامسونگ با تولید و عرضه‌ی «اتیو XE700T1C» می‌خواهد پیوندی بین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها برقرار کند. این تبلت همچون سرفیس‌های مایکروسافت به قلم و کیبورد مجهز است. سامسونگ برای این تبلت از یک نمایشگر بزرگ 11.6 اینچی با دقت تصویر Full HD بهره برده است. باتوجه‌به نسبت تصویر 16 به 9 و کیفیت مطلوب نمایشگر این دستگاه، می‌توان آن را برای تماشای فیلم مناسب دانست. اتیو با مشخصات گوناگونی روانه‌ی بازارهای جهانی شده است. در این نسخه‌ی اتیو از پردازنده‌ی اینل Core-i3 3217U و یک رم چهار گیگابایتی استفاده شده است. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، مسئولیت اجرای سیستم‌عامل ویندوز 8 و برنامه‌های آن را دارد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین اصلی با کیفیت 5 و دوربین دوم با کیفیت 2 مگاپیکسل و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، از نوع SSD اشاره کرد. انرژی این دستگاه دوکاره را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6540 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند که می‌تواند در کاربری‌های ترکیبی و مداوم تا بیش از 5.5 ساعت شارژ نگه دارد. در نهایت باید بگوییم که این تبلت با داشتن نمایشگر بزرگ و باکیفیت، بهره‌بردن از نسخه‌ی کامل ویندوز دسکتاپ‌ها و وجود قلم و کیبورد در بسته‌بندی، انتخاب مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند تنها با خرید یک دستگاه از ویژگی‌های دو دستگاه تبلت و لپ‌تاپ بهره‌مند شوند.


تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاط ضعف
  • ضخامت زیاد بدنه
بررسی فنی
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • طراحی و ظاهر
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • کیفیت ساخت
  • نوآوری
طراحی و ساخت
قاب پشتی سامسونگ XE700 از جنس پلاستیک فشرده است و ظاهری برس خورده دارد. درست است که استفاده از این جنس بدنه، مرغوبیت زیادی به این محصول نبخشیده، اما کاملا خوش‌ساخت و باکیفیت به نظر می‌رسد. از خوبی‌های این جنس بدنه می‌توان به جذب کم اثرانگشت و گریپ خوب اشاره کرد. همچنین ظاهر برس خورده‌ای این گوشی، ممکن است این ذهنیت غلط را به وجود آورد که بدنه‌ی آن فلزی است. درست همان حسی که ما پیش‌ازاین در مورد گوشی ال‌جی G3 داشتیم.
ازآنجاکه تبلت XE700 سامسونگ جزو نخستین تبلت‌های هیبریدی این شرکت به‌حساب می‌آید، طراحی آن چندان تکامل‌یافته و بی‌نقص به نظر نمی‌رسد. از مهم‌ترین نقاط ضعف طراحی این تبلت دوکاره می‌توان به ضخامت و وزن نسبتا زیاد آن اشاره کرد. این تبلت به‌تنهایی 907.185 گرم وزن دارد و زمانی که داک کیبورد را به آن متصل کنید، وزن آن به 1.633 کیلوگرم می‌رسد. داشتن این وزن برای محصولی که قرار است در برخی اوقات به‌عنوان لپ‌تاپ هم استفاده شود، زیاد به نظر می‌رسد. همچنین XE700 ضخامتی برابر با 11.93 میلی‌متر دارد که نسبتا زیاد، اما قابل‌قبول به نظر می‌رسد.
تبدیل‌شدن این دستگاه از حالت تبلت به لپ‌تاپ بسیار راحت انجام می‌شود. برای انجام این کار تنها می‌بایست کلید Eject روی صفحه‌کلید را فشار دهید و تبلت را از داک خارج کنید. گفتنی است که نوع اتصال و جدا شدن سرفیس‌های مایکروسافت از داک کیبورد به دلیل حالت آهنربایی‌شان، کمی آسان‌تر از تبلت XE700 است.


سامسونگ از برخی المان‌ها و ویژگی‌هایی در طراحی تبلت XE700 به کار برده که آن را از سایر تبلت‌های هیبریدی متمایز کرده است. قابل‌توجه‌ترین نکته‌ای که در طراحی این تبلت به چشم می‌خورد، محل قرارگیری و تعداد اسپیکرهای آن است. سامسونگ از دو اسپیکر بر لبه‌های سمت راست و چپ نمایشگر این دستگاه استفاده کرده که بسیار زیبا مهندسی شده‌اند. همچنین این دو بلندگو از کیفیت خوبی برخوردارند و در پخش صداهای بلند، مشکل خاصی ندارند.
محل قرارگیری دوربین اصلی این تبلت کمی عجیب به نظر می‌رسد. سامسونگ لنز دوربین اصلی این تبلت را نه در مرکز و نه در گوشه‌ی قاب پشتی تعبیه کرده است. این لنز در فاصله‌ای بین مرکز و گوشه‌ی این قاب قرار دارد. ازاین‌رو ممکن است در گرفتن عکاسی با این دوربین کمی به مشکل برخورید و پیدا کردن کادر درست عکاسی، کمی زمان ببرد.
بر لبه‌ی سمت راست این تبلت، قلم S Pen قرار دارد. در طرف مقابل و در سمت چپ این تبلت، درگاه microHDMI و کلیدهای به هم چسبیده‌ی کم‌وزیاد کردن صدا به چشم می‌خورد. در انتهای بخش طراحی و ساخت لازم می‌دانیم به این موضوع اشاره کنیم که درگاه شارژ این تبلت بر لبه‌ی پایینی و در کنار اسلات‌های اتصال داک کیبورد قرار دارد. این بدین معنا است که وقتی تبلت به کیبورد متصل شده، امکان شارژ کردن دستگاه وجود ندارد. برای شارژ کردن دستگاه ابتدا لازم است آن را از داک جدا کنید.


تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمایشگر

نمایشگر 11.6 اینچی تبلت سامسونگ XE700 رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل دارد. این دقت تصویر، تراکم پیکسلی 190 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 16 به 9 را ارائه می‌دهد. ازاین‌رو می‌توان گفت که تماشای ویدئو و مرورگری‌وب در این تبلت کاری بسیار لـ*ـذت‌بخش است. اما در طرف مقابل خواندن کتاب‌های الکترونیکی در حالت افقی در این تبلت کمی با سختی صورت می‌گیرد.

سامسونگ برای جذاب‌تر کردن نمایشگر این تبلت، از حالت‌های مختلف نمایش استفاده کرده است. در منوی تنظیمات این تبلت گزینه‌ای به نام «Display Color control panel» وجود دارد که می‌توانید در آن حالت نمایش را تغییر دهید. در این منو، گزینه‌هایی چون استاندارد، فیلم (Movie)، شارپ و بدون افکت به چشم می‌خورد. با تغییر حالت نمایش این تبلت، می‌توانید رنگ‌ها را به‌نحوی‌که مایلید، تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال حالت فیلم (Movie)، رنگ‌ها را کمی غنی‌تر و شارپ تر می‌کند و جزئیات بیشتری را به نمایش می‌دهد. لازم است به ذکر است که هیچ یک از حالت‌های صفحه‌نمایش، روشنایی بسیار بالایی ندارند.
صحبت از روشنایی نمایشگر شد. بیایید تا کمی به بحث در مورد حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش این تبلت بپردازیم. نمایشگر XE700 دارای روشنایی 329 لاکس (LUX) است که از حداقل روشنایی عموم تبلت‌ها که 366 لاکس است، کمتر است. ازاین‌رو با اطمینان خاطر می‌گوییم که نمی‌توانید با این تبلت به‌خوبی در زیر تابش نور مستقیم آفتاب کار کنید.
با وجود عملکرد نه‌چندان مطلوب نمایشگر XE700 در زوایای دید مختلف و رنگ‌های نسبتا تاریک آن می‌توان گفت که نمایشگر این تبلت نمی‌تواند در مقابل نمایشگر برترین تبلت‌های حال حاضر بازار نظیر سرفیس پرو 4 و آیپد پرو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اما در مجموع باید گفت که اگر انتظار زیادی از نمایشگر تبلت‌تان مانند انجام کارهای گرافیکی ندارید و تمام کارتان با تبلت به وب گردی و تماشای ویدئو محدود می‌شود، نمایشگر XE700 کاملا راضی‌کننده است.

قلم، سخت‌افزار و باتری
سامسونگ برای متفاوت جلوه دادن این محصول با سایر تبلت‌های هیبریدی بازار، آن را با قلم S Pen همراه کرده است. این قلم که بسیار شبیه به قلم S Pen گلکسی نوت 10 طراحی شده، عملکرد دقیق و سریعی دارد. این قلم در مقایسه با قلم سرفیس پن‌ها (Surface Pen) باریک‌تر و کوچک‌تر است و درنتیجه می‌توان گفت که ارگونومی بهتری دارد. نکته‌ی مثبت این قلم مربوط به محل قرارگیری آن می‌شود. قلم این تبلت را می‌توان برخلاف قلم آیپد پرو درون دستگاه قرار داد. شیار قلم S Pen بر لبه‌ی سمت راست دستگاه قرار گرفته است.
برای کار با قلم این تبلت می‌توان از برنامه‌ی S Note یا هر برنامه‌ی سوم شخص دیگری استفاده کرد. اما برنامه‌ی خود سامسونگ به قدری کامل و جذاب است که شما را تقریبا از استفاده از برنامه‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.


تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
سخت‌افزار این تبلت هیبریدی را پردازنده‌ی اینتل Core-i3 مدل 3217U به همراه چهار گیگابایت حافظه‌ی رم تشکیل می‌دهد. همچنین 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD این مجموعه‌ی سخت‌افزاری را همراهی می‌کند که سرعت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، پردازش کارهای گرافیکی در این تبلت برعهده ی تراشه‌ی اینتل مدل HD Graphics 4000 است. این سخت می‌تواند از پس کارهای روزانه نظیر کار با برنامه‌های آفیس و بازی‌های نیمه سنگین به‌راحتی برآید. اما با سنگین‌تر شدن کارها، این تبلت با کندی‌ها و مکث‌های بیشتری روبرو می‌شود.
باتری 6540 میلی‌آمپرساعتی این تبلت می‌تواند در کاربری ترکیبی و عمومی بیش از 5.5 ساعت شارژ نگه دارد. همچنین سامسونگ XE700 می‌تواند در وب گردی مداوم حدود 6.5 ساعت شارژ نگه دارد که قابل‌قبول ارزیابی می‌شود.

سیستم‌عامل و دوربین

سیستم‌عامل ویندوز نسخه‌ی 8 برای این تبلت در نظر گرفته شده. استفاده از این سیستم‌عامل در این تبلت سبب شده تا اتیو XE700 در اجرای برنامه‌های ویندوزی هیچ تفاوتی با پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نداشته باشد. سامسونگ به غیر از برنامه‌های از پیش نصب شده ویندوز، از چند برنامه‌ی دیگر ساخت خود نظیر S Note و S player استفاده کرده است. علاوه بر این برنامه‌های سوم شخص و پرکاربردی چون اسکایپ و EverNote در این تبلت به چشم می‌خورد.
دوربین‌های 5 و 2 مگاپیکسلی تبلت اتیو XE700 می‌توانند در شرایط نوری مناسب، عکس‌های راضی‌کننده‌ای بگیرند. اما انتظار نداشته باشید که این دوربین‌ها عکس‌های شگفت‌انگیز و با جزئیات بالایی برایتان ثبت کنند.

جمع‌بندی

سامسونگ اتیو XE700 دستگاهی است که هم می‌تواند جنبه بهره‌وری و هم جنبه‌ی سرگرمی داشته باشد. سامسونگ برای جنبه‌ی بهره‌وری این محصول از کیبورد و سیستم‌عامل ویندوز استفاده کرده است. همچنین این سازنده‌ی کره‌ای برای جذاب‌تر این محصول از قلم S Pen و داک قابل جدا شدن استفاده کرده است.
از آنجا که اتیو XE700 جزو نمونه‌های اولیه‌ی تبلت‌های هیبریدی به‌حساب می‌آید، هرگز محصول تکامل‌یافته‌ای به نظر نمی‌رسد. مهم‌ترین ضعف این تبلت دوکاره مربوط به طراحی زمخت آن است. در مجموع و با تمام مزایا و معایبی که اتیو XE700 دارد، می‌توان گفت که این دستگاه می‌تواند تا حد زیادی جایگزین لپ‌تاپ قدیمی‌تان باشد. اما اگر به دنبال تبلت هیبریدی قدرتمندتر، ظریف‌تر و کامل‌تری هستید که نمونه‌ی کاملی از یک لپ‌تاپ باشد، بدون شک سرفیس پروهای مایکروسافت گزینه‌ی منطقی‌تر و بهتری به‌حساب می‌آیند.


تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت

 

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشخصات فیزیکی



ابعاد
11.93 × 189.48 × 304.03 میلی متر
وزن
907.185 (تبلت) و 1632.93 (تبلت و داک) گرم
امکانات
دارای کیبورد , دارای قلم
قابلیت پشتیبانی از سیم کارت
ندارد
قطع سیم کارت
سایز اصلی (15 × 25 میلی‌متر)
ساختار بدنه
پلاستیک


پردازنده



تراشه
Intel NM70 Chipset
پردازنده‌ی مرکزی
Intel Core i3 3217U CPU
پردازنده‌ی گرافیکی
Intel HD Graphics 4000 GPU


حافظه



مقدار رم
4 گیگابایت
حافظه داخلی
64 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه
microSD


صفحه نمایش



بازه اندازه صفحه نمایش
بین 10 تا 13 اینچ
اندازه
11.6 اینچ
رزولوشن
1080 × 1920 پیکسل
تراکم پیکسلی
190 پیکسل بر اینچ
سایر قابلیت‌ها
نسبت تصویر 16 به 9
حداکثر روشنایی 400nit
قابلیت دریافت 10 لمس همزمان



ارتباطات



قابلیت مکالمه
ندارد
شبکه های ارتباطی
بدون سیم‌کارت
فناوری‌های ارتباطی
Wi-Fi , بلوتوث , OTG
Wi-Fi
802.11a/b/g/n
فناوری‌های مکان‌یابی
ندارد
بلوتوث
نسخه‌ی 4.0
درگاه ارتباطی
Micro HDMI , USB 3.0


دوربین



دوربین اصلی
دارد
رزولوشن دوربین
5 مگاپیکسل
فلش
ندارد
قابلیت‌های دوربین
دوربین اصلی با کیفیت 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی
دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت 2 مگاپیکسل


سایر مشخصات

بلندگو
استریو
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
سیستم عامل
Windows
نسخه سیستم عامل
ویندوز 8
باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6540 میلی آمپر ساعت
کارکرد باتری
حداکثر 5.5 ساعت کاربری ترکیبی مداوم
سایر قابلیت‌ها
مجهز به دو اسپیکر یک واتی (1W × 2)
اقلام همراه تبلت
دفترچه‌ راهنما , شارژر , قلم S-Pen , کیبورد


تبلت سامسونگ مدل ATIV Smart PC Pro XE700T1C-A03SA ظرفیت 64 گیگابایت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا